اطلاعیه

مقاله انگلیسی با ترجمه از آن چه  فکر می کنید مطالب بیش تری در مورد بازاریابی وجود دارد!

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: M606

سال نشر: ۲۰۱۶

نام ناشر (پایگاه داده): الزویر

نام مجله:  Australasian Marketing Journal

نوع مقاله: علمی پژوهشی (Research articles)

تعداد صفحه انگلیسی:  ۶ صفحه PDF

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۷  صفحه word

قیمت فایل ترجمه شده:  ۲۱۵۰۰  تومان

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی ترجمه شده مدیریت : از آن چه  فکر می کنید مطالب بیش تری در مورد بازاریابی وجود دارد!

عنوان انگلیسی:

There could be more to marketing than you might have thought! An invited paper, by Professor Roger Layton

چکیده فارسی:

آیا بازاریابی نوعی فن آوری مدیریت است، یک سیستم تدارک و تأمین اجتماعی، یا مطالعه فرایند های تصمیم فروشنده و خریدار در زمینه های خیلی پیچیده، یا می توان آن را جای نظمی در علوم اجتماعی قرار داد؟ آیا این موضع گیری می تواند روند کم شدن روز افزون تحقیق و دانش بازاریابی را معکوس کند؟ آیا فرصت های جدیدی برای تحقیقات چشم گیر بین روش های مختلف مشاهده نظممان ایجاد خواهد کرد؟ و آیا احتمالاً موضع گیری درست و دخالت بازاریابی و علوم اجتماعی در اکتشافات سبب کشف زمینه های جدید تحقیقاتی شده و بر انتخاب مدیریت و سیاست عمومی در چالش های پیش روی جوامع بشری در تمام سطوح اثر خواهد داشت؟ یک حالت  موضع گیری با پاسخ مثبت به این سئوالات، اعلام این مسئله است که “بازاریابی، مطالعه ایجاد مشترک ارزش توسط انتخاب اقتصادی داوطلبانه در معاملات بین افراد و نهاد هایشان در و بین جوامع بشری است.” این موضع گیری شامل مطالعات انتخاب مدیر و مشتری، کار در سیستم های اجتماعی جوامع در تمام سطوح توسعه و توجه بیش تر به فرهنگ و ارتباط می شود. در این صورت می توان پیوند های میان انسان شناسی، باستان شناسی، تاریخ، جامعه شناسی و اقتصاد را کشف کرد. با کار تحقیقاتی بازاریابی و نیز نظم های همراه آن، عناصر اصلی نظریه پویا و دینامیک تغییر تکاملی در شبکه های معاملاتی و سیستم های بازاریابی شناسایی شده، نقطه عطفی احتمالی برای کشف واکنش بازاریابی به چالش های دشوار و پیچیده رو به روی جوامع بشری در سراسر جهان رقم می زند.

کلمات کلیدی:تقسیم بندی، بازاریابی به عنوان علمی اجتماعی، تحلیل تاریخی

۱. مقدمه

آیا بازاریابی  نوعی فن آوری مدیریت، سیستم تأمین اجتماعی یا مطالعه فرایند های تصمیم گیری فروشنده و خریدار در زمینه های بسیار پیچیده است، یا … یا اول از همه باید آن را نوعی نظم در علوم اجتماعی دانست؟ سئوالاتی این چنین قبلاً هم پرسیده شده اند که اغلب با توجه به جهت و روند آینده بازاریابی بی جواب مانده اند؛ بازاریابی باید چگونه توسط تجارت ها و جوامع کلان تصور شود؛ آیا چیزی است که در سطح حرفه ای بتوان آموزش داد یا نیاز به آموزش و تحقیق در سطح بالاتر دارد؛ یا شاید باید آن را با زمینه ای خاص مانند بازاریابی کشاورزی، بین المللی، کشور های در حال توسعه یا FMCG تعریف کرد؛ و تفاوت آن با اقتصاد و سایر علوم اجتماعی چیست. این سئوالات و مشابه آن ها به جای خود همگی مهم و با پاسخ هایی متفاوتند که در بخش های مختلف جهان این پاسخ ها به دست آمده و بازتابی از الزامات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن هاست.

۲. زمینه مهم و حیاتی است

امروزه این الزامات خود را در شکل های بسیار مختلف نشان می دهند و سئوالات مربوط به بازاریابی را باید باری دیگر در نظر گرفت. بهترین تحقیق و دانش های بازاریابی موقعیتی برای کمک به چالش های واسطه مانند این موارد کدامند: اپیدمی های یخ یا دارو در شهر های کشور، ساخت جوامع ماندگار در نواحی دور افتاده، کمک به کمپ های مهاجرین برای ورود به جوامع مناسب و دائمی، کمک به باور های مربوط به بازاریابی در مشاجره و بحث هایی درباره کنترل اسلحه، مدیریت آثار فن آوری های مخربی هم چون یوبر و ایر بی ان بی ، ترکیب بازار و امکانات ایالتی جهت برطرف کردن نیاز های سلامت جمعیت در حال افزایش، کیفیت کاهشی زندگی برای حدود ۲۰% از افرادی که در “قسمت پایین هرم” قرار دارند، ایجاد معیار ارزش برای اهداف مالیاتی در موسسه های چندکشور و چند ملیتی، ایجاد انعطاف در بازار هایی هم چون خانه سازی یا مالی، و بسیاری از مسائل مشکل ساز فراوان دیگر. بیش تر تمایل داریم از این مسائل و مشابه آن ها چشم پوشی کنیم و ترجیح می دهیم بر چیزی تمرکز کنیم که بهترین گزینه برای انسان با قدیمی تر شدن بازاریابی موسسه در اقتصاد های رشد جهانی و تقریباً دغدغه کمی برای عوامل خارجی حاصل از بازاریابی موسسه باشد. این همان عوامل خارجی هستند که در مرکز و قسمت اصلی مسائل پیش رو قرار دارند.

    این کار برای ۵۰ سال یا بیش تر به ما کمک کرده ولی اعلام می کنم که نیاز به تجدید نظر درباره موضع گیری خود داریم.  این کار در حقیقت رخ می دهد چون دستور جلسات و روند های بازاریابی در حال گسترش و تعمیق هستند. مثلاً دستور جلسه ANZMAC سال ۲۰۱۵ توجه را به سمت بازاریابی خدمات، آثار نوآوری و تغییر فن آوری، بازاریابی کلان ، بازاریابی اجتماعی، نظریه فرهنگ مشتری و بسیاری از جنبه های دیگر بازاریابی جلب کرد. خطر امروزی این است که روز به روز زمینه بازاریابی به تعداد زیرمجموعه های مجزا تفکیک می شود و هر یک پاسخگو و مسئول توجهات محدود تعریف شده و اغلب روش های خاص است. در حالی که فشار و اجبار تحقیق و دانش آکادمیک می تواند به این نتیجه کمک کند، احتمال هم دارد که ظرفیتمان را برای پاسخ به این روش کلی به انواع چالش های پیش رو نیز محدود کند. گذر از این دو راهی رفته رفته دشوار تر می شود.

Abstract

Is marketing a management technology, a societal provisioning system, or the study of seller and buyer decision processes in increasingly complex contexts, or could it be repositioned as a discipline within the social sciences? Could repositioning avert the growing fragmentation of marketing scholarship? Would it open up new opportunities for significant research in and between these different ways of seeing our discipline? And would perhaps the right repositioning engage marketing with adjacent social sciences in explorations opening up new fields of research, influencing management choice and public policy in the challenges human communities face at all levels? One possible positioning that offers a positive response to these questions is to assert, “Marketing is the study of value co-creation through voluntary economic choice made in exchanges among individuals and entities in and between human communities.” This positioning includes studies in manager and customer choice, work in societal provisioning systems in communities at any and all levels of development, and the growing interests in culture and communication. Links with anthropology, archaeology, history, sociology and economics are then explored. Drawing on empirical work in marketing and in adjacent disciplines the core elements of a dynamic theory of evolutionary change in exchange networks and marketing systems are identified, providing a possible starting point for an exploration of the marketing response to the difficult and complex challenges faced by human communities across the world.