اطلاعیه

بهینه سازی مصرف انرژی درمنازل و طراحی سیستم های انتقال حرارت مناسب برای آنها

کد محصول SH127

تعداد صفحات: ۴۰ صفحه فایل WORD

قیمت: ۵۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مطالب

مقدمه ۱
مشخصات ساختمان ۳
محاسبه بار سرمایشی ۷
انتقال حرارت از طریق دیوارها ۷
انتقال حرارت از طریق سقف ۱۲
انتقال حرارت از طریق کف ۱۳
انتقال حرارت از طریق پنجره ها ۱۴
انتقال حرارت ناشی از ورود هوای تازه ۱۷
انتقال حرارت ناشی از افراد ۲۰
محاسبه بار گرمایشی ۲۲
انتقال حرارت از طریق دیوارها ۲۲
انتقال حرارت از طریق سقف ۲۴
انتقال حرارت از طریق پنجره ها ۲۵
انتقال حرارت از طریق کف ۲۶
انتقال حرارت ناشی از نفوذ هوا ۲۸
منابع ۳۳
مقدمه :
پروژه حاضر یک پروژه دانشجویی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در منازل و طراحی سیستم های انتقال حرارت مناسب برای آنها می باشد که در این راستا محاسبه بار گرمایی و سرمایی ساختمان علوم انسانی واقع در دانشگاه آزاد اسلامی – واحد گچساران به عنوانمقاله دوره کارشناسی مهندسی شیمی با استاد جناب آقای مهندس پوران فر ارائه گردیده است .
حرکت بهینه سازی مصرف انرژی که از اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی در دنیا آغاز گردید . همواره شامل سه موضوع انرژی ، اقتصاد و محیط زیست به عنوان ارکان اصلی بوده است ، کشورهای صنعتی در ازای این حرکت سودهای قابل توجهی عاید اقتصاد کشود خود نموده اند و در واقع امروزه کشورهای صنعتی به مدیریت مصرف انرژی به عنوان یک منبع جدید انرژی می نگرند .
آماروارقام مصرف انرژی دردهه گذشته در کشورهای صنعتی نشان می دهد که با وجود کاهش رشد مصرف انرژی ، تولید ناخالص ملی آنها افزایش پیدا کرده و هر روز از شدت مصرف انرژی آنها کاسته شده است . در حالیکه کشور ما عکس این مطلب اتفاق افتاده است .
مسأله انرژی در کشور ما سالها مورد توجه درخور نبوده و یارانه های آشکار و پنهان دولتی همواره مردم را از توجه واقعی به ارزش انرژی در اشکال مختلفش باز می داشته است .
در سالهای اخیر به دلایل گوناگون لزوم محاسبه میزان مصرف صرفه جویی انرژی به عنوان یک ضرورت قطعی و چاره ناپذیر ، پدیدار گشته است .
بخش ساختمان انرژی کشور ، بیش از یک سوم انرژی مصرفی کشور را به خود اختصاص می داده که به نظر می رسد ارزش آن به قیمت جهانی سالیانه بالغ بر ۶ میلیارد دلار گردد .
با بررسی الگوی مصرف انرژی در بخش های مختلف مصرف کننده در کشور و مقایسه آن با کشورهای در حال توسعه ، مشاهده می شود که در کشور ما بخش خانگی و تجاری با مصرف بیش از ۴۰ درصد از انرژی نسبت به صنعت که فقط ۲۷ درصد مصرف انرژی متعلق به آن است ، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده که این موضوع نشان دهنده الگوی نامناسب مصرف انرژی است .
به علت این مشکل فرهنگی که قدر انرژی کمتر دانسته شده است ، اکثر قریب به اتفاق ساختمان های کشور فاقد ضوابط فنی شناخته شده برای جلوگیری از به هدر رفتن انرژی سرمایی یا گرمایی می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.