اطلاعیه

پروژه مالی کلیات سیستم انبارداری

کد محصول hs47

تعداد صفحات : ۹۴ صفحه

فرمت فایل : WORD

قیمت : ۱۵۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مطالب

مقدمه
فصل اول :آشنایی با انبار و انبارداری ووظایف متصدیان ومسایل کلی ایمنی و حفاظتی
بخش اول : انبار و انواع آن
بخش دوم : وظایف متصدیان انبار
بخش سوم : مسایل کلی ایمنی و حفاظتی
۱_شرایط و وضع عمومی انبارها:
۲_توصیه و نکات ایمنی درباره انبار و انبارداری:
۳- نکات ایمنی درباره مواد اشتعال و انفجار:
انواع موجودیهای انبار
سازمان انبار

فصل دوم : مراحل انبارداری و فرم ها و روش اجرای
مرحله اول- مرحله دریافت تحویل گرفتن کالا
مرحله دوم- مرحله نگهداری و حفاظت اجناس و کالا درانبار(انبارکردن)
مرحله سوم: مرحله صدوریاتحویل دادن اجناس و کالا به خارج ازانبار
روش اجرایی انبار
دستوالعمل انبارداری:
مراحل انبارداری

فصل سوم : طراحی سیستم اطلاعاتی انبار داری
پیشگفتار
تعریف سیستم:
بخش‌های درگیر در سیستم انبار:
حسابداری
اداره خرید
وظیفه مهم تعقیب
روش طرح سیستم
مراحل طرح سیستم اطلاعاتی انبار
سیستم اطلاعاتی انبارها و نقش کامپیوتر در آن

فصل چهارم :کد گذاری کا لا و کنترلی موجودیهای انبار و حسابداری کالا
بخش اول : کلیات کدگذاری
چیدن جنس درانبار
گزارش موجودی انبار
کنترل موجودی ها
شرح مراحل انجام سفارش ازطریق انبار
تعیین بهای موجودیها انبار
عملیات حسابداری خرید

فصل پنجم :انبار گردانی
مقدمه
تعریف انبارگردانی:
مراحل انبارگردانی:
۱- مرحله قبل از شمارش موجودی‌ها:
۲- مرحله در جریان شمارش موجودی‌ها:
۳- مرحله بعد از شمارش موجودی (ارزیابی موجودی‌ها):
منابع ماخذ

 بخشی از پروژه:

بخش اول : انبار و انواع آن

۱- تعریف انبار :

انبار محل و فضایی است که در آن مواد اولیه برای ساخت محصولات، کالای نیمه ساخته (کالای در جریان ساخت)، محصول ساخته شده، مواد و لوازم مصرفی، قطعات یدکی ماشین‌آلات، ابزار آلات و اجناس اسقاط نگهداری می‌شود، آن هم براساس سیستم صحیح طبقه‌بندی.

۲- انواع انبار:

انبارهایی که در موسسات مختلف جهت نگهداری اقلام از آنها استفاده می‌شود عبارتند از:

۱– انبار پوشیده:

بعضی از اجناس به علت حساسیت و مواد خاصی که در ساختمانشان به کار رفته باید در انباری که همه اطراف آن بسته و دارای سقف است، نگهداری شوند.

۲– انبار سرپوشیده:

 نوعی انبار که سقف دارد ولی چهار طرف آن باز و فاقد حفاظ جانبی است اقلام و یا اجناسی که در مقابل نور مستقیم آفتاب و برف و باران خاصیت خود را از دست می‌دهند. در این انبارها نگهداری می‌شوند.

۳– انبار باز:

این انبار به صورت محوطه است و معمولا اجناسی که در مقابل نور آفتاب و برف و باران خاصیت اولیه خود را از دست نمی‌دهند. با رعایت اصول انبارداری در آن نگهداری می‌شوند.

۴- انبارهای مخصوص

الف) انبار شیمیایی:

مواد شیمیایی مانند اسیدها، روغنها، الکلها، تینرها و … موادی می‌باشند که در درجه حرارت خیلی کم شعله‌ور می‌شوند. انبار مواد شیمیایی بایستی خشک و خنک و دارای تهویه کامل باد. وجود کپسول آتش‌نشانی به تعداد لازم در اینگونه انبارها ضروریست.

ب) انبار لاستیک:

انبار لاستیک باید خشک، خنک و تاریک بوده و دارای تهویه هوا باشد. لاستیک را باید از گرد و خاک و روغن گریس دور نگهداشت. میزان درجه حرارت انبار لاستیک باید بین صفر – ۲۰ درجه باشد. پنجره‌های انبار را باید با رنگ مشکی رنگ نموده تا از تابیدن نور خورشید به داخل انبار جلوگیری شود. وجود کپسولهای آتش‌نشاتنی به اندازه در داخل انبار ضروری است. لاستیکهای رویی خودرو باید به طور عمودی به ترتیب سایز قرار گرفته و هر ۶ ماه یکبار ۱۸۰ درجه گردانیده شود تا از سائیدگی جلوگیری شود. ضمناً لاستیکهای قدیمی می‌بایست زودتر از لاستیکهای جدید صادر گردند.

لاستیکهای تویی در همان انبار لاستیک‌های رویی یا انباری مشابه آن انبار می‌شوند. با این تفاوت که برای جلوگیری از چسبندگی باید از پودر تالک استفاده نموده و یا اگر ممکن بود هر لاستیک توپی را بطور جداگانه در داخل گارانتی که از مواد نازک ساخته شده است قرار داد تا از ورود گرد و خاک به داخل آنان جلوگیری بعمل آید. همچنین می‌توان با کاغذهای نرم مخصوص اطراف لاستیکهای فوق را پیچیده تا از چسبندگی آنها جلوگیری شود.

تعریف انبارداری:

انبارداری عبارت است از دریافت مواد و اقلام، نگهداری صحیح و تحویل به موقع آنها به مصرف کننده با رعایت مقررات و دستورالعمل‌های سازمان به نحوی که با اعمال کنترل دقیق از میزان موجودی کالا در انبار و مقدار مصرف آن و نیز از انباشته شدن بیش از حد موجودی‌ها جلوگیری شود.

به عبارت دیگر، انبارداری شامل سیستمهای قرار گرفتن جنس در انبار و ایجاد روشها و اعمال مدیریت کنترل موثر از زمان دریافت تا لحظه تحویل است.

اهداف و وظایف انبارها:

هدف از تشکیل و ایجاد انبارها چه در سازمان‌های دولتی و چه در بخش خصوصی تأمین، نگهداری و در دسترس قرار دادن مجموعه وسایل مورد نیاز آن‌ها است، اگر مواد و لوازم مورد نیاز به موقع تهیه و در دسترس واحد مصرف کننده قرار داده نشود، در گردش کار و فعالیت‌های آن موسسه وقفه ایجاد می‌شود.

۱- برنامه‌ریزی و مراقبت جهت حفظ مقدار موجودی هر یک از اقلام کالاهای مورد نیاز سازممان در حد مطلوب خود.

۲- همکاری و مساعدت در خرید، تأمین و تهیه کالاها و کنترل و دریافت کالاهای خریداری شده.

۳- نگهداری کالاها در انبار به نحو صحیح و تسریع در امر تحویل با رعایت مقررات و دستورالعمل‌های سازمان اجرای وظایف فوق مطابق با اصول و ضوابط انبارداری موجب تسریع در انجام امور سازمان و تولید بی‌وقفه و موغوب و صرفه جویی و کاهش هزینه‌های تولید شده و بنیه مالی سازمان را تقویت می‌کند.

اجرای قوانین و دستورالعمل‌های سازمان در کلیه امور خصوصاً انبارداری که جنبه مالی دارد لازم‌الاجراست و عدول از آن کیفر به همراه دارد.

هدف و اهمیت انبارداری:

درصد زیادی از سرمایه اکثر مؤسسات صنعتی را مواد اولیه، لوازم، وسائل یدکی کالای ساخته و نیم ساخته و نظایر انها تشکیل می‌دهند که قسمت عمده سرمایه در گردش صرف تهیه اجناس و وسائل مذکور می‌گردد. لذا نگهداری و حفاظت دقیق از آنها و برقراری یک سیستم صحیح اطلاعاتی برای موجودی بسیاری ضروریست.

ارزش ریالی موجودیهای صنعتی مختلف می‌توان از نسبت موجودیهای انبار به کل دارائیها و ارزش ویژه آن صنعت استفاده کرد.

عوامل مختلفی در میزان موجودی انبار واحدهای صنعتی مؤثر هستند. بطور مثال روش تولید، دوره تولید میزان بکارگیری ماشین‌آلات، نوع محصول ساخته شده، بازار مصرف، نوع مواد اولیه مورد احتیاج، نوسانات ارزی و قیمت در بازارهای جهانی وضعیت واحد صنعتی در کل صنعت کشور و دنیا و … و بالاخره سیستم‌های تدارکاتی و سفارش واحد تولیدی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.