اطلاعیه

مقاله ترجمه شده برون سپاری؛ مزایا و ریسک ها

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی  خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:h25

قیمت فایل ترجمه شده ۱۰۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۱

سال نشر: ۲۰۰۶

تعداد صفحه ترجمه فارسی:۱۷

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده برون سپاری؛ مزایا و ریسک ها

عنوان انگلیسی:

Outsourcing — The benefits and the risks

چکیده فارسی:

برون سپاری یکی از قویترین گرایشات در مدیریت منابع انسانی می باشد. دلایل برون سپاری وظایف منابع انسانی عبارتند از صرفه جویی های مالی، افزایش توانایی در تمرکز بر مسائل استراتژیک، دسترسی به تکنولوژی و متخصصان خبره و افزایش توانایی در تقاضای خدمات بهبود یافته و قابل سنجش. با وجود این دلایلی وجود دارند که دسترسی به این مزایا را با مشکل مواجه می سازند. علاوه بر این، برون سپاری ممکن است تاثیر شدیدی بر روحیه کارمندان داشته و ریسک انتقال متخصصان و دانش داخل سازمان را به بیرون سازمان در پی داشته باشد. اداره برون سپاری یک بحران محسوب می شود.

کلمات کلیدی: برون سپاری؛ مزایا؛ ریسک ها

ترجمه بخشی از مقاله انگلیسی

۱۷- مذاکره قراداد

کارشناسان توصیه می کنند که سازمان ها با پیمانکارانی که قرارداد را آنها ارائه می کنند همکاری نکنند زیرا پیمانکارانی که شرایط لازم را ندارند معمولا شرایطی مثل استانداردهای عملکرد یا مفاد جرایم را در قرارداد خود نمی گنجند (LaCity & Hirschheim, 1995) . قوانین پرداخت دستمزد در این قراردادهای استاندارد نیز مورد توجه شرکت های پیمانکار است. همچنین پیمانکار تمایل دارد که ارائه خدمات را قبل از امضای قرارداد شروع کند و به جزئیات بعدا رسیدگی شود. هر چیزی که در شروع کار فراهم نشود بعدا باعث افزایش هزینه ها خواهد شد.

اولین گام مهم این است که سازمان سطوح مبنا برای خدمات جاری را برقرار کند. هدف از این کار سند برداری از خدمات پایه با استفاده از معیارهایی مثل زمان واکنش ، هزینه واکنش و نرخ های رضایت مشتری  است که هم اکنون عرضه می شود. معیارهای کیفیت نیز باید گنجانده شوند . به عنوان مثال ( نرخ خشنودی مشتریان از سرویس ها باید راضی کننده یاعالی در ۹۸٪ مواقع باشد. ) معمولترین توافقات خدمات شامل دقت تراکنش ها ، تحویل اطلاعات ، در دسترس بودن خدمات و رضایت مشتری است (Gurchiek, 2005). نرسیدن به این سطوح  و درجه ها باید شامل مجازات باشد مانند کاهش دستمزد . در دیگر سو اگر خدمات ارائه شده عالی باشد باید تشویق هایی در قرارداد در نظر گرفته شود. لازم است که مواد قانونی برای تغییرات در درخواست ها در نظر گرفته شود. نهایتا قرارداد باید شامل مفادی در خصوص انحلال کار باشد.

اگر پیمانکار از متخصصان و کارشناسان خبره برای تنظیم قرارداد استفاده کند ، مذاکرات نامتعادل خواهد بود و سازمان نیز باید همین کار را انجام دهد و از متخصصان و کارشناسان برای حفاظت از منافع خود استفاده کند. یک کارشناس فنی در توسعه استانداردهای عملکرد و یک کارشناس حقوقی در خصوص اطمینان از برآورده شدن خواسته های سازمان میتوانند به سازمان کمک کنند.

۱۸– نظارت بر توافقات

کار توسط نتایج ارزیابی می شود ، به عبارت دیگر اهداف و موضوعاتی وجود دارند که نیازی به صرف زمان برای حصول نتایج ندارند. باید فردی را در نظر گرفت تا به حصول نتایج مورد انتظار نظارت کند. در قراردادهای پیچیده ممکن است که از تیمی برای نظارت استفاده شود. وظایف و اهداف برون سپاری باید دقیقا مشخص شود. اگر اصطلاحات قرارداد مبهم هستند از پیمانکار دعوت شده و او باید کمک کند تا خطوط راهنما و استانداردها مشخص شود. ارتباطی بین پیمانکار و سازمان باید برقرار شود، تا اطمینان حاصل شود که برون سپار دانش مورد نیاز سازمان را دارد. منابع باید بررسی شوند همانطور که هنگام استخدام کارکنان عمل می شود. گزارش های دقیق و صحیح تقاضا شود. بررسی های داخلی و خارجی در خصوص رضایت مشتری به عمل آید. هنگامی که بر طبق این خطوط راهنما عمل شود سازمان می تواند از برون سپاری حداکثر سود را ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.