اطلاعیه

بررسی فرایند شیرین سازی گاز با نرم افزار Hysys در عسلویه

کد محصول SH7

تعداد صفحات: ۹۰ صفحه فایل WORD

قیمت: ۱۵۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مصالب

فصل اول
معرفی پروژه پارس
عسلویه از ابعاد دیگر
فصل دوم (بررسی فرایند شیرین سازی)
مقدمه
لزوم حذف ترکیبات گوگرد دار
تاریخچه
مکانیزم شیرین سازی
فرآورش گاز
وظایف دستگاه ها در پالایشگاه گاز
عوامل عملیاتی متغیر در سیستم فرآورش گاز
سیستم احیاء آمین
علل تخریب در سیستم آمین
آمین آلوده نابود کننده سیستم بهره برداری
درجه حرارت آمین ورودی به برج احیاء
چند توصیه مهم عملیاتی
حداقل رساندن جذب co2
بررسی مشکلات عمده فرآورشی در واحدهای پالایش گاز با آمین
توصیف واحد
فصل سوم (شبیه سازی فرایند شیرین سازی با نرم افزار Hysys)
چگونه Hysys را اجرا کنیم ؟
شبیه سازی فرایند
منابع
معرفی پروژه پارس جنوبی
بندر عسلویه در ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بوشهر ومشرف به خلیج فارس قرار گرفته است.این منطقه از نظر آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب بوده و از نظر جغرافیایی و ژئوپولیتیکی مکان مناسبی برای سرمایه گذاری های کلان اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است. درفاصله ۱۰۵ کیلومتری این بندر در دل آبهای خلیج فارس یکی از عظیم ترین میادین گازی جهان به نام پارس جنوبی ـ مشترک میان ایران و قطر ـ قرار دارد که وسعت بخش ایرانی آن برابر ۳۷۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره در جای آن ۴۶۴ تریلیون فوت مکعب است که معادل ۸ درصد کل ذخایر گازی جهان و ۵۰ درصد ذخایر گازی شناخته شده در کشورمان است.
تاخیر ده ساله ایران در بهره برداری از این منبع گازی چیزی جز تاسف به همراه نخواهد داشت وقتی بدانیم طرف دیگر این منبع خدادادی از سال ۱۹۹۲ روزانه حدوداً ۴/۳ میلیارد فوت مکعب گاز از این میدان مشترک مشترک برداشت می کند. بهرحال، توسعه این میدان که مهمترین طرحهای برنامه توسعه اقتصادی کشور می باشد، با هدف جایگزینی مصرف گاز به جای فرآورده های نفتی و تامین تقاضای روبه رشد مصرف داخلی، تزریق به میادین نفتی و همچنین صادرات آن در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.
پس از انجام تغییرات ساختاری در وزارت نفت، شرکت نفت و گاز پارس به عنوان یکی از شرکتهای فرعی شرکت نفت ایران در تاریخ ۱/۱۰/۷۷ تاسیس و مسئولیت توسعه کلیه فازهای پارس جنوبی را عهده دار گردید. همچنین شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی که یکی از شرکتهای فرعی شرکت ملی گاز ایران است در تاریخ ۲۸/۷/۷۷ تاسیس ومسئولیت بهره برداری از تاسیسات دریایی و خشکی کلیه فازهای پارس جنوبی به آن واگذار گردید. شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی باداشتن شرکت تعمیرات و خدمات پارس نصب جنوب به عنوان شرکت فرعی کلیه مسئولیتهای راه بری و بهره برداری و تعمیرات و نگهداری کلیه فازهای پارس جنوبی شامل عملیات بهره برداری از سکوهای سرچاهی، خطوط لوله زیردریایی، تاسیسات پالایشگاههای ساحلی و همچنین تحویل گاز تصفیه شده فازهای ۱و۲و۳ به پتروشیمی جهت اتان زدایی و انتقال گوگرد دانه بندی شده تولیدی به اسکله صادراتی جهت دپو و صادرات را دارد. قابل توضیح است که در فازهای بعدی تولید اتان و گاز مایع در مجموعه فازهای پارس جنوبی پیش بینی گردیده است.
توسعه فاز یک میدان فوق الذکر در تاریخ ۲۶/۴/۷۳ به شرکت مهندسی و توسعه نفت و توسعه مراحل دو و سه این میدان در تاریخ ۲۵/۷/۷۷ به کنسرسیوم شرکتهای توتال، پتروناس و گازپروم و توسعه فازهای ۴و ۵به شرکتهای انی و پترو پارس واگذار شده و مسئولیت نظارت بر این قراردادها به عهده مدیریت مناطق دریایی شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است. شرکت نفت و گاز پارس، مسئولیت برگزاری مناقصه های بین المللی، انجام ارزیابی فنی و مالی، مذاکرات قراردادی و نظارت عالیه بر اجرای قراردادهای توسعه میدان گازی و لایه نفتی پارس جنوبی و شمالی و مدیریت بهره برداری از مخزن را به عهده دارد.
طرح توسعه تاچندی پیش تا ۱۴ فاز ارزیابی می شد که اخیراً رقم فازهای آن را تابیش از ۲۰ فاز نیز پیش بینی و بررسی می کنند. برای آشنایی مختصر شرح اجمالی در مورد بعضی از آنها را لازم می دانم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.