اطلاعیه

مقاله ترجمه شده ویژگی های تکنولوژی مصرف کننده در پذیرش خرید به وسیله تلفن همراه کاربرد تئوری توسعه یافته رفتار برنامه ریزی شده

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M337

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۲۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۶ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده ویژگی های تکنولوژی مصرف کننده در پذیرش خرید به وسیله تلفن همراه کاربرد تئوری توسعه یافته رفتار برنامه ریزی شده (TPB)

عنوان انگلیسی:

Consumer technology traits in determining mobile shopping adoption: An application of the extended theory of planned behavior

چکیده یک مدل توسعه یافته از تئوری رفتار برنامه ریزی شده (TPB) در زمینه خرید از طریق تلفن همراه (خرید موبایلی) با تعدیل اثرات سه خصوصیت تکنولوژی مصرف کننده (فن آوری خودکارآمدی، نوآوری تکنولوژی، و سطح استفاده از تجربه) بررسی شده است. در میان باورهای تئوری توسعه یافته رفتار برنامه ریزی شده (TPB)، «لذت درک شده» قوی ترین عامل تعیین کننده در ایجاد نگرش مطلوب نسبت به اتخاذ روش خرید از طریق تلفن همراه یا خرید موبایلی بوده است. نتایج از اینکه مصرف کنندگان در سطوح ویژگی های تکنولوژی در اتخاذ خرید موبایلی متفاوت هستند حمایت می کند. مفاهیم ارائه شده، به پیش بینی بالقوه اتخاذ رفتار مصرف کننده موبایلی و در طراحی محیط های مطلوب خرید موبایلی که می تواند با ویژگی های مصرف کننده سازگار باشد، کمک می کند.

 بخش از ترجمه مقاله

محدودیت هاو پیامدهایتحقیقات آینده

مدل تئوری رفتار برنامه ریزی شده توسعه یافته در زمینه خرید تلفن همراه مورد بررسی قرار گرفت و مدل پژوهش از اتخاذ رفتار خرید موبایلی همراه با سه صفت تکنولوژی مصرف کننده حمایت میکند. اعتقادات اضافه شده (به عنوان مثال، احساس سودمندی و لذت درک شده) که سازگار با مدل پذیرش تکنولوژی است، پیش بینی بهتر در تشریح اتخاذ خرید موبایلی را ممکن میسازد. این مطالعه بیشتر تایید میکند که چگونه مصرف کنندگان در سطوح ویژگیهای تکنولوژی خود در اتخاذ رفتار خرید موبایلی در تئوری رفتار برنامه ریزی شده توسعه یافته، متفاوت هستند. مفاهیم به دست آمده از مصرف کنندگان دارای صفات تکنولوژی بالا ما را قادر به پیش بینی رفتار مصرف کننده بالقوه در اتخاذ خرید موبایلی میکند. توصیه های تحقیقات آینده شامل ترکیب درک عوامل تعیین کننده ای است که مانع از مصرف کنندگان در پذیرش خرید موبایلی (به عنوان مثال، موانع درک شده، درک خطرات مالی) میشود، به منظور شناسایی عواملی از خرید موبایلی است که باید در آینده بهبود یابد. اعتماد درک شده، امنیت شبکه، و هزینه درک شده به عنوان عوامل مهم در اعمال نفوذ پذیرش تکنولوژی در مطالعات قبلی (Luarn و لین، ۲۰۰۵، وی و همکاران، ۲۰۰۹) پیشنهاد شده است، بنابراین، این پیش بینی ها باید در تعیین اتخاذ خرید موبایلی و استفاده از آن گنجانده شود. محدودیت های این مطالعه ممکن است در نمونه گیری باشد. اکثریت شرکت کنندگان در بین سنین ۱۹-۳۰ سال بودند، بنابراین نتایج ممکن است به مصرف کنندگان مسن تر تعمیم داده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.