اطلاعیه

مقاله ترجمه شده چرخه عمر فناوری: مفهوم سازی و الزامات مدیریتی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M311

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۷۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۲

سال نشر:۲۰۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۳۴ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده چرخه عمر فناوری: مفهوم سازی و الزامات مدیریتی

عنوان انگلیسی:

The technology life cycle: Conceptualization and managerial implications

چکیده فارسی:

این مقاله اثبات می کند که پیشینه تحقیق  چرخه ی حیات فناوری نامنظم و ناقص است. این پیشینه تحقیق  در ابتدا بر روی بررسی ارتباط بین مفاهیم چرخه های حیات برای صنایع و محصولات مروری دارد. با کشف ارتباطات داخلی بین این ها، یک دیدگاه جامع از چرخه ی حیات فناوری ایجاد شده است. سپس مفهوم سازی جدیدی از چرخه ی حیات فناوری پیشنهاد می شود. این مفهوم به صورت مدلی که سه سطح متفاوت کاربرد فناوری، الگو و تولید ترکیب می کند، ارائه می شود. این مدل نشان می دهد که چطور الگوهای جداگانه در طول زمان برای دستیابی به یک کاربرد مشخص پدیدار می شوند. این مدل دوران انگیزش و تغییر تدریجی را دنبال می کند و نشان می دهد که چطور تولیدات فناوری از این ها به وجود می آیند. همچنین شرح می دهد که چطور دوره ها با ظهور یک طرح غالب جدا شده اند و چطور الگوها با یک ناپیوستگی فنی جایگزین شده اند. با قبول این ساختار، مدل می تواند حدود ارزیابی فناوری را در سطوح مختلف گرانولی از محصولات خاصی که ممکن است برای صنایع استثمار شده لیست شده باشند، تعیین نماید. اگر فناوری را واحد تجزیه و تحلیل ها بدانیم، مدل (این تحقیق) از پژوهش پیشین که به طور برجسته چشم انداز مبتنی بر محصول را اتخاذ کرده است، منفک می شود. این مقاله الزامات تحقیقی و مدیریتی را همراه با چرخه ی حیات فناوری بحث می کند و نشان می دهد که چطور این ها مسیر تحقیقات آینده را اطلاع می دهند. نتایج این تحقیق برای کسانی که در مورد پیشرفت، بهره برداری و استفاده از فناوری تصمیم می گیرند، شامل توسعه دهندگان فناوری، مهندسان، کارشناسان فنی، مدیران تحقیق و توسعه و طراحان، به میزان کمک گرفتن از اطلاعات دانشگاهی اهمیت دارد.

کلمات کلیدی: چرخه ی حیات فناوری، طرح غالب، الگوی فناوری،  نسل فناوری، کاربرد فناوری، چرخه ی حیات محصول

 ترجمه بخش ۷ مقاله

۷. نتیجه گیری

ما در این مقاله چگونگی سردرگمی پیرامون چرخه های تکنولوژی را نشان دادیم که توسط توشمن و مورمن در سال ۱۹۹۸ بیان شده و تا به امروز استمرار داشته و درک بالاتری را می طلبد. با برخورداری از مقررات متعدد ذی نفعان (مثل تاریخچه ی فناوری، اقتصاد و مدیریت فناوری)، مثل تلاش همیشگی و اشاره به پدیده ی چرخه ی حیات فناوری اهمیت زیادی دارد. این مفهوم یک مفهوم چالش برانگیز بوده که تا به امروز دارای رده بندی های جهانی متفاوتی بوده است. در این مقاله درصدد احیای مجدد بحث موجود در مورد ترکیب دیدگاه های اصول مرتبط از طریق ارائه ی یک مفهوم سازی جدید بوده ایم. قالب کاری ما که متقاوت از تحقیقات قبلی می باشد، کاربرد فناوری را به عنوان واحد اصلی تحلیل خود مد نظر قرار می دهد تا هر مصنوع یا محصول دیگری برای به کارگیری در فناوری و ما اقدام به مدل سازی TLC با استفاده از سه ماهیت مربوطه ی اجراء، الگو و تولید می نمائیم. اعتقاد ما بر این است که چنین نمایه ای در پیوند دیدگاه های تقسیم بندی شده ی قبلی مفید بوده و نوعی شالوده ی متداول را برای تحقیقات آتی پایه گذاری می نماید.

در نهایت، ارزش چنین تحقیقی در مشارکت آن با اتخاذ تصمیمات مدیریتی نهفته است و در عین حال که هدف اصلی این مقاله پیشبرد درک مفهومی چرخه ی حیات فناوری است، هدف ما انجام آن با توجه به تلویحات تحقیقاتی و مدیریتی پاگرفته بوده است. ما بر سر این موضوع بحث نمودیم که نه ILC و نه PLC دارای کاربرد پیش بینی کافی جهت استفاده توسط مدیران برای تعیین تصمیماتی نبوده است که در هر نقطه از زمان ضرورت دارند. حال اینک ه TLC دارای ارزش بیشتری برای شاغلین در این زمینه است نیاز به تحقیق و شناسایی دارد ولی ما اذعان می کنیم که مدلی که ارائه نمودیم یک پیش شرط ضروری قبل از انجام چنین سرمایه گذاری هایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.