اطلاعیه

مقاله ترجمه شده انتخاب گره سرخوشه با استفاده از منطق فازی برای شبکه های حسگر بی سیم

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:CM20

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۰۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر:

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۲ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده انتخاب گره سرخوشه با استفاده از منطق فازی برای شبکه های حسگر بی سیم

عنوان انگلیسی:

Cluster-head election using Fuzzy logic for wireless sensor Network

چکیده فارسی:

شبکه های حسگر بی سیم (WSN)، نسل جدیدی از سیستم های تعبیه شده زمان واقعی را با محاسبات محدود، منابع انرژی و حافظه نشان می دهد که در موارد کاربردی گسترده مختلف، زمانی که زیرساخت های ایجاد شبکه سنتی عملا غیرمجتمل می باشد، مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب گره سرخوشه مناسب، می تواند به طور قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش داده و عمر شبکه را بالا برد. در این مقاله، روش منطق فازی برای انتخاب سرخوشه بر مبنای سه واصف – یعنی انرژی، تمرکز و مرکزیت، مطرح می شود. شبیه سازی نشان می دهد که بر مبنای پیکره بندی شبکه، افزایش قابل توجه در عمر شبکه می تواند در مقایسه با احتمال انتخاب گره ها بر مبنای سرخوشه تنها با استفاده از اطلاعات محلی، بوجود آید.

کلیدواژه- شبکه های حسگر بی سیم، سرخوشه، منطق فازی

۵. نتیجه گیری

این مقاله به بحث در مورد روش های جدید در مورد انتخاب سرخوشه برای شبکه های حسگر بی سیم (WSN)  ها می پردازد. سرخوشه ها توسط ایستگاه اصلی در هر دور از طریق محاسبه احتمال هر گره انتخاب می شود که به عنوان سرخوشه با استفاده از سه واصف فازی می باشد. روش ما برای انتخاب سرخوشه برای خوشه هایی با اندازه متوسط مناسب تر می باشد. با در نظر گرفتن این الگوی سیستم افزایش قابل توجه در عمر شبکه در مقایسه با LEACH ایجاد می گردد. به دنبال اصلاح شکل هر مجموعه فازی ، بهبود در عمر شبکه و مصرف انرژی حاصل می گردد.

از این رو، مرکزیت، که بر مبنای مجموع فواصل مربع هر گره از گره داده شده محاسبه می شود، به عنوان یکی از واصف ها برای انتخاب سرخوشه مناسب بوده، و شبکه با توزیع جانبدارانه گره ها در آینده با انجام آزمایشات دیگر تست می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.