اطلاعیه

مقاله ترجمه شده تأثیر شرایط رقابتی بر تازه واردان بازارهای جدید در صنعت هتلداری استانبول

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M304

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۴۰۰۰  تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۰

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۰ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده تأثیر شرایط رقابتی بر تازه واردان بازارهای جدید در صنعت هتلداری استانبول: تجزیه و تحلیل با استفاده از مدل پنج نیروی موقعیت رقابتی مایکل پورتر

عنوان انگلیسی:

The Impact of Competition Conditions on New Market Entrants in Istanbul Hotel Industry: An Analyse by Using Five Forces of Competitive Position Model of M.Porter

چکیده فارسی:

کلید واژه ها: مدل پنج نیرو، رقابت در صنعت هتلداری

در تحقیقات اعلام شده است که حدود ۲۵ میلیون نفر از سراسر جهان در جنبش صنعت گردشگری در سال ۱۹۵۰ حضور داشتند، پس از ۶۰ سال، این مقدار به ۹۰۰ میلیون نفر افزایش یافت. در این تغییر، همچنین درآمد حاصل از صنعت گردشگری در جهان از ۲، ۱ میلیارد دلار تا ۹۴۰میلیارد دلار در طول این ۶۰ سال افزایش یافته است. با توجه به پیش بینی گردشگری سازمان تجارت جهانی (WTO) تعداد گردشگران به ۱، ۸ میلیارد نفر و درآمد به ۲ تریلیون دلار در سراسر جهان (wto.org) افزایشمی یابد.علاوه بر این پیش بینی، شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) ابراز نمود که ترکیه یکی از رو به رشد ترین مقصدهای گردشگری در جهان خواهد بود (wttc.org). هنگامی که صنعت گردشگری ترکیه را از این نقطه نظر مورد ارزیابی قرار می دهیم، برای به دست آوردن حداکثر سود ممکن از این وضعیت در آینده و رسیدن به مزیت رقابتی در مقابل رقبای دیگر، صنعت گردشگری ترکیه نیاز به توسعه باسرمایه گذاری های جدید و تحقق آنها دارد و موفقیت سرمایه گذاری های جدید در یک صنعت با موانعی که در آن صنعت برای تازه واردان وجود دارد مرتبط است. بنابراین در این مطالعه، در دسترس بودن صنعت گردشگری استانبول برایتازه واردان با مصاحبه با ۳۶ مدیر شرکت های هتل در استانبول تعیین خواهد شد. پرسش های مصاحبه، با در نظر گرفتن مدل موقعیت رقابتی پورتر فراهم شده است.

 ترجمه بخش نتیجه گیری مقاله

نتیجه گیری

در این مطالعه، تأثیر محیط رقابتی در صنعت اقامت استانبول با مدل تحلیل ۵ نیروی پورتر برای فاش کردن وضعیت کلی مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به آن، صنعت مسکن در استانبول در ساختاری تعریف شده است که در مسیر رو به افزایشی توسط مدیران شرکت های فعلی در ۱۰ سال گذشته، متقاضیان زیادی داشته است. علاوه بر آن، با افزایش تقاضای جهانی گردشگری و انعکاس آن در ترکیه افزایش بیشتری انتظار می رود. از نظر خریداران، این وضعیت بسیار پر تقاضا و سودآور را می توان به عنوان یک شاخص پذیرفت که می تواند انگیزه سرمایه گذاری برای کارآفرینانی که در فکر سرمایه گذاری در این بخش هستند باشد و در نتیجه برای طرح های جدید (رقبای بالقوه) به عنوان یکی از پارامترهای چارچوب ایجاد نیروهای پنج گانه تحلیل تعریف شده است. علاوه بر این، خریداران فردی به راحتی شرکت مورد نظر خود را تغییر می دهند، در حالی که شرکت ها و سازمان ها به شرکت های قدیمی تر تعهد نشان می دهند.

با این حال، مهم نیست تقاضا و سودچقدر بالا باشند، سرمایه گذاری و ورود به آن بخش، نشان می دهد که یک رابطه مستقیم متناسب دارد با موقعیتی که می توان در میان سایر متغیرهای موجود در الگوی نیروهای پنج گانه داشت. علاوه بر صنایع اسکان استانبول که تقاضا و سود بالایی را ارائه می دهد، دو منطقه دیگر به عنوان مناطق مرکزی و حومه نیز وجود دارند. منطقه مرکزی منطقه تعریف شده به عنوان شبه جزیره تاریخی و منطقه Taksim است که عمدتا برای گردشگری فرهنگی، سفرهای کسب و کار، و گردشگری همایش تقاضا می شود. در این مناطق، فرصت های به دست آوردن زمین و ساختمان برای سرمایه گذاری زیربنایی که قابل توجه طرح های جدید است بسیار محدود شده است. علاوه بر این، آنها نیاز به سرمایه زیادی دارند که بازگشت آن در یک زمان بسیار طولانی انجام می گیرد. این به معنی مانعی جهت ایجاد انگیزه برای طرح های جدید و سرمایه گذاری های نشان دهنده تقاضا و سود می باشد.

حتی اگر گروه دوم که به عنوان حومه تعریف شده اند شرایط عملی تر از لحاظ به دست آوردن زمین و ساختمان، ارائه کنند باز هم به اندازهمناطق مرکزی پرتقاضا و سودآور نیستند. بنابراین، سوال برانگیز است که آیا آنها میتوانند انگیزه کافی برای کارآفرینان و سرمایه گذاری های جدید در این مناطق فراهم کنند. علاوه بر این، مزیت هزینه نشان داده شده توسط شرکت های قدیمی تر در مناطق مرکزی در برابر رقبای جدید برای این رقبای جدیددر صورتی که آنها فاقد سرمایه زیادیباشند ضرر مالی به شمار می رود. علاوه بر این، درحالیکه تعداد کانال های توزیع کافی است، با توجه به روابط بلند مدت مالی شرکت های موجود با این کانال های توزیع، انتظار نمی رود که طرح های جدید به همان شرایط برسند.

با توجه به خدمات و کالاهای جایگزین، صنعت اسکان استانبول به نظر می رسد یک موقعیت سودمند برای طرح های جدید باشد. اما آنها خارج از این موقعیت هستند که بتوانند با خدمات جامعی که هتل ها می توانند با هم ارائه دهند شامل محل های اقامت، غذا و نوشیدنی، همایش و سخت افزار جلسات، به رقابت بپردازند. اگرچه کالاها و خدمات نشان داده شده به عنوان جایگزین برای خدمات اسکانی رقابتی هستند، آنها دارای سطح پایینی در کیفیت هستند، و نمی توانند تقاضاهای در نظر گرفته شده برای هتل های فعلی را برآورده کنند و یا مشتریان آنها را جذب خود نمایند. هتل های کنونی شرکت های خرید و فروش را که فقط خدمات پذیرایی ارائه می دهند به عنوان عوامل منفی موثر بر گروه مواد غذایی و نوشیدنی خود تعریف می کنند.

هتل های موجود بیان کردندکه تعداد و کیفیت تامین کنندگان بالاست. این مسالهبرای طرح های جدید فرصتی را فراهم می آورد که شرایط خود را به تامین کنندگان تحمیل کنند و یا تامین کننده خود را تغییر دهند. بنابراین، با توجه به مقدار و کیفیت تامین کنندگان، صنعت اسکان استانبولاز طرح های جدید استقبال می کند.

هنگامی که تمام این پارامترها تحلیل شدند، می توان گفت صنعت اسکان استانبول برای سرمایه گذاری در طرح های جدید با توجه به خریداران، محصولات جایگزین و تامین کنندگان انگیزه ایجاد می کند. با این حال، زمانی که آنها با توجه به قدرت رقابتی هتل های کنونی و عامل مکان که قابل توجه برای بخش گردشگری است مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند، دیده می شود که، ناتوانی در به دست آوردن زمین و ساختمان برای سرمایه گذاری زیربنا، هزینه های بالای خرید هتل های موجود و زمان بازگشت طولانی مدت این سرمایه، همه به عنوان عوامل مانع ایجاد انگیزه برای طرح های جدید به نظر می رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.