اطلاعیه

مقاله ترجمه شده الگوبرداری از استراتژی های سرمایه انسانی شرکت های چند ملیتی در سنگاپور

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: M160

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۲۰۰۰  تومان

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۷

سال نشر: ۲۰۰۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۸  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  الگوبرداری از استراتژی های سرمایه انسانی شرکت های چند ملیتی در سنگاپور

عنوان انگلیسی:

Benchmarking the human capital strategies of MNCs in Singapore

چکیده فارسی:

موفقیت اقتصاد سنگاپور عمدتاً ناشی از تامین نیروی آن از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی توسط شرکتهای چند ملیتی (MNCs)  است. این قبیل شرکتها نه تنها سرمایه و تکنولوژی خود را به سنگاپور می‌آورند که فراتر از آن، توانمندی و جسارت مدیریتی را نیز داخل این کشور می‌کنند. این مورد دومی یک جزء کلیدی در پیشرفتهای اقتصادی اخیر سنگاپور است. هزینه‌های رقابتی، بنگاههای محلی را به جستجوی استراتژی‌های جدید برای نیل به موفقیت وادار ساخته است. یکی از راهها، الگوبرداری از استراتژیهای منابع انسانی شرکتهای چند ملیتی (MNCs) است. در این مطالعه به بررسی سیاستهای منابع انسانی شرکتهای چند ملیتی و مؤسسات بزرگ سنگاپوری پرداخته شده است. نتایج نشان می‌دهد انطباق آشکار و روشنی در برنامه‌های کاربردی و نگرشهای بنیادی استراتژیهای منابع انسانی شرکتهای سنگاپوری و چندملیتی وجود دارد. در اینجا نگاهی ژرف به اقدامات مربوط به منابع انسانی در سنگاپور انداخته شده و فاکتورهای کلیدی موفقیت برای ترقی شرکتهای محلی به بحث گذاشته شده است.

کلید واژه : الگوبرداری، تئوری سرمایه انسانی، شرکتهای کوچک، سنگاپور

مقدمه

الگوبرداری روز به روز اهمیت بیشتری می‌یابد چرا که سازمانها همواره در رقابتی فراگیر از طریق بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌ها می‌کوشند. (برلینگر ۲۰۰۱). برای بسیاری از مؤسسات، الگوگیری به روشی برای مشاهده، تطابق و بکاربستن بهترین عملکردها، از دیگر شرکتها در یک حوزه مشابه تبدیل شده است (اپل‌بای‌وماوین ۲۰۰۰)

بر اساس یافته‌های مطالعاتی، الگو برداری در اینجا به عنوان آزمودن مستمر اقدامات توسط یک سازمان با توجه به نحوه عمل پیشتازان آن اقدام تعریف شده است.(بامبرگر و فیگن‌باوم ۱۹۹۶ گولدواسر ۱۹۹۵ سانچز و همکاران ۱۹۹۹) بنابراین، برخلاف تصور عامه مردم، بخش صنعت در این مورد محدودیت‌ مهمی ندارد. پیچیدگی الگوبرداری از استراتژیهای سرمایه انسانی دیگران ناشی از موانع بالاتری است که مربوط به نادیده گرفتن عملکردهای انسانی در خلق نوآوریها در محصولات می‌باشد. اخیراً فشارهای رقابت کمک کرده است فهم تازه‌ای در حوزه نیاز به استراتژی‌های منابع انسانی شکل بگیرد. (باکس‌ول ۱۹۹۴) زیربنای این جنبش، فهم این موضوع مهم است که سرمایه انسانی می‌تواند تبدیل به تنها مزیت رقابتی پایدار برای سازمانها بشود. (بریلینگر ۲۰۰۱)

شرکتهای داخلی در حال رشد (PLEs)  در سنگاپور فواید بسیار زیادی از شرکتهای چند ملیتی (MNCs) می‌برند. این مقاله به بررسی استراتژیهای سرمایه انسانی شرکتهای سنگاپوری (PLE) و چند ملیتی (MNC) فعال در سنگاپور پرداخته است و به ویژه به بررسی این موضوع پرداخته که آیا شرکتهای سنگاپوری (PLEها) می‌توانند از استراتژیهای HR چند ملیتی شرکتهای چند ملیتی (MNCها) بیاموزند.

Abstract:

Singapore’s economic success has largely been fueled by foreign direct investment from multinational corporations (MNCs). These companies brought with them not only their capital and technology, but also their managerial prowess. The latter has been a key ingredient in propelling Singapore to its current economic success. New competition and rising costs are forcing local businesses to look for new strategies to succeed. One way is to benchmark the human capital strategies of MNCs. This study employs a survey of the human resource policies of both MNCs and promising Singaporean enterprises. The results show stark contrasts in the philosophical and practical applications of human resource strategies. Insights into Singapore’s human resource practices are uncovered and key success factors for promising local companies are discussed.

Keywords: Benchmarking, Human capital theory, Small firms, Singapore

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.