اطلاعیه

دانلود پروژه مالی سیستم حسابداری کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز

کد محصول hs24

تعداد صفحات : ۳۵ صفحه

فرمت فایل : WORD

قیمت : ۸۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مطالب

مقدمه ۱

تاریخچه شرکت روغن نباتی ۲

سیستم مدیریت در شرکت ۴

«چارت سازمانی شرکت روغن نباتی» ۶

شرح وظایف مدیران ۷

تعریف مدیریت فروش ۸

فلوچارت اسناد فروش ۱۲

فلوچارت سیستمی فروش ۱۳

وظیفه یا شرح وظایف مدیر فروش و پخش: (توزیع) ۱۴

شرح وظایف مدیر تدارکات ۱۵

شرح وظایف مدیر خرید: ۱۷

وظایف خریدار ۱۸

وظایف فروشنده ۱۹

فلوچارت شرح وظایف مدیر خرید ۲۰

فلوچارت سیستمی ۲۱

اهمیت سیستم حقوق و دستمزد ۲۲

تعریف سیستم حقوق دستمزد ۲۲

حسابداری هزینه حقوق و دستمزد ۲۳

مالیات حقوق و دستمزد ۲۴

مدارک سیستم حقوق و دستمزد ۲۴

لیست حقوق و دستمزد ۲۵

مزد یا حقوق چیست؟ ۲۵

صورت دستمزد (حقوق ومزایا) چیست؟ ۲۶

فلوچارت سیستمی حقوق و دستمزد ۲۷

فلوچارت سیستمی حقوق و دستمزد ۲۸

صورت حساب حقوق و دستمزد ۲۹

تهیه لیست حقوق در کارگاه های تولیدی ۳۰

 بخشی از پروژه

حسابداری هزینه حقوق و دستمزد

هزینه حقوق و دستمزد متشکل از جمع مبالغ پرداختی به کارکنان مؤسسه یه صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه است. به غیر از دستمزد ثابت (پایه) که بر مبنای ساعات کارکرد یا میزان انجام کار و یا محصول تولید شده، محاسبه می گردد، هزینه حقوق و دستمزد شامل موارد دیگری از قبیل اضافه کاری، نوبت کاری، فوق العاده پرداختی بابت کار در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، پاداش افزایش تولید، عیدی سهم از سود مؤسسه و … نیز محاسبه و به کارکنان پرداخت می شود. گذشته از موارد بالا، موارد نقدی شامل حق مسکن و خواربار، حق اولاد و از این قبیل و مزایای غیر نقدی دیگری شامل مسکن و اتومبیل که توسط مؤسسه در اختیار کارکنان قرار می گیرد و سایر موارد مشابه نیز در محاسبه هزینه حقوق و دستمزد منظور می گردد. کلیه این موارد به موجب قانون کار حق السعی نامیده می شود.

مالیات حقوق و دستمزد

مجموع حقوق و دستمزد هر یک از کارکنان بر اساس قوانین و مقررات مالیاتی مشمول کسر مالیات بر درآمد حقوق می باشد. مطابق قوانین مالیاتی کارفرمایان مکلفند که مالیات حقوق هر یک از کارکنان را کسر و حداکثر تا پایان ماه بعد به حساب بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی واریز و همراه لیست حقوق و دستمزد کارکنان به حوزه مالیات حقوق محل فعالیت مؤسسه تسلیم و رسید دریافت نمایند. هنگام محاسبه و کسر مالیات حقوق هر یک از کارکنان بایستی به میزان معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده در ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم توجه نمود.

مدارک سیستم حقوق و دستمزد

دراغلب سیستم های حقوق و دستمزد از فرم ها و مدارک خاصی برای جمع آوری، پردازش و ثبت اطلاعات حقوق و دستمزد استفاده می شود که برخی از آن ها عبارتند از:

کارت ساعت، لیست حقوق و دستمزد صورتحساب حقوق و دستمزد، کارت مشخصات حقوق و دستمزد و کارت مجموع درآمد هر یک از کارکنان با کارت ساعت قبلاً آشنا شدیم در ادامه به طور مختصر سایر فرم های مذکور توضیح داده می شود.

لیست حقوق و دستمزد

لیست حقوق و دستمزد یک فرم چند ستونی است که اطلاعات مربوط به جمع ناخالص حقوق و دستمزد، کسور و خالص  قابل پرداخت هر یک از کارکنان به تفکیک در یک سطر آن ثبت و ارائه می گردد. نوع وسایل پردازش و نیازهای مؤسسات تعیین کننده فرم خاص لیست حقوق و دستمزد است. همان طوری که دیدیم همه ماهه یک نسخه از لیست حقوق و دستمزد به ادارات بیمه و مالیات حقوق ارسال می شود. یک نمونه از لیست حقوق و دستمزد در صفحه بعد نشان داده شده است.

حق بیمه هر یک از کارکنان، معادل ۲۳% جمع حقوق و دستمزد ناخالص را به عنوان حق بیمه سهم کارفرما محاسبه همراه حق بیمه سهم کارکنان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نمایند. حق بیمه سهم کارفرما بخشی از هزینه مؤسسه است که هنگام ثبت هزینه حقوق و دستمزد در دفاتر پرداختی سهم کارفرما ثبت میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.