اطلاعیه

مقاله ترجمه شده پاسخ مصرف کننده به رفتار غیرمعتبر شرکت

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M491

قیمت فایل ترجمه شده:    ۱۰۰۰۰تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۶ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده پاسخ مصرف کننده به رفتار غیرمعتبر شرکت : هیجانات و شعور اخلاقی و اعمال درستکارانه

عنوان انگلیسی:

Consumer response to corporate irresponsible behavior: Moral emotions and virtues

چکیده فارسی:

یک چارچوب تئوریک بی همتا، برای توصیف رفتارهای کلامی و دفاعی مصرف کنندگان در برابر عدم اعتبار شرکتها، توسعه داده شده و مورد آزمون قرار گرفته است. این مطالعه از طریق بررسی های زمینه ای در مورد مصرف کنندگان بزرگسال، به اثبات این مطلب می پردازد که چگونه رفتارهای منفی هیجانی اخلاقی مصرف کننده نسبت به اعمال فریبنده شرکتها، در اختلاط با سایر اخلاقیات و شعور مربوطه، واژه های کلامی منفی و رفتار دفاعی در برابر شرکت، برانگیخته می شوند. هیجانات اخلاقی منفی عبارت اند از تحقیر و اهانت، عصبانیت، انزجار و نفرت، در حالیکه پرهیزگاری های مربوطه در این زمینه نیز مواردی از قبیل قضاوت، منفعت، برابری و عدالت و یک مشارکت همگانی را در بر دارند. نتایج حاصل به فراهم آوردن ابزار لازم برای بهبود درک و مدیریت عکس العمل مصرف کننده به رفتارهای غیر معتبر شرکت، برای دانش پژوهان و مدیران می پردازند.

اغلب، مدیران اجرایی، مسئولیت اجتماعی شرکتها (CSR) را به عنوان یک منبع فشار زودگذر در نظر می گیرند. اما از آنجایی که مشتریان، کارکنان، تامین کنندگان و جامعه گسترده تر، نقش مهمی در CSR بازی می کنند، برخی از رهبران آن را به عنوان یک فرصت خلاق برای تقویت کسب و کار خود در نظر می گیرند.

۱.         مقدمه

مطالعه حاضر، به بررسی پاسخ مصرف کننده به اعمال نامعتبر شرکت ها می پردازد و درصدد معرفی دو شکاف عمده در ادبیات موضوعی مربوط به این زمینه می باشد. یکی از این شکاف ها به بررسی کمبود تحقیق در زمینه چگونگی پاسخ مصرف کنندگان به رفتاری پرخطر شرکتها می پردازد. در چنین حالتی عکس العمل مصرف کنندگان می تواند به شکل صحبت های کلامی منفی، شکایت از شرکتها، تحریم شرکتها، اقدامات قانونی و سایر رفتارهای دفاعی که به ماموریت و حیات شرکت لطمه وارد می کنند، باشد. هرچند، تحقیقاتی که تا به حال انجام گرفته اند بیشتر در زمینه پاسخ مثبت مصرف کنندگان به رفتای مرتبط و مسئولیت پذیری شرکتها بوده اند و گاهی اوقات تحقیقات بیشتری در زمینه پاسخ های منفی مصرف کننده صورت گرفته است؛ اما باید در نظر داشت که چنین تحقیقاتی همواره به پاسخ های فردی مانند عدم تمایل به پرداخت برای محصول، رفتارها و یا رویکردهایی که با قصد و غرض خاصی همراه هستند، محدود شده اند. تحقیق اخیر، بررسی های خود را از عکس العملهای روانشناختی فردی، فراتر کرده و پاسخ های اجتماعی و میان فردی مصرف کنندگان را نسبت به رفتارهای نامعتبر شرکتها، در بر می گیرد. تلاش های اولیه جهت کشف منافع رابطه ای CSR در مطالعات دانشمندانی مانند Du Bhattacharaya&sen (2007)، Martin و دیگران (۲۰۰۹)، Smith, Pallazo&Bhattacharaya (2010) و بالاخره Stanalad, Lwin& Murphy (2011)، یافت می شود. دومین شکاف که در مطالعه حاضر مورد بررسی قرار می گیرد، نیاز به تحقیقات مبتنی بر تئوری به منظور خط مشی گذاری مفاهیم و ایجاد توصیه های مدیریتی در زمینه مربوطه، می باشد. به دنبال مطالعات Bhattacharaya, Kurschun&Sen (2009) که به بررسی فرآیند پاسخ مصرف کننده در زمینه CSR می پردازند، مطالعه حاضر به ایجاد فرضیاتی در زمینه مکانیزم های جدید پاسخ مصرف کننده به اعمال نادرست شرکتها و سپس آزمون این فرضیات می پردازد. این مکانیزم ها در واقع از تحقیقات پایه در روانشناسی مشتق شده اند و با تئوری های موجود در زمینه CSR تطابق کامل دارند.

Abstract

A unique theoretical framework for explaining consumer word of mouth and protest behaviors against corporate irresponsibility is developed and tested. Through field surveys with adult consumers, this study demonstrates how consumers’ negative moral emotional responses to corporate infractions instigate, in combination with other-regarding virtues, negative word of mouth and protest toward the corporation. Negative moral emotions include contempt, anger, and disgust; whereas other-regarding virtues entail justice, beneficence, equality, and communal cooperation. The results provide scholars and managers with means of improving their understanding and handling of consumers’ reactions to corporate irresponsibility.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.