اطلاعیه

مقاله ترجمه شده پیچیدگی در محیط کسب و کار

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M45

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۰۰۰۰  تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۱

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۷  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده پیچیدگی در محیط کسب و کار

عنوان انگلیسی:

Complexity in business environments

چکیده فارسی:

این مقاله مفهوم پیچیدگی را از نقطه نظر معرفت شناختی تجزیه و تحلیل می کند و تفاوت بین پیچیدگی (پیچیدگی ضمنی) و پیچیدگی (پیچیدگی فرآیندی) را  به صورت کاملا متمایز مطرح می کند. در این مقاله به بررسی برخی پیامدهای سازمانی از نقطه نظر پیشرفت و پیچیدگی های روز افزون در محیط های سازمانی، پرداخته می شود. در هر حال مدیریت باید با پیچیدگی در سه سطح متفاوت –داخلی، محیط های واکنشی و محیط های ضمنی کنار بیاید. نویسندگان یک مدل از توانایی های مدیریتی را از نظر الزامات پیچیدگی و بررسی مختصر برخی از پیامدهای این مدل برای یادگیریهای سازمانی و شایستگی فرآیند های ساخت پیشنهاد کردند.

 مقدمه

پیچیدگی سازمان ها و محیط های آن موضوع مشترک در ادبیات مدیریت است. در حدود بیش از ۲۵ سال است که دانشمندان استدلال کرده اند که محیط های سازمانی در حال پیچیده تر شدن هستند علل این افزایش در پیچیدگی ها شامل افزایش رقابت، بی نظمی(یا مقررات بیشتر)، بین المللی شدن و شتاب گرفتن تغییر تکنولوژی می باشد. دیگر نویسندگان پیامدهای مدیریتی را از بوجود آوردن پیچیدگی ها –الزامات یادگیری- تجزیه و تحلیل کرده اند.

با این حال تنها چند مطالعه مدیریتی به صراحت، ماهیت پیچیدگی و پویایی آن را تجزیه و تحلیل کرده است. نویسندگان به این اشاره می کنند که حد اقل دو معنی اساسا متفاوت برای پیچیدگی وجود دارد، و این دو مفهوم هر کدام نتایج مختلفی برای تئوری سازمان دارند. بخش اول این مقاله به تعریف چگونگی این دو مفهوم از پیچیدگی می پردازد.بخش دوم کاوشی در چگونگی پیچیدگی و همچنین درک چالش های مدیریتی انجام می دهد .بخش سوم به بررسی پیامدهای قیاسی تئوری مدیریت و عملکرد می پردازد.

Abstract

This article analyzes the concept of complexity from an epistemological point of view, drawing a distinction between complexity (contextual complexity) and complication (procedural complexity). This article explores some organizational consequences of increasing complexity in organizational environments as management must cope with complexity at three different levels — internal, transactional environment, and contextual environment. The authors propose a model of managerial competencies in terms of complexity requirements and overview some consequences of this model for organizational learning and competence building processes.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.