اطلاعیه

مقاله ترجمه شده عوامل فنی و سازمانی در ظهور مدیریت پروژه

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M502

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۲۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۲

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۳۰  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده عوامل فنی و سازمانی در ظهور مدیریت پروژه

عنوان انگلیسی:

Technical and institutional factors in the emergence of project management

چکیده فارسی:

این مقاله به بررسی این پرسش اساسی می پردازد که علت پدیدار شدن عملیات مدیریت پروژه در طول دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰، در ایالات متحده آمریکا، چیست. اگرچه  هزاره های زیادی است که پروژه ها وجود داشته اند – نه فقط از زمان میانه قرن ۲۰ در صنایع نظامی آمریکا – ، اما مباحث علمی پیچیده مدیریت پروژه در فرآیندهای سازمانی نمود یافته اند. این مقاله به بحث در مورد این مطلب می پردازد که نوظهوری و پیچیدگی فنی اولین عوامل اصلی ظهور مدیریت پروژه و مهندسی سیستم های همتای آن در یک شکل جدید سازمانی، بوده اند. عوامل سازمانی مانند نیاز به جداسازی قانونی میان دولت و صنعت ، به خلق آثار ثانویه با اهمیتی می پردازند که به نوبه خود نمایش دهنده اشکال معمولی هستند که مدیریت پروژه از آنها مشتق شده است. این مقاله به کاربرد مثال هایی با مقیاس های بزرگ مربوط به پروژه های پیچیده دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ در محیط صنایع دربر دارنده پرداخته وعوامل پایه ای فنی و رسمی را که سبب نمود پیدا کردن مدیریت پروژه در این دو صنعت کلیدی  آمریکایی می شوند، تئوری سازی می کند.

واژگان کلیدی: تجزیه تحلیل سیستم ها، مدیریت پیکربندی، مهندسی سیستم ها، یکپارچگی سیستم ها، سیستم اسلحه سازی، پرتاب موشکی.

۱.         مقدمه

علایق اخیر نوسازی شده تاریخی در میان محققان مدیریت پروژه (PM)، ما را در راستای حرکت در ورای مطالعات موردی منفرد ، تشویق می کند تا بدین ترتیب به بررسی روش ها و نظریاتی که میان پروژه ها وجود دارد بپردازیم. این امر سبب افزایش درک ارزشیابی روش های مورد استفاده پروژه ها در طول زمان و زمینه های تحول آنها، درک شمار زیادی از پروژه ها و رفتار و عملکرد و میزان موفقیت آنها و نهایتا توجه به انعطاف پذیری مدیریت پروژه در گذشته و گرایش آنها به آزموده شدن، می گردد. تمامی این موضوعات ، که از طریق آنها ۷ مکتب مدیریت پروژه در Soderlud کشف شده است، به درک تاریخی عمیق تری نیاز دارند و از طریق ارزیابی اصولی پروژه های منفرد به دست می آیند. از نظر تاریخی، مدیریت پروژه گام عمده ای در راستای ارزیابی چگونگی کنترل سازمان، تکنولوژی ها و کارکنان توسط مدیران می باشد. مدیریت به دنبال خلق خطوط راه آهن، به عنوان یک کار راهه در قرن نوزدهم در ایالات متحده آمریکا، توسعه یافت. برای مدیریت سازمان های بزرگ و گسترده خطوط راه آهن، مدیران از روش های ارتشی استفاده کرده و به توسعه “مدیریت سیستمی” پرداختند. این روش برای کنترل برنامه های زمانی، بودجه و محموله ها مورد استفاده قرار می گرفت. مدیران سطوح بالاتر، از مدیریت سیستمی برای کنترل مدیران سطوح میانی و کارکنان دفتری، استفاده می کردند. در اواخر همان قرن، Frederick Winslow Taylor به توسعه “مدیریت علمی” پرداخت که مدیران را در راستای متحد شدن با مهندسان جهت کنترل عملیات کارخانه و کارمندان، توانمند می ساخت. این روش ها همچنین سبب توانمد سازی خطوط مونتاژ در کارخانه Ford شدند. روش های تیلور به مباحث کنترل کیفیت در ژاپن و سپس مدیریت کیفیت جامع، بسط داده شدند و بعد از جنگ جهانی دوم در سراسر دنیا گسترش یافتند. مدیریت پروژه در دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ در صنعت ارتش علمی پیچیده آمریکا و در ارتباط با تحقیق عملیاتی و مهندسی سیستم ها ، پا به عرصه وجود نهاد. در این زمینه، مدیریت پروژه یکی از فنون اولیه مدیریتی برای توسعه محصولات و تکنولوژی های جدید پیچیده، به حساب می آمد. ما در بخش های بعدی مشاهده خواهیم کرد که مدیریت پروژه به عنوان پاسخی برای مشکلات فنی و سازمانی در پروژه های پیچیده نظامی، به وجود آمده است. این مقاله نشان خواهد داد که مدیریت پروژه یکی از فنون حل مسائل سازمانی می باشد و در یک زمان، مکان و فرهنگ خاص رخ می دهد تا به حل مسائل خاصی بپردازد.

Abstract

This paper explores the fundamental question of why the practice and discipline of project management emerged during the 1940s through the 1960s in the United States. Although projects have been around for millennia, not until the middle of the 20th century in the U.S. military–industrial–academic complex did project management become formalized in institutional processes and as an academic discipline. The paper argues that technical complexity and novelty were the primary factors driving project management and its engineering counterpart systems engineering, as a new organizational form. Institutional factors such as the need for legal separation between government and industry created important secondary effects that drove the particular forms in which project management evolved. This paper uses examples from large scale, complex projects of the 1940s through 1960s in the aerospace and computing industries to tease out the fundamental technical and institutional factors that led to the emergence of project management in these two key American industries during this period.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.