اطلاعیه

مقاله ترجمه شده ارزش و یا جایگاه  مدیریت منابع انسانی برای عملکرد سازمانی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: M236

سال نشر: ۲۰۰۷

نام ناشر (پایگاه داده): الزویر

نام مجله: Business Horizons

نوع مقاله: علمی پژوهشی (Research articles)

تعداد صفحه انگلیسی: ۹ صفحه PDF

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۷  صفحه word

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۰۰۰۰  تومان

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  ارزش و یا جایگاه  مدیریت منابع انسانی برای عملکرد سازمانی

عنوان انگلیسی:

The value of human resource management for organizational performance

چکیده فارسی:

همه بخش های اجرایی ترجیح میدهند که عملکرد سازمانی خودشان را درسطح بهتری مشاهده کنند و تحقیقیات زیادی رابر روی ابزاری که به آنها در این مسیر کمک می کند انجام میدهند. در طول دهه های اخیر ،مدیران منابع انسانی بر این عقیده بودند که وظایف آنها عملکرد سازمانی را بالا می برد.که این مباحثه با یک شکاکیت در بخش اجرایی بوده است،که آیا اختصاص مبالغ هنگفتی به منابع انسانی سرمایه گذاری خوبی است.دهها مطالعه این موضوع را مورد آزمایش قرار دادند ،اما نتایج متناقض آنها هیچ نتیجه ای را به همراه نداشت.برای حل این سوال جدلی و قدیمی –آیا مدیریت منابع انسانی برای عملکرد سازمانی اهمیت دارد؟- ما مدارک در دسترس را بررسی کردیم.بر اساس اطلاعاتی از ۱۹۰۰۰ سازمان ، ما به این نتیجه رسیدیم که مدیریت منابع انسانی ارزش های چشمگیری را برای سازمان به همراه دارد. در مجموع ،ارزش ایجاد شده موقعی دارای قدرت بالا می باشد که تصمیم های مدیریت منابع انسانی در رابطه با استراتژیک سازمانی، و در شرکتهای تولیدی باشد نه  سیستم منابع انسانی به عنوان یک فعالیت شخصی باشد.

۱-از پرسنل تا منابع انسانی:

در طول دهه ۱۹۷۰ و اوایل ۱۹۸۰،حرکتی در شرکت ها شروع شد که واحدهای پرسنلی به واحدها منابع انسانی تغییر نام یافت.این تغییر تاکیدش بر این است که منابع انسانی دارایی های مهمی می باشند، نه فقط اجزایی می باشند که در موقعیت ها قرار می گیرند.این همچنین این شناخت را ایجاد کرد که سازمانها نباید به کارمندان به عنوان یک هزینه نگاه کنند بلکه به آنها به عنوان یک منبع حیاتی از منافع و مزایا نگاه کنند.در بسیاری از شرکت ها،هرچند،تغییر نمادین بود نه ذاتی اساسی.مانند (دیرتی هاری)،بسیاری از مدیران اجرایی در باره ارزشی که بوسیله وظایف منابع انسانی بوجود می آید در شک بودند.برای مثال،(جفری پففر) در کتاب فرمول انسانی خودش توضیح می دهد که نصفی از مدیران اجرایی معتقدند که منابع انسانی واقعا مهم هستند، وتعداد اندکی از این افراد بر اساس عقاید خودشان عمل می کنند.و این مساله برمی گردد به این که قسمتی ازمساله می تواند راجع به این باشد که سرمایه گذاری در منابع انسانی مانند(آموزش،برنامه های انگیزشی )می تواند بسیار چشمگیر بوده ولی برگشتی از آنها به راحتی قابل اندازه گیری نیست.

Abstract

All executives would like to see their organizations perform better, and most search for tools that can help make this happen. For decades, human resource managers have believed that their function enhances performance. This contention has been met with skepticism on the part of executives, who wonder whether funds allocated to the human resource function are good investments. Dozens of studies have examined this issue, but their inconsistent results have provided no conclusions. To resolve a long-standing and controversial question – does human resource management matter for organizational performance? – we take stock of the available evidence. Based on data from over 19,000 organizations, we conclude that human resource management adds significant value for organizations. In addition, the value added is strongest when human resource systems are emphasized rather than individual practices, when human resource management decisions are tied to strategy, and among manufacturing firms.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.