اطلاعیه

مقاله ترجمه شده نوآوری های مدیریتی و تکنولوژیکی، هر رابطه ای؟

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: M544

قیمت فایل ترجمه شده   ۱۲۰۰۰   تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۷

سال نشر: ۲۰۱۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۰  صفحه  WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده نوآوری های مدیریتی و تکنولوژیکی، هر رابطه ای؟

عنوان انگلیسی:

Managerial and Technological Innovations: Any Relationship?

چکیده فارسی:

نقش حیاتی نوآوری به عنوان عامل اصلی در ایجاد ارزش در نظر گرفته شده است و کارایی کسب و کار را بالا می برد. با این حال تجزیه و تحلیل نوآوری برای نوآوری تکنولوژیکی مدت زیادی است که محدود شده است و مطالعات کمی به شکل های دیگر نوآوری شامل نوآوری مدیریتی اختصاص داده شده است.

هدف این تحقیق بررسی وجود یک ارتباط میان نوآوری مدیریتی و نوآوری تکنولوژیکی براساس سازمان ملی تحقیق و توسعه و نوآوری مراکش است.

نتایج این مقاله اظهار می دارد که یک شرکت که بیشتر نوآوری های تکنولوژیکی انجام می دهد، بیشتر در معرض اتخاذ نوآوری های مدیریتی است. این بدان معناست که هر دو نوع نوآوری نسبتاً مرتبط خواهند بود و در یک سلسله مراتب هرمی نیستند.

۱)         مقدمه

با اذعان به اینکه نوآوری یک ضرورت کلیدی برای عملکرد شرکت باقی گذاشته است، تصمیم گیرندگان دولتی و خصوصی افزایش منابع مالی و انسانی را برای بیش از یک دهه به منظور ارتقا دانش اقتصادی و نوآوری بسیج کردند. با این وجود تجزیه و تحلیل نوآوری برای تکنولوژی، به خصوص محصولات و فرایندها مدت زیادی است که محدود شده است (فونتان، ۲۰۰۴). در واقع بیرکینشاو و مول نشان دادند که بیش از ۱۲۷۰۰ مقاله در مجله های علمی نوآوری تکنولوژیکی در مقابل فقط ۱۱۴ مقاله نوآوری مدیریتی منتشر شده است.  هنوز به خاطر سرعت توسعه علم و فن آوری، برخی نویسندگان، توانایی نوآوری تکنولوژیکی برای ایجاد و حفظ مزیت رقابتی را مورد پرسش قرار داده اند (همل، ۲۰۰۶؛ دومانپور، ۲۰۰۹؛ بیرکینشاو، همل و مول؛ ۲۰۰۸) . دیگران به این نتیجه رسیدند که فقط نوآوری مدیریتی توانایی ایجاد فواید بلند مدت را دارد (همل، ۲۰۰۷). در حالی که تعداد کمی از مطالعات دانشگاهی بر نوآوری مدیریتی متمرکز شده اند، مقالات بررسی رابطه میان نوآوری بعدی و فن آوری، غیرمعمول است (آیربی- مکیت؛ ۲۰۰۳).

هدف این مقاله بررسی ارتباط احتمالی میان نوآوری های مدیریتی و فن آوری است. برای این هدف بررسی نوشتار جهت درک بهتر مفاهیم نظری دو نوع نوآوری ارائه شده است. علاوه بر این از ۱۰۰۱ شرکت نمونه از سازمان ملی مراکش در تحقیق و توسعه و نوآوری تکنولوژی (فرایند و محصول) و نوآوری مدیریتی،  روابط بالقوه متعددی مورد بررسی قرار گرفت. بعد از آن نتایج مورد بحث قرار گرفته و محدودیت های تحقیق ارائه شده است.

Abstract

The crucial role of innovation is considered a major factor in creating value and enhancing business performance. However, the analysis of innovation has long been limited to technological innovation and few studies have been devoted to other forms of innovation including managerial innovation.

The objective of this work is to verify the existence of a link between managerial innovation and technological innovation based on a Moroccan national survey on R & D and innovation.

The results of the present article suggest that the more a company conducts technological innovations, the more it is prone to adopt managerial innovations. This means that the two types of innovation would be rather related and not in a pyramidal hierarchy.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.