اطلاعیه

مقاله ترجمه شده الگوی تصمیم گیری چند معیاره برای اولویت دادن به فعالیت های پروژه

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M47

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۰۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۰۹

تعداد صفحه ترجمه فارسی:    ۱۷  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده الگوی تصمیم گیری چند معیاره برای اولویت دادن به فعالیت های پروژه

عنوان انگلیسی:

A multiple criteria decision model for assigning priorities to activities in project management

چکیده فارسی:

این تحقیق به ارائه الگویی برای مدیران پروژه می پردازد که به آنها کمک می کند روی فعالیت های اصلی یک شبکه پروژه ای با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چند معیاره (MCDA) تمرکز کنند. در مواجهه با چنین تصمیم گیری هایی که مدیر پروژه مجبور است همزمان چندین مورد را که معمولاً مستقل هم نیستند در نظر بگیرد ساختار MCDA از اهمیت بالایی برخوردار می شود. یک مطالعه ی موردی از ساخت یک ایستگاه فرعی برق مورد استفاده قرار گرفته تا الگوی پیشنهادی نشان داده شود. مدیران می توانند با استفاده از این الگو عملکرد خود را در کنترل فعالیت های پروژه به خصوص در یک محیط پویا و متغیر بهبود بخشند.

کلمات کلیدی: اولویت بندی چند هدفه- تصمیم گیری چند معیاره- طبقه بندی فعالیتها

۱.  مقدمه:

پیچیدگی، ناپایداری و تعداد زیاد فعالیت های درگیر در یک پروژه ساخت مدیریت آن را تبدیل به کاری سخت می کند. این پیچیدگی و ناپایداری روزافزون پروژه های ساخت باعث اتلاف های وسیعی در صنعت شده است. به مشکلات مربوط به مدیریت پروژه در تحقیقات بسیاری ارائه گردیده است. Sambasiran و Venson [1] چند دلیل را برای اتلاف در مدیریت پروژه های ساخت بر می شمرند. دلایلی مثل برنامه ریزی اشتباه پیمانکار، تجربه ناکافی پیمانکار، مشکلات مربوط به پیمانکار جزء، کمبود مواد، در دسترس نبودن و خرابی تجهیزات، کمبود ارتباطات بین اعضای پروژه و اشتباهات حین مرحله ی ساخت.

Hameri[2] به مشکلات دیگر اشاره می کند: نداشتن رویه مشخص در کنترل تغییرات در طراحی، داشتن دیدگاه غلط از اهداف پروژه و واکنش ضعیف به تغییرات ناگهانی در محیط پروژه.

بعضی از ملاحظات در مورد مدیریت پروژه های ساخت در محل انجام عملیات باید مورد توجه قرار گیرد. ملاحظاتی چون درجه بالای ناپایداری فرایندهای ساخت، غلبه یافتن تصمیمات غیررسمی اضافی مدیر پروژه و توجه بیش از حد مدیر پروژه برای کنترل زمان و هزینه[۳]. باتوجه به Cooke و Danis [4] تا کنون چند تحقیق در مورد موفقیت پروژه ها و عوامل مؤثر بر آنها صورت گرفته است.  با این وجود یک پروژه همچنان ممکن است ضعیف عمل کند و آگاهی از عوامل موفقیت پروژه به تنهایی برای موفقیت آن کافی نیست[۵].

به نقش مدیر پروژه و سبک رهبری برای موفقیت پروژه اشاره شده[۵]، در حالی که ادبیات موجود در اغلب موارد به آن توجهی نداشته است[۶]. به نظر می رسد که نحوه ی نظارت مدیر پروژه بر فعالیت ها و چگونگی برخورد او با زیردستان به صورت مستقیم با عملکرد پروژه مرتبط باشد.

Abstract

This study presents a model for supporting project managers to focus on the main tasks of a project network using a multiple criteria decision aid (MCDA) approach. A MCDA structure is important for dealing with this kind of problem, in the context of the project manager, when he/she solving a decision problem, taking into account several, often contradictory, points of view. A case study on the construction of an electricity sub-station is used to demonstrate the model proposed. As a result, managers can increase their performance in controlling project activities, particularly in a dynamic and changing environment.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.