اطلاعیه

مقاله ترجمه شده فشرده سازی اطلاعات

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:CM27

قیمت فایل ترجمه شده:    ۲۰۰۰۰تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۶۳

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۸۴  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده فشرده سازی اطلاعات

عنوان انگلیسی:

Data compression

چکیده فارسی:

در دهه گذشته استفاده از فشرده سازی داده فراگیر شده است. از mp3 پلیرها گرفته که هدفن آن ها بیشتر در گوش جوانان ( و همچنین افراد میانسال) قرار دارد تا تلفن همراه، DVD ها، و تلویزیون دیجیتال، فشرده سازی داده ها تقریبا جزء لاینفک فناوری اطلاعات به شمار می آید. وارد شدن این فشرده سازی داده ها در زندگی روزمره مان اشاره ای به میزان پیشرفت فناوری دارد. پیشرفت ها در این حقیقت بازتاب داده می شود که تفاوت هایی بین این مقاله و چاپ قبلی آن نسبت به نسخه اول و دوم وجود دارد. در چاپ دوم، ما تکنیک های جدید را اضافه کردیم که از زمان چاپ اول این مقاله، توسعه یافته است. در این چاپ هدف ما بیشتر مد نظر قرار دادن موضوعات مهمی همانند فشرده سازی صوتی می باشد، که به اندازه کافی در چاپ دوم مد نظر قرار داده نشده است. در طی این زمان چنین حوزه هایی متوقف نشده و  تلاش کرده ایم تا اطلاعاتی در مورد پیشرفت های جدید ارائه دهیم. ما فصل جدید را در مورد فشرده سازی صوتی اضافه کردیم ( که شامل توصیف الگوریتم mp3 می باشد). همچنین اطلاعاتی را در مورد استانداردهای جدید همانند استاندارد کدگذاری ویدئو و استانداردهای تصویری جدید اضافه کردیم. ما بعضی از موضوعات موجود در این مقاله را مد نظر قرار داده ایم، و در مجموع تکنیک های متنوع کارآمد فشرده سازی تصاویر و استانداردهایی را در یک فصل مجزا جمع آوری کردیم، و تعدادی از فصل های را به روز کرده، و اطلاعاتی را اضافه کرده ایم  که احتمالا می بایست از ابتدا قرار می دادیم.

 ترجمه صفحه ی ۶۷ مقاله

ص ۶۷

برای اینکه بفهمیم عملیات کد گذاری چگونه انجام می شود، ما از مثال مشابهی استفاده می کنیم که برای اثبات روش به رور رسانی مورد استفاده قرار گرفته است.

مثال ۳.۴.۲  روش کدگذاری

در مثال ۳.۴.۱ ما از الفبایی متشکل از ۲۶ حرف استفاده کردیم. به منظور دستیابی به کدهای از پیش تهیه شده، می بایست m و e را پیدا کنیم به صورتی که  که در این فرمول . مشاهده این مورد آسان می باشد که مقدار e=4  r = 10 این شرایط را جبران می کنند.

اولین نمادی که کدگذاری می شود حرف a می باشد. به این ترتیب a اولین حرف الفبا می باشد، k = 1.

چون ۱ کمتر از ۲۰ است، a به صورت نمایش دودویی ۵ بیتی از k – ۱ یا ۰ که برابر با  ۰۰۰۰۰ می باشد کدگذاری می گردد. به این ترتیب نمودار درختی هافمن همان طور که در شکل نشان داده شده است بروز می گردد. گره NYT  منتهی به گره های بیرونی می گردد که همانند عوامل a و گره جدید NYT  می باشد. اندازه گره NYT صفر است. گره درونی همچنین دارای اندازه ۱ می باشد، که اندازه آن مجموع اندازه همتایان آن می باشد. نماد بعدی مجدادا a می باشد. همان طور که ما دارای گره بیرونی منطبق با نماد a می باشیم، ما همچنین  نمودار درختی را از گره ریشه به گره بیرونی به سمت a به منظور پیدا کردن کد کلمه برگشت می دهیم. این پیمایش شامل شاخه های مجزای سمت راست می باشد.  بنابراین کد هافمن برای نماد a برابر با ۱ می باشد.

بعد از اینکه کد مربوط به a منتقل شد، اندازه گره بیرونی مربوط به a همانند اندازه منشا افزایش می یابد. سومین نمادی که می بایست انتقال یابد r می باشد. چون این اولین نمایش چنین نمادی می باشد، ما این کد را برای گره NYT به دنبال موارد دودویی نشان داده شده قبلی برای r ارسال می کنیم. حرف r هجدهمین حرف الفبا می باشد؛ بنابراین نمایش دودویی r برابر با ۱۰۰۰۱ می باشد. کد برای نماد r برابر با ۰۱۰۰۰ ۱ می باشد. همان طور که در شکل نشان داده شده است نمودار درختی بار دیگر بروز شده، و فرایند کدگذاری با نماد d ادامه می یابد. با استفاده از روش مشابه برای d، کد مربوط به گره NYT که اکنون ۰۰ می باشد، ارسال شده که به دنبال شاخص d ، منجر به کدکلمه  می گردد. دومین نماد مربوط به بیست و دومین حرف در الفبا می باشد. چون این بزرگتر از ۲۰ می باشد، ما کد را برای گره NYT به دنبال نمایش دودویی چهار بیتی از ۲۲ – ۱۰ – I = 11 ارسال می کنیم. کد مربوط به گره NYT در این مرحله عبارتست از ۰۰۰. و نمایش دودویی ۴ بیتی از ۱۱ برابر با ۱۰ ۱۱ می باشد. بنابراین v به صورت ۰۰۰ ۱۰ ۱۱ کدگذاری می گردد. نماد بعدی a می باشد که کد آن ۰ است و کدگذاری همچنان ادامه می یابد.

۳.۴.۳ روش رمزگشایی

نمودار گردشی برای روش رمزگشایی در شکل ۳.۹ نشان داده شده است. همان طور که ما از رشته دودویی دریافتی می فهمیم، ما نمودار درختی را به طریقی که مشابه موارد استفاده شده در روش کدگذاری می باشد، برگشت می دهیم. زمانی که با یک برگ برخورد داریم، نمادی که منطبق با این برگ می باشد رمزگشایی  می گردد. اگر برگ گره NYT باشد، سپس ما به بررسی بیت های e بعدی می پردازیم تا ببینیم آیا ارقام حاصله کمتر از r می باشد. اگر کمتر از r باشند، ما بیت های دیگری را به منظور تکمیل کد برای نمادها بازخوانی می کنیم. شاخص برای نماد از طریق افزودن یک به ارقام اعشارکه منطبق با رشته دودویی بیت  یا  می باشد بدست می آید. زمانی که این نمادها رمزگشایی شد، نمودار درختی بروز شده و بیت های دریافتی دیگری مورد استفاده قرار می گیرد تا برگشت دیگری را به سمت نمودار درختی آغاز کند. برای اینکه بفهمیم این روش چگونه کار می کند، اجازه دهید تا به رمزگشایی رشته دودویی در نمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.