اطلاعیه

مقاله ترجمه شده نوآوری در مدیریت بازار با بکارگیری هوش تجاری

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M84

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۰۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۱۴ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده نوآوری در مدیریت بازار با بکارگیری هوش تجاری: معرفی چارچوب پیشنهادی

عنوان انگلیسی:

Innovation In Market Management By Utilizing Business Intelligence: Introducing Proposed Framework

چکیده فارسی:

امروزه، سازمان تجاری برای اینکه قادر باشد در مواجهه با تغییرات متنوع بازار پایدار بماند و در نهایت قادر به مدیریت بازار باشد، نیاز به تجزیه و تحلیل بازار دارد. برای این منظور، سازمان باید فرآیندهای کسب و کار خود را با استفاده از فن آوری های مدرن که هوش تجاری(BI)  نامیده می شود، بروز رسانی نماید. در این مقاله در کنار معرفی فرایندهای مدیریت بازار، ضرورت قابل توجه نوآوری و خلاقیت در این فرایندها برای رقابت در تجارت جهانی مورد بحث قرار گرفته است. علاوه بر این، تعاریف هوش تجاری از نکته نظر نویسندگان مختلف و اصول و ویژگی های هوش تجاری بیان می شود. سپس چارچوب پیشنهادی با توجه به ابعاد متنوع و کارکردهای هوش تجاری برای تقویت ویژگی های سازمان در جهت دستیابی به رویکرد هوش تجاری و دستیابی به منافع آن در روند کسب و کار معرفی می شود. افزایش توسعه حوزه تجاری، حضور مترقی و مبتنی بر هدف در محیط بین المللی و کارایی سازمان؛ برخی از کارکردهای کلیدی هستند که در ادامه مورد بحث قرار می گیرند. هدف از این مقاله معرفی چارچوب عملی برای کمک به سازمانها در جهت هدایت اهداف خود نسبت به هوش می باشد، که آن باعث میشود سازمانها درک صحیح و به موقعی از وضعیت بازار به دست آورند.

واژه های کلیدی: مدیریت بازار، هوش تجاری (BI)، نوآوری

مقدمه

در سال های اخیر با توجه به اهمیت اطلاعات در مدیریت سازمان و همچنین پیشرفت فن آوری اطلاعات، سیستم های کاربردی تجاری که شرکت ها و موسسات را قادر می سازد برای تصمیم گیری با دانش بیشتر و ایجاد بهره وری بالا برای سازمان به وجود آمده اند. در ایالات متحده، بسیاری از شرکت ها، در نمودار سازمانی خود عنوان شغل رئیس تحلیلها، مدیر استراتژی کسب و کار، مدیر و یا معاون خدمات اطلاع رسانی در بازار دارند که همه اینها نشان دهنده اهمیت تجزیه و تحلیل وضعیت رقابتی می باشد. در جهان امروز که به شدت رقابتی و به طور فزاینده نامطمئن است، کیفیت و بهنگام بودن هوش تجاری (BI)سازمان، می تواند نه تنها به معنای تفاوت بین سود و زیان باشد،بلکه حتی تفاوت میان بقا و ورشکستگی را توضیح دهد. به عنوان مثال یک سازمان که از سیستم های هوش تجاری، اطلاعات و شاخص های محیطی استفاده میکند و آینده را پیش بینی میکند روند فعالیت های آن را با سازمانی که از این فرایندها بی بهره است، مقایسه نمایید. امروزه، هوش تجاری یکی از مفاهیم مهم مدیریت و سازمان می باشد و به یک نهاد پیشرو در زمینه بازارهای جهانی تبدیل شده و مزیت هایی در تمام فعالیت ها و فرآیندها فراهم می اورد. هوش تجاری یک فعالیت غیر حرفه ای است (اما) در عین حال نیاز به مهارت های خاص دارد و به این ترتیب شرکت های پیشرو در این زمینه، بخش های جداگانه ای در سازمان به نام “واحد هوش تجاری ” ایجاد می نمایند. کسب و کارها و سازمانها همیشه سعی می کنند، بدانند رقبای خود چه کاری انجام میدهند. این مفهوم در دهه ۱۹۸۰ به محافل دانشگاهی راه یافت. بعضی از نویسندگان استدلال کرده اند که مایکل پورتر (۱۹۸۰) محقق معروف مدیریت استراتژیک با معرفی نیروهای پنج گانه رقابتی و استراتژی های کلی، مفهوم هوش تجاری را ایجاد کرده است. پورتر، از پیشگامان متخصصان هوش رقابتی در سال ۱۹۸۶ بود و اولین مطلب از هوش رقابتی در سال ۱۹۹۰  را منتشر نمود.

Abstract

Nowadays, business organization needs to analyze market so that be able to stay stable in facing market variant changes and eventually to be able to handle market management. For this purpose, organization should update their business processes by utilizing modern technologies which this is called business intelligence (BI). In this paper while introducing market management processes, significant necessity of innovation and creativity in these processes for competing in current global trading is discussed. Furthermore, BI definitions from different authors’ point of view and BI principles and characteristics is addressed. Then the proposed framework is introduced with consideration to variant dimensions and functions of BI to furnish organization characteristics toward acquiring BI approach and derived benefits from it in business trend. Business area development, progressive and goal-based presence in international environment, and organization efficiency increase are some of few key functions that is argued in continue. Purpose of this paper is introducing practical framework to help organizations in direction of their goals toward BI, which it caused they acquire correct and well-timed understanding from market condition.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.