اطلاعیه

مقاله ترجمه شده مفاهیم پایه و طبقه بندی محاسبات قابل اعتماد و امن

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:CM17

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۵۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۲۲

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۵۳  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده مفاهیم پایه و طبقه بندی محاسبات قابل اعتماد و امن

عنوان انگلیسی:

Basic Concepts and Taxonomy of Dependable and Secure Computing

چکیده فارسی:

این مقاله تعاریف اصلی مربوط به قابلیت اعتماد، یعنی مفهوم کلی همانند موارد خاصی چون مشخصه های قابلیت اطمینان، امنیت، یکپارچگی، تعمیر و نگهداری و غیره را ارائه می دهد. امنیت در ارتباط با قابلیت اطمینان، دسترس پذیری و یکپارچگی می باشد. تعاریف اصلی در ابتدا داده می شود. سپس توضیحاتی در ارتباط با آن داده شده، و با تعاریف دیگری تکمیل می گردد، که تهدیدهای مرتبط با قابلیت اعتماد و امنیت، ( عیب، خطا، نقص ها)، مشخصه های آن ها، و ابزارهایی برای غلبه بر آن ها ( جلوگیری از عیب، تولرانس عیب، حذف عیب، پیش بینی عیب مد نظر قرار می گیرد. هدف تفسیر مجموعه ای از مفاهیم کلی، ارتباط در میان مجموعه گسترده ای از شرایط، و همچنین کمک برای ارتباط و همکاری در میان تعدادی از جوامع علمی و تخصصی، شامل جوامعی که تمرکزش را بر روی انواع خاصی از سیستم ها، عیب در سیستم، یا علت عیب در سیستم قرار می دهد، می باشد.

۶. نتیجه گیری

به طور قابل توجهی، افراد و سازمان ها در حال توسعه و ساخت سیستم های محاسباتی پیچیده ای می باشند که نیاز به اعتمادسازی زیادی بر روی سرویش های آن می باشند- که در ارتباط با خدماتی چون دستگاه خودپردار، کنترل ماهواره های فضایی، هواپیما، نیروگاه هسته ای یا تجهیزات درمانی رادیویی یا نگهداری از محرمانه نگه داشتن داده های حساس، می باشد. در شرایط مختلف، تمرکز بر روی ویژگی ها متفاوت چنین خدماتی می باشد- برای نمونه متوسط پاسخگویی تمام وقت، احتمال ایجاد نتایج مورد نیاز، قابلیت ابزار مناسبی را برای جلوگیری از نقص ها که در محیط سیستم مخرب می باشد، یا میزانی که جلوی نفوذ عمدی گرفته می شود. مد نظر قرار دادن همزمان امنیت و اعتمادپذیری، ابزارهای مناسبی را از ارائه خدمات مختلف با چارچوب مفهومی مجزا ایجاد می کند.

این ابزارها شامل موارد خاصی همچون دسترس پذیری، قابلیت اعتماد، امنیت، اعتمادپذیری، یکپارچگی و نگهداشت پذیری می باشد. این موارد همچنین ابزارهایی را برای مد نظر قرار دادن مسائلی ایجاد می کند که آنچه کاربر از سیستم می خواهد، ایجاد تعادل مناسب بین این خصوصیات می باشد.

نقطه قوت مفاهیم مطرح شده در این مقاله، ماهیت یکپارچه آن می باشد؛ این فرایند باعث فعال شدن مفاهیم کلاسیک بیشتری از قابلیت اعتمادف دسترس پذیری، امنیت، اعتمادپذیری، یکپارچگی و نگهداشت پذیری که در این جنبه ها وارد می شود، می گردد. مدل خطا- عیب- نقص برای درک و کنترل تهدیدهای مختلفی که سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد، مهم می باشد، و امکان معرفی واحدی از این تهدیدها را ایجاد کرده، در حالیکه به حفظ مشخصات آن از طریق دسته های عیب متفاوت که تعریف شده هستند، می پردازد. مدل ایجاد شده برای دسترسی به اعتمادپذیری و امنیت کاملا مفید می باشد، و چنین ابزارهایی نسبت به طبقه بندی های سنتی مکمل یکدیگر بوده که این مورد بر طبق به ویژگی اعتمادپذیری می باشد، که با مد نظر قرار دادن آن، توسعه سیستم های واقعی نیاز به سبک سنگسن کردن داشته، زیرا چنین مشخصه هایی در تضاد با یکدیگر می باشند. اصلاح تعاریف اصلی داده شده در بخش ۲ منجر به درخت امنیتی و اعتمادپذیری، همان طور که در شکل ۲۲ نشان داده شده است، می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.