اطلاعیه

مقاله ترجمه شده تلفن های همراه راهزن: یک استراتژی اقیانوس آبی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M316

قیمت فایل ترجمه شده:   ۸۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۰

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۱۳ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده تلفن های همراه راهزن: یک استراتژی اقیانوس آبی

عنوان انگلیسی:

Bandit cellphones: A blue ocean strategy

چکیده فارسی:

بازار تلفن برای سال ها تحت سلطه برندهای جهانی شرکت های تجاری قرار داشته است. با این حال، تلفن های همراه «راهزن» (به عنوان مثال، بدون برند یا با برند ناشناخته با نام تجاری تلفن های همراه «جعبه سفید») یک مدل کسب و کار جدید را معرفی کرده اند که قواعد بازی را تغییر می دهد. هزینه پایین و بالا بودن ارزش افزوده از ویژگی های تلفن های همراه راهزن است. کشورهای در حال توسعه بازار بالقوه عظیمی برای رشد فروش تلفن همراه راهزن دارند. MediaTek (بزرگ ترین تامین کننده تراشه برای تلفن های همراه راهزن در چین) و بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط ​​چینی، کسب و کارهای جدیدی در تولید و فروش این تلفن های همراه ایجاد نموده اند. در این مقاله با استفاده از استراتژی اقیانوس آبی، که توسط Kim و Mauborgne، پیشنهاد شده، به تحلیل استراتژی تلفن همراه راهزن پرداخته شده است. این تجزیه و تحلیل، یک مثال خوب در زمینه استراتژی و نوآوری در مدیریت فراهم می کند.

کلمات کلیدی:

تلفن های همراه راهزن، استراتژی اقیانوس آبی، مدل کسب و کار، تلفن همراه، MediaTek ، نوآوری ارزش

 ترجمه بخش ۶ مقاله

۶- سوالاتی برای بحث

این مورد پرسش های جالبی را بر می انگیزد. در اینجا برخی از نمونه ها لیست شده اند:

 تلفن های همراه در حال حاضر هوشمند، شده اند و بسیاری از آنها شامل ترکیبی از دوربین، ضبط، پخش کننده های MP3، سیستم های موقعیت یاب جهانی، اتصال به اینترنت، صفحه نمایش لمسی، و پدهای خواندن متن هستند. این مساله طراحی گوشی را پیچیده تر ساخته است و نیاز به سازگاری کیفیت دارد. مصرف کنندگان نگران گارانتی محصول و نگهداری آن هستند. با این حال، تولید کنندگان تلفن همراه راهزن، شرکت های کوچک و متوسطی هستندکه نمی توانند مانند شرکت های تجاری جهانی، خدمات پس از فروش ارائه کنند. این مساله چه مفهومی را برای شرکت های کوچک و متوسط ​​داشته است؟

استانداردها برای ارتباطات راه دور تلفن همراه همچنان در طول زمان تغییر می کند. آیا این نشان می دهد که MediaTek هنوز هم می تواند یک اقیانوس آبیدیگر برای استاندارد بعدی برای ارتباطات تلفن همراه ارائه کند؟

علاوه بر چین، هند دارای پتانسیل رشد بزرگی برای صنعت تلفن همراه است. احتمال اینکه MediaTek بتواند تجربه خود در چین را در هند تولیدکند چقدر است؟

آشنایی با منابع مزیت رقابتی پایدار، یک موضوع مهم در مطالعه و آموزش مدیریت استراتژیک است. به گفته بارنی [۱۵]، ارزش، کمیابی، تقلید پذیری، و جایگزینی چهار شاخص مهم برای درک منابع مزیت رقابتی پایدار برای شرکت ها هستند. آیا MediaTek با موفقیت این مزیت های رقابتی را پایدار نموده است؟ اگر نه، چه کاری لازم است انجام شود تا آنها مزیت رقابتی ایجاد کنند بتوانند آن را حفظ کنند؟ برای مثال، آیا بازیگران صنعت نوت بوک، می توانند مدل کسب و کار تلفن همراه راهزن را با موفقیت کپی کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.