اطلاعیه

مقاله ترجمه شده تکنیک های پیشرفته ی مدیریت دانش و دسترسی به اطلاعات استراتژیک

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: M535

قیمت فایل ترجمه شده   ۱۴۰۰۰   تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۶

سال نشر: ۲۰۱۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۴  صفحه  WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده تکنیک های پیشرفته ی مدیریت دانش و دسترسی به اطلاعات استراتژیک

عنوان انگلیسی:

Advanced techniques for knowledge management and access to strategic information

چکیده فارسی:

این مقاله در مورد تکنیک های پیشرفته مدیریت دانش مبتنی بر تقسیم اطلاعات و الگوریتم های اشتراک گذاری برای اطلاعات سری و استراتژیک بحث می کند. تکنیک های تقسیم اطلاعات به مسائل ذخیره سازی اطلاعات امن و مدیریت مجموعه ای از داده های استراتژیک اختصاص خواهد یافت. مدیریت اطلاعات استراتژیک شرکتی / سازمانی، تصویری از بحث مدیریت دانش ارائه خواهد کرد که به منزله نقطه شروعی برای فرآیندهای پیشرفته مدیریت اطلاعات است. تکنیک های پیشرفته مدیریت دانش با استفاده از مثالی در مورد استفاده از الگوریتم های رمزنگاری-گرافیکی در فرآیندهای مدیریت اطلاعات و دسترسی به آن، مورد بحث قرار خواهد گرفت. دسترسی محدود به اطلاعات استراتژیک شرکتی بدان معنی است که این نوع داده ها باید صورت امن ذخیره شده باشند و نباید برای افراد غیر مجاز فاش شده باشند. استفاده از الگوریتم های رمزنگاری برای اشتراک گذاشتن اطلاعات استراتژیک، این اطلاعات را کاملا محرمانه و خصوصی نگه می دارد و عدم دسترسی افراد غیر مجاز به آنها را تضمین می کند.

مقدمه

مدیریت دانش یک وظیفه ی بسیار دشوار در جهان معاصر است. به این دلیل که چالش های مربوط به مدیریت صحیح را مطرح می کند و به عنوان یکی از سخت ترین مشکلات مدیریتی شناخته شده در حال حاضر محسوب می شود (لاودن و لاودن، ۲۰۰۲؛ Ogiela، ۲۰۱۳a). این مشکل در مورد چیست؟ در وهله اول، آن مربوط به تعریف واقعی دانش در شرایط دقیق است. علاوه بر این، مشکلات در مورد استفاده از دانش و همچنین اهداف و روش های استفاده از آن دیده می شود. تعریف و شناسایی دانش هنگامی که برای شناخت، آگاهی و اهداف تفسیر استفاده می شود، آسان است (Bodzioch و Ogiela، ۲۰۰۹؛ Hachaj  و Ogiela، ۲۰۱۱. Ogiela  و Ogiela، ۲۰۱۲a؛ Ogiela، ۲۰۰۸a، ۲۰۰۸b، ۲۰۰۸c). با این حال، هنگامی که برای مقاصد غیر اخلاقی استفاده می شود، تعریف آن دشوار می شود و تایید این که کدام لایه از دانش استفاده شده است، نیز دشوار می شود. در این مورد، یک تناقض اخلاقی مطرح می شود: دانشی که به عنوان یک عنصر از جهان اخلاقی تصور شده است، می تواند برای مقاصد غیر اخلاقی استفاده شود. بنابراین آنچه که مهم است این است که چه اطلاعات، داده ها و پیام های هدفی تشکیل دهنده عناصر دانش جهت استفاده هستند، چه کسی از دانش جمع آوری شده استفاده می کند، کدام نتایج  حاصل از استفاده از دانش هستند، و غیره.

Abstract

This publication discusses advanced knowledge management techniques based on information splitting and sharing algorithms for secret, strategic information. Information splitting techniques will be dedicated to problems of secure information storage and managing sets of strategic data. The management of strategic corporate/organisational data will provide the illustration of the discussion of knowledge management which constitutes the starting point for advanced information management processes. Advanced knowledge management techniques will be discussed using the example of applying cryptographic algorithms in processes of managing information and access to it. Restricted access to strategic corporate information means that this type of data must be stored securely and must not be disclosed to unauthorised individuals. The use of cryptographic algorithms for strategic information sharing keeps this data completely confidential and ensures no access of unauthorised people to the knowledge possessed.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.