اطلاعیه

مقاله ترجمه شده سلسله مراتب یکپارچه سازی کارت امتیازی متوازن به زبان فازی برای ارزیابی عملکرد

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M126

قیمت فایل ترجمه شده:    ۱۲۰۰۰تومان

تعداد صفحه انگلیسی:   ۸

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۶  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده سلسله مراتب یکپارچه سازی کارت امتیازی متوازن به زبان فازی برای ارزیابی عملکرد، اتاق عمل در بیمارستان

عنوان انگلیسی:

Integrating hierarchical balanced scorecard with fuzzy linguistic for evaluating operating room performance in hospitals

چکیده فارسی:

سازمان های مراقبت بهداشتی در حال فعالیت در یک محیط پیچیده هستند. پویا و رقابتی بودن، بخش مراقبت های بهداشتی بیمارستان ها منجر به ارائه انعطاف پذیری و کیفیت خدمات بیشتر شده است. سیستم ارزیابی عملکرد کارآمد برای کنترل، نظارت و بهبود کیفیت خدمات در سازمان های مراقبت های بهداشتی ضروری است.ارزیابی عملکرد اتاق عمل (OR)، یک کار مفید برای مدیران به منظور کنترل فرآیند عملیاتی OR تیم است به طوری که به ارتقاء عملکرد می انجامد. این مقاله بررسی استفاده از ابزار مدیریت: کارت امتیازی متوازن (BSC)، که تسهیل رسیدن مدیران به اهداف متعدد استراتژیک، و روش زبانی فازی برای ارزیابی و یا عملکرد است. BSC یک برنامه ریزی استراتژیک و سیستم مدیریت است که به طور گسترده در کسب و کار و صنعت، دولت و سازمان های غیر انتفاعی استفاده می شود. ابتدا، یک مدل توسعه داده شده برای اندازه گیری عملکرد قابل قبول است و یا بر روی تعامل های مالی، مشتریان، فرآیند کسب و کار داخلی و یادگیری و چشم انداز رشد استوار است. بعد از آن، ساختار BSC، یکپارچه شده با زبانی فازی برای اندازه گیری و بهبود خدمات ارائه شده است. هدف از این مطالعه، برای ساختن یک سیستم ارزیابی عملکرد برای OR و استفاده از زبانی فازی برای تبدیل  شناخت ذهنی مدیران را به  یک نهاد اطلاعاتی  و تایید بهبود می باشد. نتایج این تحقیقات می توانند برای کمک به سازمان به ارزیابی و تجدید نظر در استراتژی خود و به طور کلی به اتخاذ رویکرد مدیریت نوین در عمل هر روز است.

کلید واژه ها: اتاق عمل، ارز یابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، رویکرد فازی زبانی

.مقدمه

عملکرد سیستم های اندازه گیری دقیق و کارآمد مانند یک ابزار مفید مدیران را قادر می سازد تا کنترل، نظارت و بهبود فرآیندها وعملکرد مراقبت بهداشتی را انجام دهند، خدمت می کند. درحال حاضر صنعت مراقبت های بهداشتی با فشار قوی و چالش های استراتژیک قابل توجهی برای تبدیل شدن به طور همزمان پاسخگویی بیشتر به خواسته های مشتریان، بهبود کیفیت و بهره وری  مواجه است. (Chow, Ganulin, & Williamson, 1998; Lorden, Coustasse, & Singh, 2008)

این وضعیت تحمیل شده، سیستم های کنترل مدیریت و اندازه گیری عملکرد قدیمی(سنتی)، راهنماهای نارسا برای دستیابی به اهداف استراتژیک چندگانه هستند. به عنوان یک نتیجه، سازمان هایی مانند بیمارستان ها لازم است عملکرد خود را برای ذینفعان متعدد بهبود دهند و مراقبت های ادغام شده ای را دریافت می کنند که به معنی کار موثر، نوآوری و سازماندهی موثر است   .(Lupi et al.,2011)در این راه، بیمارستانها به طور فزاینده ای سیستم های اطلاعات مدیریت پیچیده وجامع اتخاذ می کنند ، از جمله کارت امتیازی متوازن، برای دستیابی به اهداف استراتژیک است. (Fottler Erickson, & Rivers, 2006; Yang & Tung, 2006)

سنجش عملکرد، یک ساختار چند بعدی است شامل اجزای مختلف که نقش متفاوتی  در  عملکرد کلی بیمارستان دارد. سنجش عملکرد، سخت و پیچیده است. از آن جا که ارزیاب ها، فاقد ابزار سنجش عملکرد سازماندهی شده گسترده و معیارهای اندازه گیری دقیق تعریف شده هستند. احداث و نگهداری ابزار های اندازه گیری عملکرد در دسترس  نه تنها باعث افزایش بهره وری ارزیابی، بلکه موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود. سنجش عملکرد سنتی به طور کلی جنبه های مالی سنجش عملکرد را مورد استفاده قرار می دهد. مهمترین محدودیت این است که آن ها روی نتایج عملیاتی تأکید دارند، اما نه روی فرایند داخلی، که منجر به نادیده گرفتن عملکرد پیش بینی و فقدان یک جهت گیری بلدنمدت می شود. BSC برنامه ریزی مبتنی بر مشتری و سیستم کنترل است که به  مدیران برای تبدیل استراتژی به یک مجموعه یکپارچه مالی و اقدامات غیرمالی کمک می کند. (Kaplan & Norton, 1996, 2001).

مطالعات اخیر، اقتباس BSC توسط طیف گسترده ای از مراقبت سلامتی نشان داده اند. (Grigoroudis, Orfanoudaki, and Zopounidis 2012) متدلوژی BSC ارائه شده برای سازمان های مراقبت های بهداشتی عمومی و به طور کلی روش های مدیریت مدرن اقتباس شده در تمرین های روزانه به تصویب رسیده است.  (Huang and Chang ,2004)، از BSC برای بهبود عملکرد یک بخش اضطراری استفاده می کنند.

(۲۰۰۷, Kocakülâh and Austill) BSC را به طور کلی از دیدگاه های نظری و فنی، و این که چرا BSC بهتر است توسط سازمان های مراقبت بهداشتی استفاده شوند، مورد بحث قرار دادند. آن ها استدلال کردند BSC  به خصوص برای بیمارستان ها، کلینیک ها، و کمپانی های مراقبت از بهداشت و سلامت دیگر می باشد. Josey, 2008) و Kim) از BSC برای بهبود عملکرد و حفظ مزیت های رقابتی استفاده کردند. نتایج چشمگیر بودند. اقدامات عملیاتی در طول اولین سال از پیاده سازی بهبود یافته اند، و آنها را به افزایش قابل توجهی در درآمد و سود هدایت می کنند.  ۲۰۰۸),Chang, Tung, Huang) و دیگران BSC را کاملا در بیمارستان، به منظور ارتقاء رقابت در آن، اجرا کردند.

Abstract

Health care organizations are operating in a complex environment. The competitive and dynamic health care sector has spurred hospitals into delivering greater flexibility and quality of services. An efficient performance evaluation system is essential for controlling, monitoring and improving service quality in health care organizations. The performance evaluation of operating room (OR) is a useful work for managers to control the operational process of OR team so as to promote the performance. This paper explores the use of a management tool: balanced scorecard (BSC), which facilitates managers to meet multiple strategic goals, and fuzzy linguistic method for evaluating OR performance. BSC is a strategic planning and management system that is used extensively in business and industry, government and nonprofit organizations. First, a model is developed for measuring the acceptable performance of OR based on the interaction financial, customers, internal business process and learning and growth perspective. After that, BSC structure integrated with fuzzy linguistic is proposed for measuring and improving the service. The aim of this study was to build a performance evaluation system for OR and use a fuzzy linguistic to convert the subjective cognition of managers into an information entity and confirmation of improvement. This research results are able to help the organisation to evaluate and revise its strategy and generally to adopt modern management approaches in every day practise.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.