اطلاعیه

ماشین کاری با سرعت بالا

کد محصول: me5

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: ۸۳ صفحه

قیمت :۱۵۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

 همراه با تصاویر، نمودار، جدول و محاسبات مابین متن و فهرست منابع فارسی و لاتین. همچنین می توان از این فایل به عنوان پروژه پایانی ساخت و تولید و یا پروژه درس توانایی ماشینکاری استفاده نمود.

بخشی از اینمقاله:

از  نظر مواد ، ماشینکاری با سرعت بالا مفهوم نسبی دارد . زیرا که ماشینکاری مواد مختلف با عمر مقبول ابزار در طیف وسیعی از سرعتهای برشی عملی است . ]۱[ .  برای مثال ماشینکاری آلومینیم با سرعت تقریبی m /min180  آسانتر از ماشینکاری تیتانیوم با سرعت m /min 180انجام می‌گیرد . اهمیت اختلاف سرعت برشی به قدری است که می‌تواند نوع براده‌ های ایجاد شده را تعیین نماید . بعبارت دیگر فرآیند تشکیل براده می تواند بصورت یک روش در تعریف و توصیف ماشینکاری با سرعت بالا مورد توجه قرار گیرد .

در سالهای اخیر استفاده از تکنولوژی ماشینکاری با سرعت بالا در صنعت خیلی متداول و رایج گردیده است . توسعه ابزارهای چقرمه‌تر ، مقاومت در برابر حرارت و نیز ایجاد اسپندلهای پیشرفته سهم عمده‌ای را در توسعه این تکنولوژی داشتند . پس ماشینکاری با سرعت بالا می‌تواند محدوده کاری ماشینکاری  با نرخ براده برداری بیشتر ، ماشینکاری طولانی و ماشینکاری قطعات کم ضخامت را در بر گیرد . ازطرفی احتیاجات صنایع نظامی ، جهت کاهش هزینه و افزایش قابلیت تولید باعث شکوفایی خاص این تکنولوژی شده است. با مراجعه به آمار بودجه‌هایی که در خصوص روشهای مختلف براده برداری در ایالات متحده آمریکا صرف میشود ، می‌توان  به منطقی بودن تحقیقات پیوسته در ارتباط با توسعه تکنولوژی ماشینکاری با سرعت بالا پی برد .  از ۱۰۰  میلیارد دلار صرف شده ، ۷۵ درصد از آن به روشهای  تراشکاری ، فرزکاری ، سوراخکاری و سنگ زنی اختصاص داده شده است .  ]۳[ پر‌واضح   است  که ماشینکاری را  می‌توان با اتخاذ روشهایی جهت افزایش نرخ براده برداری   بطور محسوسی کاهش داد

فصل دوم

مکانیک تشکیل براده در سرعتهای معمولی

در فرآیند تشکیل براده عواملی وجود دارد که فقط در حین براده‌برداری قابل لمس بوده و بعد ازاتمام یا توقف فرایند اثر واقعی آنها وجود نخواهد داشت ، تا در مورد آنها اظهار نظر دقیق صورت گیرد ،  شکل   (۱-۲ ) اینها اکثراً شاخص‌ها و مجراهای تحقیقاتی براده‌برداری را به خود اختصاص داده‌اند .  ]۴[

ـ  توزیع حرارت بین ابزار ، قطعه‌کار ، براده

ـ  ایجاد و نحوه توسعه منطقه جریان

ـ  طول تماس براده ـ ابزار

ـ  دمای بین براده ـ ابزار

ـ  تماس ابزار ـ قطعه‌کار

ـ  تنش و توزیع آن در منطقه تماس

ـ  تشکیل منطقه توقف

ـ  تشکیل منطقه انباشته

ـ  آلودگی صوتی و زیست محیطی                                    شکل ۱-۲  شمای فرآیند براده‌برداری

۱-۲ تشکیل براده

تشکیل براده یک پدیده و  شامل تغییر شکل الاستیک و پلاستیک است . این عمل همراه با مقدار زیادی اصطکاک ، حرارت ، تشکیل لبه انباشته ، پیچش و انقباض براده ، تنش‌های پس ماند سطوح ماشینکاری و سایش ابزار می‌باشد . در آزمایشات عملی ، ضخامت متوسط براده می‌تواند توسط اندازه‌گیری طول   l  و وزن  آن حاصل شود . رابطه (۱-۲)  و شکل ( ۲-۲ )

شکل۲-۲ نمودار فرایند براده برداری

ضخامت متوسط براده یک پارامتر بسیار مهم است . در عمل ضخامت براده () هیچگاه نازکتر از مقدار پیشروی ابزار ( که در برش قائم برابر ضخامت براده تغییر شکل نیافته است ) نیست . رابطه ( ۲-۲ )

ضخامت براده  در اکثر فلزات انعطاف‌پذیر می‌تواند پنج برابر پیشروی ابزار و یا بیشتر اتفاق بیافتد ، همچنین باید بر این نکته تاکید داشت که مقدار r کمتر از یک و بین ۲/. و ۵/.  است .  ]۵[  طبق شکل ( ۲-۲ ) می‌توان مدل ساده‌ای از مسیر حرکت قطعه‌کار OA  و سطح برشی OD  را مطابق با روابط زیر بیان کرد .

فصل اول

مقدمه

فصل دوم

   مکانیک تشکیل براده در سرعتهای معمولی

۱-۲ – تشکیل براده

۲-۲-  فیزیک فصل مشترک براده – ابزار

۳ـ۲ـ سطح توقف

۴-۲- حرارت در فرآیند براده‌ برداری

۵-۲- مدل مناسب برای دمای بین ابزار- براده

مکانیک تشکیل براده در سرعتهای بالا

۶-۲- رفتار مواد در گذر از منطقه برش اولیه

۷-۲- رفتار مواد در گذر از منطقه برش ثانویه

۸-۲- تاثیر افزایش سرعت برشی در تشکیل براده

۹-۲- مدل تحلیلی

فصل سوم

اجزاء سیستم ماشینکاری با سرعت بالا

۱-۳- روند شناسایی سیستم ماشینکاری با سرعت بالا

معرفی نمونه هایی از دستگاه های ماشینکاری با سرعت بالا

تصاویر پیوست

جداول پیوست

فهرست منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.