اطلاعیه

بررسی وشناسایی موانع جهت استقرار سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه در شبکه های توزیع نیروی برق وارائه الگوی مناسب اجرایی

کد محصول : mo74

تعداد صفحات : ۱۲۲ صفحه

فرمت فایل PDF

قیمت : ۱۸۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مطالب :

فصل اول : کلیات تحقیق
١) مقدمه ..
٢) عنوان تحقیق
٣) بیان مسئله تحقیق ..
۴) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق .
۵) اهداف تحقیق .
۶) سؤالات اصلی تحقیق .
٧) تبیین فرضیه های تحقیق
٨) تعاریف واژه های کلیدی .
٩) قلمرو زمانی و مکانی تحقیق ..
١٠ ) محدودیت های تحقیق

فصل دوم : ادبیات تحقیق
٢) مبانی نظری تحقیق( تعاریف و مفاهیم نگهداری و تعمیرات) -١)
٢) تعریف اصول نگهداری .
٢) انواع فعالیتهای نگهداری و تعمیرات
٢) انواع روشهای نگهداری و تعمیرات ..
٢) تعاریف نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه .
٢) نرم افزار تول کیت ..
٢) نگهداری و تعمیرات بر اساس قابلیت اطمینان .
٢) نت واکنش سریع .
٢) کاربرد مفهوم تاپ تن ..
درتعمیرات بهره ور جامع..
٢) روشهایی در کنترل نت (نگهداری و تعمیرات)..
٢) نکاتی از نگهداری و تعمیرات بهره ور جامع .
٢) نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه واهداف آن
٢) خلاصه اهداف بکارگیری سیستم نگهداری وتعمیرات ..
٢) روشهای پیاده سازی و اجرای تعمیرات پیشگیرانه .
٢) پیشینه تحقیق
٢) مقدمه .
٢) تاریخچه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ..
٢) مرور پیشینه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه
٢) استقرارسیستم “نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه” در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور..
٢) اهم فعالیتها و اهداف واحد نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه درشرکت سهامی عام سیمان دورود..
٢) سیستم نگهداری و تعمیرات بهره ور جامع در شرکت نساجی بابکان..
٢) ایجاد یک سیستم انگیزش مکانیزه در فعالیتهای نت پیشگیرانه در ایران خودرو..
٢) نگهداری بهره ور جامع و مدلهای تلفیقی آن با تکنیکها و سیستمهای کیفیت
٢) عملکرد نگهداری و تعمیرات شبکه برق
(درشرکت توزیع نیروی برق مرکزخراسان )
٢) معرفی شرکت توزیع نیروی برق مرکز خراسان . ٧٠
٢) شاخص های هزینه  ٧٢
٢) شاخص های قابلیت اطمینان شبکه . ٧۴
٢) شاخص های کارایی و عملکرد اجرایی .. ٧٨
٢) شاخص های ایمنی و کنترل ضایعات . ٨١

فصل سوم : روش تحقیق
٣) مقدمه
٣) جامعه آماری وروش نمونه گیری ..
٣) ابزار اندازه گیری ..
٣) روائی وپایائی در اندازه گیری .
٣) اعتبار بیرونی پرسش نامه ها
٣) روش آماری

فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده ها و ارائه یافته ها
۴) مقدمه ..
۴) آمارهای توصیفی یافته های تحقیق
۴) آزمون سوالات
۴) آزمون فرضیات

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
۵) مقدمه ..
۵) نتایج .
۵) سئوال اصلی شماره یک
۵) سئوال اصلی شماره دو
۵) سئوال اصلی شماره سه .
۵) فرضیه شماره یک ..
۵) فرضیه شماره دو .
۵) فرضیه شماره سه
۵) فرضیه شماره چهار ..
۵) پیشنهادات .
۵) مقدمه (ارزیابی سیستم نگهداری وتعمیرات)
۵) محاسن حاصل از پیاده کردن سیتسم نگهداری وتعمیر پیشگیری
۵) چگونه می توان یک برنامه تعمیرات پیشگیرانه موفق داشت ..
۵) الگوی مناسب اجرایی تعمیرات پیشگیرانه .
۵) پیشنهادات آتی
منابع و مآخذ :
ضمائم : –
پرسشنامه

چکیده :
ازآنجاکه شرکتهای توزیع نیروی برق درصف مقدم خدمت رسانی به مردم قرارداشته وپیشانی صنعت برق کشورمحسوب میگردند یکی ازوظایف مهم وکلیدی آنها بهره برداری بهینه ازشبکه های توزیع می باشد . باتوجه به رسالت شرکتهای توزیع درزمینه تامین برق مشترکین بصورت مستمروبی وقفه وباشرایط استاندارد،نگهداری بموقع شبکه وتجهیزات ازمهمترین وظایف شرکتهای توزیع محسوب میشود .لذا این تحقیق بر آنست که راههای حفظ ونگهداری تاسیسات موجود،بالابردن کیفیت خدمات ارائه شده،کاهش خاموشیهاوتامین مستمرو پایدار برق که موجبات افزایش رضایتمندی مشترکین را فراهم می آورد ازطریق امکان سنجی پیاده سازی واستقرار نظام نگهداری وتعمیرات پیشگیرانه مورد مطالعه قرار دهد.از آنجائیکه هدف شناسائی موانع استقرارسیستم نگهداری وتعمیرات پیشگیرانه درشبکه های توزیع نیروی برق مرکز خراسان میباشد، لذا فرضیه وسئوالهای پژوهشی به گونه ای انتخاب شده که از طریق شاخص های قابل اندازه گیری بتوان به شناخت موانع استقرارفعالیتهای تعمیر و نگهداری شبکه های توزیع پی برد .برای این منظوراز روش تحقیق پیمایشی در قالب مطالعات مقطعی استفاده شده است. پرسشنامه ای با ٢٠ سئوال مطابق با فر ضیه های تحقیق طرح شده است ،جهت انجام آزمونهای آماری نیاز به یک نمونه از جامعه آماری داریم، برای برآورد اندازه نمونه لازم یک نمونه ٣٠ تایی از جامعه آماری انتخاب کرده و اندازه واریانس صفت مورد بررسی را محاسبه می کنیم . جامعه آماری ، از مجموعه مدیران ارشد ، مد یران اجرایی وکارشناسان فنی ومجرب انتخاب شده اند . درمورد پایا ئی یا اعتبار درونی پرسش نامه از روش آلفای کرونباخ استفاده گردیده است .همچنین برای ارزیابی عملکردتعمیر و نگهداری شرکت از شاخص های هزینه ؛ قابلیت اطمینان شبکه ، کارایی و عملکرد اجرایی ، ایمنی و کنترل ضایعات استفاده شده است چنانچه نگهداری و تعمیر پیشگیری کاملاً صحیح بکار برده شودواگر بخوبی از شکستها جلوگیری گردد می تواند منافع زیادی را عاید سازمان سازد که از جمله این فواید می توان کاهش هزینه ها، کاهش خاموشیها و در نتیجه رضایت مشتری ، افزایش کارآیی و منافع ،افزایش قابلیت اطمینان شبکه و طول عمر تجهیزات را نام برد.در نهایت موانعی که از طریق پرسشنامه وارزیابی عملکردتعمیر و نگهداری به آن دست یافتیم و بر سر راه استقرارسیستم نگهداری وتعمیرات پیشگیرانه درشبکه های توزیع قرار دارد شناسائی گردید. کمبود منابع یکی ازموانع استقرار نظام تعمیرات پیشگیرانه درشبکه های توزیع برق خراسان است. در این خصوص فراهم آوردن زمینه های انگیزش از قبیل پاداش، آموزش و تخصیص اعتباراتی که موجب رونق بخش تعمیرات می گردد از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. باورمدیران وکارشناسان متخصص موجب تسهیل استقرار ٨٠ درصد)از ارائه دهندگان پاسخ بر این عقیده اند – سیستم تعمیر و نگهداری پیشگیرانه می گردد . غالباً (حدود ٧٠ که شناخت صحیحی از نظام نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه بعنوان یک باور و فرهنگ در جامعه صنعت توزیع کشور وجود ندارد ، از طرفی ایجاد زمینه های مناسب برای پذیرش این موضوع بعنوان یک فرهنگ کاری مانند آنچه در خصوص سیستمهای انگیزش پاداش و آموزش برای کارکنان در فرضیه های تحقیق اشاره گردید می تواند در پیشبرد این هدف مؤثر باشد.

 مقدمه

شرکت های توزیع نیروی برق به عنوان آخرین حلقه از زنجیره فرآیند تولید وانتقال وتوزیع نیروی برق می باشند وعمده ترین بخش از بدنه وزارت نیرو (معاونت برق ) وشرکت های برق منطقه ای هستند ،که به طور مستقیم با مردم ومشترکین ارتباط دارند .

می توان گفت نتیجه تمام تلاش در حوزه ستادی وزارت نیروو بخش های تولید و انتقال نیرو هم در این بخش متجلی می شود. لذا کارایی واثربخشی مطلوب آن ،می تواند علاوه بر جلب رضایتمندی مردم، از بعد ارزش های مادی واز جنبه اقتصادی ، در تأمین اهداف وزارت نیرو موفقیت چشم گیری را ارمغان آورد.به این دلایل بخش توزیع برق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

لازم به ذکر است که قبل از سال ١٣٧١ وظایف شرکت های توزیع نیروی برق به عهده معاونت های توزیع نیروی شرکت های برق منطقه ای بود .اما به موجب قانون ودر جهت نیل به اهداف خصوصی سازی وزارت نیرو،این شرکت ها ،یکی پس از دیگری بعد از تاریخ مذکور تشکیل گردید .به طوری که، اینک تعداد آنها به ۴۵ شرکت در سطح کشور رسیده است.مهمترین وظیفه این شرکت ها ،تأمین برق بی وقفه و مستمر (پایدار ) وفروش انرژی برق به مشترکین است

در این راستا سرویس ونگهداری وتعمیرات شبکه های توزیع نیرو و تجهیزات مربوط به آن نقش حیاتی وسرنوشت سازی را در انجام این وظیفه دارند. رسالت این پژوهش بررسی وشناسایی موانع جهت استقرارسیستم نگهداری وتعمیرات پیشگیرانه درشبکه های توزیع نیروی برق مرکز خراسان و برآورد نتایج حاصل از این پژوهش در استقرار یک الگوی مناسب اجرایی می باشد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.