اطلاعیه

مقاله انگلیسی با ترجمه طراحی یک سیستم پایگاه دانش برای برنامه ریزی استراتژیک: نگرش کارت امتیازی متوازن

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M89

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۰۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۰

سال نشر: ۲۰۰۹

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۱۳  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله انگلیسی ترجمه شده؛ طراحی یک سیستم پایگاه دانش برای برنامه ریزی استراتژیک: نگرش کارت امتیازی متوازن

 

عنوان انگلیسی:

Designing a knowledge-based system for strategic planning: A balanced scorecard perspective

چکیده

اولین بار بحث استفاده از کارت امتیازی متوازن به عنوان یکپارچه کننده دیدگاه عملکرد کلی سازمان و اهداف استراتژیک، توسط کاپلان و نورتون مطرح شد. کارت امتیازی متوازن هماهنگ کننده اقدامات مالی با دیگر شاخص های عملکرد کلیدی برای ایجاد یک چشم اندازاست که شامل هر دو جنبه مالی و غیر مالی است. کارت امتیازی متوازن ثابت کرده است که یک ابزار قدرتمند برای برنامه ریزی استراتژیک است و استراتژی های مربوط به پیاده سازی استراتژی است. پیاده سازی موفق استراتژی برپایه برنامه ریزی استراتژیک اثر بخش انجام می شود.

با توجه به اینکه برنامه ریزی استراتژیک،یک ضرورت مجازی در کسب و کار است، این کار یک رویکرد جامع برای ابزارکارت امتیاز متوازن و یک سیستم دانش محوررا با استفاده از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) پیشنهاد می کند، و پس از آن توسعه فکری سیستم دانش محورکارت امتیازی متوازن برای برنامه ریزی استراتژیکی که هماهنگ کننده است و یا نحوه مدیریت شرکت را انتخاب می کند و یا استراتژی های عملیاتی آن را که بر اساس دیدگاه های زیر است،پیشنهاد می کند : یادگیری و رشد، فرآیند داخلی / کسب و کار، مشتری، و عملکرد مالی. این سیستم می تواند به تعیین وزن راهبردی خاص کمک کند. سیستم کارت امتیازی متوازن عقلایی دانش محور،برنامه ریزی استراتژیک خودکار کارامد را تسهیل می کند.

کلید واژه ها: سیستم های مبتنی بر دانش کارت امتیازی متوازن در تحلیلی فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

مقدمه فارسی:

محققانی که با مدیریت استراتژیک و حسابداری مدیریت سروکار دارند در دهه اخیر به اثرات کارت امتباری متوازن در عملکرد سازمان و برنامه های استراتژیک خیلی توجه کرده اند . BSC   که بوسیله کاپلان و نورتون طراحی شده چهار بعد از ابعاد ارزشمند فعالیت های شرکت را نشان می دهند . ترتیب این ابعاد به این صورت می باشد : بعد یادگیری و رشد ، بعد داخلی ، بعد مشتری  و در نهایت دید مالی . از زمان معرفی آن از سال ۱۹۹۰ BSC یک وسیله برای ارزیابی مدیریت استراتژیک محسوب می شود . متودلوژی BSC زیر ساختهایی برای فعالیت مدیریت استراتژیک بوجود می آورد  . BSC چهار روش مدیریتی جدیدی را معرفی می کند که به صورت جداگانه و ترکیب ، هم اهداف استراتژیک بلند مدت و فعالیتهای کوتاه مدت را شکل می دهد . BSC با ترکیب بعد مالی ، مشتری ، امور داخلی ، و رشد و یادگیری به مدیران کمک می کند تا روابط متقابل و علت اثرا ت را درک کنند . این ادراک به مدیران کمک می کند تا از فکرهای سنتی سبقت بگیرند و به مسائل مالی توجه نمایند و در نهایت قدرت تصمیم گیری و حل مسئله خود را بالا ببند . برنامه ریزی استراتژیک در تجارت بسیار ضروری  می باشد . برنامه استراتژیک با برنامه عملیاتی متفاوت می باشد ، برنامه ریزی استراتژیک  ادراکی ، تصوری و هدایتی می باشد  . با توجه به پیچیده بودن و اهمیت برنامه ریزی استراتژیک سیستم بنیاد دانش  (KBS) ( Knowledge Based System، غالبا برای پشتیبانی از تصمیمات مورد استفاده قرار می گیرد  .

KBS یک ابزار با اساس کامپیوتری می باشد که به که به تصمیم گیری مدیریت با فراهم کردن جایگزین های متعدد کمک می نماید. در دهه ۱۹۹۰ پایگاه هوشمند سیستم دانش نقش مهمی را در ابزار پشتیبانی تصمیم گیری ایفا کرد  . امام مطالعات کمی KBS را با BSC مدیریت استراتژیک یا برنامه ریزی بررسی کرده اند . بنابراین این مطالعه سیستم هوشمند پایگاه دانش  برای برنامه ریزی استراتژیک بر اساس ابعاد BSC بررسی می کند  . KBSمی تواند به عنوان ابزار برنامه ریزی استراتژیک یا پایگاه اطلاعاتی تصمیم گیری مورد استفاده قرار بگیرد  . KBS برای پیشنهاد مرجع های قطعی مورد استفاده فرار می گیرد تا به تصمیم گیرنگان کمک نماید  در مواجه شدن با موقعیت های پیچیده و حجم وسیع اطلاعات ، تصمیمات صحیحی بگیرند  . سیستم پای ه دانش کارت امتیاز متورازن ((BSC KBS برای توسعه سیستم برنامه ریزی استراتژیک  طراحی شده است تا سیستم تجاری را برای تامین نیازها جایگزین کند

Abstract

First developed by Kaplan and Norton [Kaplan R. S., & Norton D. P. (1992). The balance scorecard – measures that drive performance. Harvard Business Review, 70(1), 71–۷۹], balanced scorecard (BSC) provides an integrated view of overall organizational performance and strategic objectives. BSC integrates financial measures with other key performance indicators to create a perspective that incorporates both financial and non-financial aspects. BSC has proven a powerful tool for strategic planning and communicating strategy that assists in strategy implementation. Successful strategy implementation is based on effective strategic planning. Owing to the strategic planning being a virtual necessity in business, this work proposes an integrated approach for the balanced scorecard tool and knowledge-based system using the analytic hierarchy process (AHP) method, and then develops an intellectual BSC knowledge-based system for strategic planning that sets or selects firm management or operational strategies based on the following perspectives: learning and growth, internal/business process, customer, and financial performance. This system can help determine specific strategy weights. The intellectual BSC knowledge-based system facilities efficient automated strategic planning.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.