اطلاعیه

پروژه امور مالی شرکت پشم و شیشه

کد محصول hs28

تعداد صفحات : ۳۵ صفحه

فرمت فایل :WORD

قیمت : ۸۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مطالب
مقدمه: ۱
تاریخچه فعالیت شرکت: ۲
موقعیت شرکت: ۳
سرمایه: ۳
عملیات شرکت: ۴
تنخواه گردان: ۶
نحوه کد گذاری حسابها: ۸
انبار و تدارکات: ۹
روش میانگین: ۱۱
روش fifo( اولین صادره از اولین وارده): ۱۲
روش lifo( اولین صادره از آخرین وارده): ۱۳
برگ خروجی انبار محصول: ۱۳
انبار گردانی: ۱۴
مناقصه: ۱۶
مزایده: ۱۷
حقوق و دستمزد: ۱۷
اضافه کاری: ۱۹
جمعه کاری: ۲۰
ج) حق سنوات و باز خرید مرخصی: ۲۰
پاداش: ۲۰
نوبت کاری: ۲۱
کسورات حقوق و دستمزد: ۲۱
الف) مالیات حقوق و دستمزد: ۲۲
ب) حق بیمه های اجتماعی: ۲۳
واحد کار گزینی : ۲۴
محاسبه حقوق و دستمزد: ۲۵
پیمانکار : ۲۶
ضمانتنامه انجام تعهدات: ۲۷
موارد فسخ پیمان: ۲۷

 بخشی از پروژه

مقدمه:

شرکت ها از لحاظ نوع فعالیت به سه گروه شرکت های تولیدی، بازرگانی و خدماتی تقسیم می شوند. موضوع این پروژه شرکت پشم و شیشه ایران می باشد که یک شرکت تولیدی است. حسابداری شرکت های تولیدی بسیار دشوارتر از حسابداری سایر انواع شرکتهاست.

این شرکت مانند سایر شرکت ها دارای قسمتهای مختلفی از جمله قسمت تولید، قسمت اداری، انبار، تاسیسات، انتظامات، … است که قسمت اداری آن شامل واحد امور مالی، کارگزینی ، تدارکات، بایگانی می باشد که وظیفه هر کدام تا حد مختصری در ادامه توضیح داده می شود.

تولید این شرکت پشم و شیشه می باشد و واحد امو مالی برای انجام عملیات حسابداری از سیستم یکپارچه همکاران سیستم استفاده می نماید.

تاریخچه فعالیت شرکت:

شرکت پشم و شیشه ایران ( سهامی عام) در تاریخ ۳۱/۵/۴۳ به صورت شرکت سهامی تاسیس و در تریخ ۹/۶/۴۳تحت شماره ………………. در اداره ثبت شرکتها و مالیکت صنعتی در تهران به ثبت رسید و در تاریخ ۸/۴/۴۷ شروع به بهره برداری نموده است به منظور انطباق شرکت با قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب سال ۴۷در تاریخ ۱۶/۹/۵۰ نوع شرکت به سهامی خاص تبدیل شد و در تاریخ ۱/۶/۵۵ نوع شرکت به سهامی عام تغییر یافت در اسفند ماه ۱۳۶۹ از سهام شرکت در سازمان بورس اوراق بهادار تهران رفع تعلیق به عمل آمد و شرکت مجدداً به عضویت سازمان مذکور پذیرفته شد. مرکز اصلی شرکت در تهران / خیابان استاد مطهری / شماره ۲۲۷ و محل کارخانجات آن شیراز / جاده سیمان / کیلومتر ۷ جاده احمد آباد/ تهران / کیلو متر ۷ جاده قدیم کرج می باشد.

موقعیت شرکت:

شرکت پشم و شیشه ایران عنوان اولین تولید کننده عایق های حرارتی رطوبتی در شهریور ماه ۱۳۴۳ تحت شماره ………………… در تهران تاسیس و در سال ۱۳۴۷ تولید پشم شیشه را با ظرفیت ۲ تن در روز آغاز نمود. در سال ۱۳۵۰ تولید عایق رطوبتی به نام ایزوگام آغاز گردید و تا اسل ۱۳۵۵ تولید پشم و شیشه و ایزوگام در کارخانه تهران ادامه یافت تا اینکه واحد تولیدی دوم در شهرستان شیراز تاسیس و از سال ۱۳۵۷ بهره برداری آن آغاز گردید. مرکز اصلی شرکت در تهران می باشد.

سرمایه:

سرمایه شرکت در بدو تاسیسه به مبلغ ۲۰ میلیون ریال بوده که طی سنوات مختلف به مبلغ ۰۰۰/۹۱۳/۷۲۲/۱۸ ریال افزایش یافته است . آخرین افزایشی سرمایه شرکت در سال ۱۳۷۶ صورت گرفته است. تعداد سهام شرکت ۹۱۳/۷۲۲/۱۸سهم عادی با نام یک هزار ریالی تماماً پرداخت شده است که از کلیه جهات با هم یکسان می باشد.

عملیات شرکت:

عملیات این شرکت در تهران و شیراز انجام می گیرد. دفتر فروش محصولات این شرکت در تهران می باشد که فروش محصولات و نگهداری اسناد مربوط به آن به عهده مسئولین در تهران می باشد. از دیگر فعالیت های آن ها بستن حسابهای شیراز و تهران و تهیه بیلان مالی و عملیات مربوط به سهامداران، حقوق و دستمزد پرسنل تهران، خرید مواد اولیه اساسی شرکت، حسابداری قیمت تمام شده ( حسابداری صنعتی) بررسی حاسبهای شیراز و تهران، تهیه اظهار نامه مالیاتی و … می باشد.

مسئولین شرکت در شیراز از جمله واحد امور مالی در واقع به نوعی تنخواه دار محسوب می شوند. بدین معنی که وجه ارسالی از تهران بابت در آمدهای شرکت از محل فروش محصولات و مواد دیگر را اخذ نموده و آن را به تناسب فاکتورها و صورت هزینه های مختلف خرج کرده و سندهای هزینه ای آن را صادر می نمایند.

شرح صورت هزینه های ارسالی به تهران از طریق حسابداری توسط مدیر مالی بررسی و وجه آن به شیراز حواله می شود تا پرداخت هزینه های لیست شده صورت گیرد و پس از آن سند هزینه ای توسط حسابداران مستقر در کارخانه (شیراز) صادرمی گردد. به هر سند را پس از مهمور کردن به مهر” سند صادر شد” و ” پرداخت شد” به آن ضمیمه کرده و تعداد ضمائم مربوط به هر سند را روی صفحه اول سند نوشته و تک تک ضمائم سند را نیز شماره گذاری می نماید و سپس آن ها را مجدداً به تهران ارسال و نسخه ای از مجوز و رسید پرداخت چک مربوطه به مخارج را بایگانی می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.