اطلاعیه

مقاله ترجمه شده رویکردی عملی جهت دستیابی به چابکی از منظر تئوری محدودیت­ ها

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M54

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۰۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۳

سال نشر: ۲۰۰۹

تعداد صفحه ترجمه فارسی:    ۲۲  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده رویکردی عملی جهت دستیابی به چابکی از منظر تئوری محدودیت­ ها(TOC)

عنوان انگلیسی:

A practical approach to achieving Agility-a theory of constraints perspective

چکیده فارسی:

این مقاله یک تحقیق اقدام پژوهی (AR) با هدف شناسایی گام های عملی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک تولید کننده چابک از طریق رویکرد ترکیبی تئوری محدودیتها (TOC) و دیدگاه منبع محور (RBV) در
شرکت­های کوچک و متوسط ​​(SME) و در بخش کارخانجات تولیدی استرالیا است. امروزه،
تولید ناب به عنوان کاتالیزوری جهت ایجاد یک تولید کننده چابک شناخته شده است؛ اگرچه شواهدی وجود دارد که نشان می­دهد تولید ناب فاقد پاسخگویی و تطابق­پذیری اثربخش با محیط بازار دائماً در حال تغییر است و تنها در محیط­های پایا به خوبی عمل می­کند.  نیاز به یک سیستم تولید انعطاف پذیرتر است که دربرگیرنده ویژگی های چابکی مورد نیاز برای رسیدن به یک مزیت رقابتی باشد. این تحقیق دربردارنده شواهدی تجربی است که نشان می­دهد دیدگاه TOC را می­توان به عنوان یک رویکرد عملی برای تبدیل شدن به یک تولید کننده چابک مورد استفاده قرار داد. این تحقیق رویکرد عملی برای شرکت های کوچک است تا بتوانند در عمل  به “چابکی” دست یابند.

کلمات کلیدی: چابکی، TOC، تولید، SME، اقدام­ پژوهی

مقدمه

امروزه فشارها در جهت ارائه یک الگوی جدید تولید، ناشی از نیروهای متغیر موجود در بازارهای جهانی است. استالک (۱۹۹۸) زمان پاسخ¬دهی را به عنوان تنها معیار مهم برای دستیابی به مزیت رقابتی می¬داند.  هوانگ و مک(۱۹۹۹) بحث کرده¬اند که محیط تولید همراه با تغییرات سریع است و این تغییرات در نهایت در محصولات و فرایندهای تولید منعکس شده است. این تغییرات سریع به تنهایی  برنامه¬ریزی استراتژیک را با توجه به تغییرپذیر بودن فرصت ها، تهدیدات و محدودیت¬هایی که در دنیای واقع رخ می¬دهند، ناکارآمد کرده است(مردیت و فرانسیس، ۲۰۰۰).  براون و بسنت(۲۰۰۳) محیط تولیدی امروزه را به عنوان یک چشم¬انداز جدید رقابتی توصیف کرده¬اند که با سطوح مستمر و برجسته رقابت مشخص می¬شود؛ که خود خواستار انعطاف¬پذیری، سرعت تحویل و نوآوری است. یکی از بزرگترین چالش¬های رو در روی کسب و کار امروزه در رقابت جهانی پویا این است که چگونه به مزیت رقابتی برسیم و آن را حفظ کنیم( تیس و همکاران، ۱۹۹۷). عصر تولید انبوه با تغییر ماهیت بازارها در حال به پایان آمدن است. گاگنون (۱۹۹۹) بیان کرده است که مدیریت استراتژیک از دیدگاه بازار محور به سمت دیدگاه منبع محور مبتنی بر رقابت رفته است. مصرف-کنندگان به دنبال سفارشی سازی هستند که در تقابل با استانداردسازی است و  چنین کسب و کاری نیاز به دارای ظرفیت برای تولید محصولات سفارشی با هزینه و بهره وری تولید انبوه دارد.

Abstract

This article documents an action research (AR) project aimed at identifying the practical steps needed to become an agile manufacturer through a combination of the theory of constraints (TOC) and resource- based view (RBV) approaches in a small to medium enterprise (SME) in the Australian manufacturing sector. To date, lean production has been highlighted as a possible catalyst for creating an agile manufacturer, despite the evidence suggesting that lean manufacturing lacks the responsiveness and adaptability to effectively handle a rapidly changing market place and only works well in a stable environment. A more flexible system of production is required to fully encompass the agile characteristics needed to attain a competitive advantage. This research provides empirical evidence that the TOC perspective can be used as a practical approach for becoming an agile manufacturer. The study provides a workable approach for small firms to achieve ‘Agility’ in practice.

Keywords: Agile, TOC, manufacturing, SME, action research

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.