اطلاعیه

بررسی علل بخشی کردن شرکت توسعه صنایع نیروگاهی ایران و اثرات حمایت شرکت مادر بر ماندگاری شرکت های تابعه

این فایل موجود نمی باشد

فهرست مطالب

تقدیر و تشکر        ب
مقدمه   ج
فصل اول : کلیات
عنوانمقاله     ۲
بیان مسئله ۲
اهمیت و ضرورت تحقیق       ۳
هدف های تحقیق   ۶
سوال های تحقیق   ۷
مدل تحقیق۸
فرضیه ها۹
روش انجام تحقیق ۱۰
قلمرو تحقیق       ۱۰
واژه های کلیدی   ۱۱

فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش
ادبیات تحقیق      ۱۳
کوچک سازی  ، خصوصی سازی و ایجاد شرکت های هولدینگ                   ۲۹
بنگاههای کوچک و متوسط ،تحولی ساختاری                 ۴۷
پیشینه تحقیق     ۷۵
طرح نظری تحقیق۸۵
جمعبندی۹۲
تاریخچه۹۳

فصل سوم : روش پژوهش
شاخص های انتخاب روش تحقیق         ۹۹
تجزیه و تحلیل داده ها        ۱۰۷
آزمون فرض آماری۱۰۸

فصل چهارم  :  تحلیل اطلاعا ت
دلایل بخشی شدن شرکت توسعه صنایع نیروگاهی ایران            ۱۱۱
تحلیل پاسخ سوال ها  ، بررسی شاخص ها و فرضیات تکمیلی      ۱۱۵

فصل پنجم : بحث و تفسیر نتایج
یاد آوری خطوط اصلی       ۱۵۲
تحلیل اطلاعات و نتایج بررسی ها        ۱۵۴
دستاورد های نوین شناخت ۱۶۰
پیشنهادات عملی ۱۶۲
پیشنهاد ادامه پژوهش        ۱۶۲
فهرست منابع     ۱۶۳
پیوست ها             ۱۶۶
جدول پایایی
جدول T-Test
نمونه پرسشنامه
نمونه سوال های  مصاحبه
چارت شرکت های وابسته به  توانیر

مقدمه :
مقوله بخشی شدن شرکت های بزرگ پدیده جدیدی نیست . این اصلاح ساختاری سالهاست که در کشور های بزرگ صنعتی به عنوان روشی برای به حداقل رساندن بوروکراسی و سرعت بخشیدن به پاسخ گویی به تقاضاهای بازار بکار می رود . در دهه های اخیر  با توجه به رشد شتابان تکنولوژی و رقابت های شدید بازار  این مقوله اهمیت بیشتری یافته است. شرکت های بزرگ با اعطای استقلال بیشتر به واحد های زیر مجموعه خود تلاش می نمایند که نه تنها سهم خود را در بازار حفظ نمایند بلکه  گوی سبقت را از رقبا بربایند . بسیاری از شرکت های کوچک با دستیابی به تکنولوژی نوین و تجهیزات رایانه ای مدرن به رقبای جدی شرکت های بزرگ تبدیل شده اند . شرکت های بزرگ نیز برای موفق شدن و موفق ماندن و بمنظور  رویارویی با انبوه مسائل خود روش کوچک سازی را بعنوان یک روش کار آمد بکار برده و متناسب با شرایط استراتژیک خود از انواع پیچیده ای از ساختار های سازمانی بهره می برند .
در کشور ما  نیز سالهاست که این تدبیر  مدیریتی بکار می رود . در صد بالایی از محصولات و خدمات توسط شرکت های مادر ( هولدینگ ) تولید و انجام می شود . اقداماتی که در این خصوص انجام شده بعضاً موفقیت آمیز بوده ودر مواردبسیاری نیز با مشکلات جدی مواجه بوده است . بدیهی است اگر این اقدامات بدون تحلیل و تحقیقات مناسب  و با روش سعی و خطا انجام گرفته باشد، پیامدهای جبران ناپذیری را برای منافع شرکت و نیروی انسانی به همراه خواهد داشت . در شرکت های تابعه  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با  تعداد قابل توجهی از شرکت هائی که از روش کوچک سازی بهره جسته اند مواجه هستیم . در سایر شرکت ها و صنایع بزرگ از قبیل : بنیاد مستضعفان ، بنیاد ۱۵ خرداد ، شرکت سرمایه گذاری شاهد ،  شرکت ملی نفت ، ذوب آهن اصفهان ، شرکت های خودرو سازی ،‌ صنایع شیمیایی و صنایع فلزی با عناوین” گروه شرکتهای ….. “  بکرات
برخورد می کنیم . ضمناً تعدادی از وزارت خانه ها از جمله وزارت جهاد سازندگی ، کشاورزی ، پست و تلگراف و تلفن و وزارت نیرو شرکت های تابعه متعددی دارند  که دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و امور مربوط  به شرکت های تابعه از طریق اداره امور مجامع در وزارتخانه ذیربط کنترل می شود . در شرکت توانیر  نیز این تدبیر سالهاست  بکار رفته است که در نتیجه دهها شرکت مدیریت تولید برق ، شرکت توزیع برق ،  سازمان مهندسین مشاور و چندین شرکت تعمیرات نیرو فعالیت مستقل خود را آغاز کردند .در این تحقیق به بررسی انجام تفکیک در شرکت توسعه صنایع نیروگاهی ایران  و نتایج حاصله  خواهیم پرداخت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.