اطلاعیه

بررسی تأثیر مشکلات خانوادگی بر گرایش به اعتیاد فرزندان شهرستان

کد محصول:SA37

تعداد صفحات: ۱۰۰ صفحه word 

همراه با فایل های spss

قیمت: ۲۵۰۰۰ تومان 

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهداف تحقیق:

اهداف کلی

اهداف جزئی

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

مقدمه

پیشینه تحقیقات:

پیشنه تحقیقات داخلی

پیشینه تحقیقات خارجی

مشکلات خانواده

اعتیاد فرزندان

نظریه ها

فرضیه ها

مدل علی

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

جامعه آماری

نمونه

تعریف مفهومی عملیاتی

آزمون های آماری و استنباطی

فصل چهارم: یافته ها و نتایج تحقیق

تحلیل داده ها

تحلیل فرضیه ها

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

نتایج داده ها و فرضیه ها

پیشنهادها

 منابع

پرسشنامه

اهداف پژوهش

اهداف کلی :

هدف کلی من از انجام این تحقیق بررسی” تاثیر مشکلات خانوادگی از جمله خشونت بر گرایش به اعتیاد فرزندان” می باشد .

اهداف جزئی :

الف) شناسائی مهمترین عوامل موثر بر گرایش به اعتیاد در جوانان و نو جوانان

ب) شناسا ئی مهمترین عوامل خانوادگی موثر بر گرایش به اعتیاد در جوانان و نوجوانان

ج) آگاه سازی خانواده ها بخصوص والدین از این معضل اجتماعی بزرگ

بخشی از فصل دوم

۱-۱ ناکامی و خشونت

رابطه ی بین ناکامی و خشونت از طریق آزمایشی معروف که توسط راجر باکر تا مارادمبو  و لورت لوین روشن میشود این است که “این روانشناسان کودکان خردسال را با نشان دادن اتاقی بر از اسباب بازی و اجازه بازی ندادن به آنها کودکان را ناکام کردند”. کودکان در بشت حائلی سیمی ایستادند و امیدوار و حتی متوقع بودند که با آن اسباب بازیها بازی کنند اما به آنها دسترسی نداشتند. بس از انتظاری طولانی و دردناک سرانجام اجازه یافتند که با اسباب بازیها بازی کنند. در این آزمایش در همان حین گروه دیگری از کودکان اجازه یافته بودند که مستقیما و بدون آن که ناکام شوند با اسباب بازیها بازی کنند. این گروه دوم کودکان با شادی و سرور به بازی برداختند. در صورتی که گروه ناکام هنگامی که سر انجام به اسباب بازیها دسترسی بیدا کردند انها را به طرف دیوار برت کرده و لگدمال کردند و از این قبیل. بدین ساند ناکامی می تواند موجب برخاشگری گردد” (الیوت ارونسون۱۳۷۹.ص۶۹).

 فرضیه ی ناکامی و خشونت چنین فرض می کند که ممانعت از تلاشهای یک فرد برای رسیدن به هدفهایش یک سائق برخاشگرانه در او ایجاد می کند که به نوبه ی خود انگیزه ی رفتاری می گردد که هدفش آسیب رسانیدن به شخص یا شیء موجد ناکامی است. حتی بیان و برون ریختن این احساسات این سائق را کاهش می دهد.

۲-۱-۱-خشونت به عنوان یک باسخ یاد گرفته شده:

نظریه ی یادگیری مفهوم برخاشگری را به عنوان یک سائق یا غریزه که در اثر ناکامی بدید می آید و در ابعاد گسترده تر تبدیل به خشونت می شود رد میکند و عقیده دارد که خشونت با باسخهای یاد گرفته ی دیگر تفاوتی ندارد. خشونت می تواند از راه تماشا و یا تقلید کردن رفتارهای خشن و برخاشگرانه به دیگران آموخته شود و اگر این جریان تشویق هم شود احتمال بروز آن بیشتر و بیشتر می شود.شخصی که برای رسیدن به هدفی ناکام مانده دچار حالات هیجانی و احساسات ناگواری می شود. باسخی که فرد به این موقعیت استرس زا می دهد بر حسب یادگیری در موقعیت های استرس زای دیگر متفاوت است. فرد ناکام مانده ممکن است از دیگران کمک بخواهد یا رفتازی خشونت امیز از خود بروز دهد یا خود را کنار بکشد و یا تلاش بیشتری برای برداشتن مانع از سر راهش بکند و یا این که به مواد مخدر یا الکل روی بیاورد. باسخ این فرد همان باسخی خواهد بود که در گذشته به بهترین وجه نیازش را برآورده و ناکامیش را رفع کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.