اطلاعیه

مقاله ترجمه شده رویکردی بر: بازیابی اطلاعات XBRL بر روی نسل جدید سیستم EDGAR

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: M534

قیمت فایل ترجمه شده   ۱۴۰۰۰   تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۱

سال نشر: ۲۰۱۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۸ صفحه  WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده رویکردی بر: بازیابی اطلاعات XBRL بر روی نسل جدید سیستمEDGAR (سیستم جمع آوری، تحلیل و بازیابی اطلاعات )

عنوان انگلیسی:

RETRIEVING FINANCIAL INFORMATION IN XBRL ON THE NEXT-GENERATION EDGAR

چکیده فارسی:

امروزه کمیسیون بورس و اوراق بهادار اقدام به ارتقا و بروز رسانی سیستم جمع آوری، تحلیل و بازیابی داده ای خود (EDGAR) نموده است و پلت فرم اپلیکیشن های داده ای تعاملاتی (IDEA) و یا به عبارت دیگر نسل جدید EDGAR را جایگزین آن نموده است. در ژانویه ی سال ۲۰۰۹ میلادی، SEC مصوبات نهایی خود را در رابطه با بکار گیری xbrl و داده های مربوط به تبدیل  را از تمامی شرکت ها منتشر نمود. این پروسه ی تبدیل به کاربران اجازه ی بازیابی شرکت هایی که در اطلاعات صورت های مالی در هر دو سطح سند و المان داده ای وجود داشتند را میداد. در این مقاله قصد داریم مفاهیم پایه ای مربوط به XBRL را مورد بازبینی قرار داده و وضعیت فعلی مصوبات مکالمات XBRL را گزارش دهیم. نقش اصلی که در این مقاله ایفا کرده ایم این بوده که چگونگی بازیابی داده ها از EDGAR جدید را به همراه پردازش داده ها در مایکروسافت اکسل ۲۰۱۳ به اثبات رسانیده ایم.

مقدمه

از زمان صدور بیانیه ی  تبدیل XBRL  توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار حدود ۴ سال است که میگذرد که بسیاری از متقاضیان آن نیز به صورت موفقیت آمیز توانسته اند گزارشات ۱۰K، ۱۰Q و سایر گزارشات مالی خود را از یک فرمت مستند و تحت سیستم بازیابی، تحلیل و جمع آوری داده ای مرسوم (EDGAR) به یک فرم المان داده ای جدید تحت عنوان IDEA یا EDGAR نسل جدید منتقل کنند. این قابلیت باعث شده تا بتوان به یک منبع داده ای کارآمد ترو ارزان تری برای تحلیلگران مالی، سهام داران، دانشجویان و سایر کاربرانی که نیاز به اطلاعاتی در خصوص گزارش های مالی سالیانه یا فصلی دارند فراهم شود. اگرچه به دلیل فعالیت ها و فرصت هایی که بر حسب آموزش و تحصیل وجود دارد (کابل و هرلی ۲۰۱۳)، بسیاری از CPA ها و کاربرانی که در بالا مطرح گردیدد، دانش یا مهارت ضروری و مورد نیاز برای بهره بردن از این منبع داده ای جدید را در اختیار ندارند (فنگ ۲۰۱۳، پروست ۲۰۱۳). در این مقاله، قصد داریم دستور تبدیل SEC XBRL را مورد بازبینی قرار دهیم. در این مطالعه، وضعیت انطباق فایلر را گزارش خواهیم داد و نگاهی به کل پروسه ی بازیابی داده های مالی از سیستم EDGAR جدید خواهییم انداخت  و یک مثال نمونه و کاربردی را به صورت آموزش  مرحله به مرحله همراه با تصاویر به شما ارائه خواهیم داد. جزئیات کامل   نیز نه تنها چگونگی جستجوی شرکت ها و داده های مربوط به آنها را بر روی IDEA نشان میدهد، بلکه چگونگی ایجاد تراز نامه هایی به منظور وارد کردن و پردازش داده های XBRL در اکسل ۲۰۱۳ را نیز نشان خواهد داد.

Abstract

The Securities and Exchange Commission (SEC) has upgraded the old Electronic Data Gathering, Analysis, and Retrieval (EDGAR) system, to the Interactive Data Electronic Applications (IDEA) platform, or the Next-Generation EDGAR (New EDGAR). In January 2009, the SEC issued its final mandate for XBRL adoption and the conversion target dates for all firms. This conversion enables users to retrieve listed companies’ financial statement information at both document level and data element level. This paper reviews the basic concepts of XBRL, reports the current compliance status of the SEC XBRL conversion mandate. The main contribution of this article is to demonstrate how to retrieve data from the New EDGAR and process them with Microsoft Excel 2013.

Keywords: EDGAR, XBRL, IDEA, EXCEL 2013

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.