اطلاعیه

مقاله ترجمه شده بهترین شیوه های مدیریت پروژه در پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: M538

قیمت فایل ترجمه شده   ۱۶۰۰۰   تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۹

سال نشر: ۲۰۱۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۶  صفحه  WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده بهترین شیوه های مدیریت پروژه در پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱

عنوان انگلیسی:

Best Project Management Practices in the Implementation of an ISO 9001 Quality Management System

چکیده فارسی:

پیاده سازی سیستم های  مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ در ۲۱ سازمان از طریق مصاحبه های نیمه ساختار یافته با مدیران کیفیت مربوطه، مورد مطالعه قرار گرفت. به طور کلی به نظر می رسد سازمان ها به اجرای سیستم مدیریت کیفیت به عنوان یک پروژه می نگرند و ابزارهای استاندارد مدیریت پروژه  را به کار می گیرند، البته به اندازه ها و روش های مختلف. تعهد و مشارکت مستقیم مدیر، همچنین مشارکت مستقیم کارکنان و آماده سازی خوب و تعیین هدف، عوامل کلیدی برای اجرای موفقیت آمیز بود. می توان نتیجه گرفت سازمان هایی که برای هزینه های داخلی خود برای پیاده سازی، برنامه ریزی کرده اند یعنی هزینه های مشارکت مستقیم کارکنان، به احتمال زیاد پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت شان در زمان مورد انتظارشان بوده و زمان آنها  برای پیاده سازی کوتاه تر از آن است که این هزینه های داخلی را در نظر نگیرند.

۱)         مقدمه

مدیریت کیفیت و مدیریت پروژه رشته های مرتبط هستند. مدیریت پروژه مدت طولانی است که با واژه «سازمان موقت» در ارتباط است در حالی که مدیریت کیفیت با واژه «سازمان دائمی» مرتبط است. اما مدیریت پروژه به عنوان یک رشته به سمت مدیریت سازمان های دائمی بالغ شده است. این جهت گیری نشان دهنده یک سازمان مدرن است که از طریق پروژه ها برای مشتریان ارزش به ارمغان می آورد و برای سازماندهی فعالیت های آن تا حد زیادی با شروع، اجرا و ارائه پروژه ها انتخاب شده است. این روند با محیط کسب و کار و بازارها هدایت می شود  که می خواهد  سازمان ها به طور فزاینده پاسخگو و پویا باشند. بلوغ مدیریت پروژه در حال افزایش است. پالس حرفه ای موسسه مدیریت پروژه (PMI) در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که ۲۰% شرکت کنندگان در نظر سنجی جهانی سالانه مجریان و رهبران مدیریت پروژه، سازمان هایشان را به عنوان دارنده بلوغ بالای مدیریت پروژه توصیف کردند. رقم مشابه در سال ۲۰۰۶، ۱۱% بود (PMI,2012) . این مشاهدات با نظر سنجی بزرگ دیگری از شرکت PWC (پرایس واتر هاوس کوپرز) در یک رده است، نظر سنجی جهانی در مورد وضعیت مدیریت پروژه این است که بیش از ۶۲% از شرکت ها در نظر سنجی سال ۲۰۱۲ در سطح ۴ یا ۵ مقیاس بلوغ فعالیت می کردند. رقم مشابه در سال ۲۰۰۴، ۲۱.۹% بود (کلاک، فس، گربر، هونان و ردی، ۲۰۱۲) . گزارش موسسه مدیریت پروژه یک ارتباط روشن میان سطوح بلوغ بالاتر و تحویل به موقع و منظم پروژه ها را نشان می دهد (PMI 2012)  .

Abstract

The implementation of ISO 9001 quality management systems in 21 organizations was studied through semi-structured interviews with the respective quality managers. In general, the organizations seem to look at the implementation of a quality management system as a project and they employ standard project management tools, albeit to a different extent and in different ways. The commitment and direct participation of management was a key factor for a successful implementation, as well as direct participation of the employees, and good preparation and goal setting. It can be concluded that organizations that planned for their internal cost of implementation, that is the cost of direct participation of the employees, were likely to implement their quality management systems in the time they expected—and their time of implementation was shorter than for organizations that didn’t look at this internal cost.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.