اطلاعیه

مقاله ترجمه شده ریسک کشور ، اندازه کشور و رقابت مالیاتی برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی  خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h26

قیمت فایل ترجمه شده ۱۰۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۰

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی:۱۵

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده ریسک کشور ، اندازه کشور و رقابت مالیاتی برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی

عنوان انگلیسی:

Country risk, country size, and tax competition for foreign direct investment

چکیده فارسی:

این مقاله، رقابت مالیاتی برای سرمایه گذاری مستقیم  ریسک کشور، با استفاده از مدل دو کشوری با اندازه بازار های متفاوت را تجزیه و تحلیل می کند. ما نشان دادیم که سنجش بین انداره کشورها به عنوان مزیت منطقه ای و ریسک کشورها به عنوان یک ضعف منطقه ای، بر انتخاب منطقه یک موسسه خارجی تاثیر دارد. با توجه به این شرایط محیطی که موسسات خارجی با احتمالات یکسان ریسک کشورها در هر دو کشور بالقوه، در هنگام تصمیم گیری درباره ی مکان سرمایه گذاری، مواجه هستند، تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که اگر اندازه بازارهای کشورهایی با ریسک بالا به اندازه کافی بزرگ باشند در ارتباط با کشورهای کم ریسک ،  موسسات خارجی از انتخاب کشورهایی با ریسک بالا حتی اگر دولت کشورهای میزبان مالیات های سنگینی را تحمیل کنند دارای منفعت است. با توجه به شرایطی که موسسات خارجی با احتمالات متفاوت ریسک کشورها در هر کشور میزبانی مواجه هستند، نتایج ما نشان می دهد که موضوع مهم برای موسسات خارجی این است چه کشور میزبان هزینه بالایی داشته باشد یا هزینه پایین، کشور میزبان کشور پر ریسک است

ترجمه بخشی از مقاله انگلیسی

نتیجه گیری:

ما مدل ساده ی رقابت های مالیاتی را برای FDI با ریسک کشور و با استفاده از مدل دو کشوری با اندازه ی بازار های متفاوت، گسترش دادیم. از نقطه نظر تجزیه و تحلیل تئوری، ما تجزیه و تحلیل کرده ایم که چطور تحت وجود کشور، رقابت مالیاتی بویسله دولت های میزبان بر انتخاب مکان از طرف انحصار گرایی موسسه خارجی به عنوان توان بالقوه داوطلب جدید در بازار خارجی، تاثیر می گذارد. ما دو نوع شرایط را بررسی کردیم: موقعیتی که موسسه خارجی با احتمالات مشابه ریسک کشور در هر دو کشور میزبان بالقوه مواجه است در زمان تصمیم گیری برای انتخاب مکان سرمایه گذاری و موقعیت دیگری که موسسه خارجی با احتمالات متفاوت ریسک کشور در هر دو کشور میزبان بالقوه در هنگامی که مبادرت به انتخاب مکانی برای سرمایه گذاری می کند، مواجه است.

در هر دوی این موقعیت ها، تجزیه و تحلیل ما نشان میدهد که تعادل در ناشی به اندازه بازار بزرگ کشوری که به عنوان منفعت مکانی و ریسک کشور به عنوان عامل بازدارنده بر انتخاب مکان سرمایه گذاری موسسه خارجی موثر است. تحت این مورد که موسسه خارجی یا احتمالات مشابه از ریسک در هر دو کشور بالقوه برای سرمایه گذاری مواجه است، ما نشان دادیم که، اگر اندازه ی بازار کشور با ریسک بالاتر به اندازه ی کافی بزرگ باشد مرتبط با کشور با ریسک کمتر، موسسه خارجی از تسویه در داخل کشور بزرگتر با ریسک بالاتر منتفع می شود حتی اگر دولت کشور میزبان هزینه مالیاتی را به موسسه خارجی تحمیل کند. اگرچه، تحت این موقعیت، ما نشان دادیم که چیزی که برای موسسه خارجی مهم است، چه کشور میزبان با ریسک بالا باشد چه با ریسک پایین باشد، کشور میزبان با ریسک بالا است.

در مطالعه ما، با تمرکز به اندازه ی کشور و هزینه تجارت با توجه به وجود ریسک کشور، تصمیم سرمایه گذاری برای انتخاب مکان موسسه خارجی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. البته، در دنیای واقعی،انتخاب مکان موسسه خارجی برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی فقط به این عوامل بستگی ندارد. اگرچه، در حالی که مطالعات موجود رقابت مالیاتی را برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی، بدون در نظر گرفتن ریسک کشور در حساب مورد مطالعه قرار داده اند، مطالعه حاضر ریسک کشور را در داخل مدل وارد می کند و رقابت مالیاتی رابرای موسسه خارجی تجزیه و تحلیل می کند، شامل می شود. از این رو، ما معتقدیم که تحقیقات ما مرحله ی اول از بررسی رقابت مالیاتی برای موسسات خارجی با در نظر گرفتن ریسک کشور است، و ممکن است برای تجزیه و تحلیل در این زمینه کمک کند. در واقع، نتایج ما نشان میدهد که با توجه به وجود ریسک کشور، موسسات خارجی ترجیح میدهند در کشوری با ریسک پایین سرمایه گذاری کنند، خواه کشور میزبان بالقوه دارای بازار بزرگ باشد یا نباشد. این به کار میگیرد که احتمالاتی وجود دارد که حتی کشوری کوچک مکانی جذاب برای سرمایه گذاری موسسات خارجی شود، اگر کشور کوچک دارای ریسک کمی نیز باشد. این نتیجه متفاوت است از چیزی که کارهای موجود وجود دارد نشان میدهد(Haufler & wooton 1999)؛ نتایج ما ممکن است به نتایج Bjorvatn and Eckel(2006) در این زمینه که ما نشان دادیم که کشورهای کوچک تر بسیار جذاب تر می شوند برای سرمایه گذاری با توجه به شرایط اخیر.

نتایج مطالعه ما ممکن است برای درمان عدم تجزیه و تحلیل رقابت مالیاتی برای موسسات خارجی با ریسک کشور کمک کند. اگرچه، نتایج بدست امده در تحقیقات ما ممکن است به مدل ساده برای رقابت مالیاتی برای موسسات خارجی با ریسک کشور که ما همگام سازی کردیم بستگی داشته باشد. برای الحاق کاهش ریسک سرمایه گذاری بوسیله دولت در داخل مدل ممکن است نتایج جالبی را ایجاد کند. همچین، به منظور تایید نتایج تحقیقات ما، ممکن است برای تخمین همبستگی بین فاصله و اندازه، یا بین فاصله و ریسک، از جنبه مطالعات تجربی، لازم باشد. این نتایج بررسی های بالقوه برای تحقیقات اینده  را تشکیل میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.