اطلاعیه

مقاله ترجمه شده چالش های سیستم های اطلاعاتی برای طراحی و مهندسی سراسر چرخه طول عمر

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M501

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۰۰۰۰  تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۲۲   صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده چالش های سیستم های اطلاعاتی برای طراحی و مهندسی سراسر چرخه طول عمر

عنوان انگلیسی:

Information systems challenges for through-life engineering

چکیده فارسی:

فناوری های اطلاعاتی دارای تعهدات چشمگیری در زمینه کاهش هزینه های حمایتی در سراسر زندگی می باشند و به منظور ادامه حیات بلند مدت علوم و فنون پیچیده ای مانند هوانوردی و کشتیرانی به کار می روند و بیشتر سبب بهبود تشکیلاتی جهت ارزیابی شرایط مذکور می گردند؛ اما برای دستیابی به چنین مواردی، باید بر شمار زیادی از چالش های فنی و فنی اجتماعی غلبه کرد. بر اساس چشم اندازهای موجود در زمینه دانش EPSRC و مدیریت اطلاعات پروژه های مربوط به چالشهای بزرگ در طول زندگی، این مقاله به مروری بر این چالش ها می پردازد و همچنین یافته های سایر تحقیقات موجود در این زمینه را مورد بررسی قرار داده و نهایتا به برشماری زمینه هایی می پردازد که لازم است تحقیقات بیشتری بر روی آنها صورت گیرد. به طور خاص، این مقاله بیان می کند که شناسایی نوع اطلاعات مورد نیاز در طول زندگی علوم و فنون مختلف، از اهمیت زیادی برخوردار است و همچنین به بررسی چگونگی سازماندهی و نگهداری این اطلاعات در مقیاس های زمانی بلند مدت، می پردازد. در ادامه مقاله به مرور و بررسی استاندارهای با اهمیت در این زمینه پرداخته شده است؛ این استانداردها سبب آشکار سازی توسعه های زیادی می شوند مانند سیستم های طبقه بندی، هستی شناسی سازمان ها و کاربرد تمثیلهای سبک وزن و حاشیه های مربوطه به آنها. نهایتا، مروری بر چالش های فنی اجتماعیشامل دقت داده ها و موضوعات کیفی، ایمنی و حریم خصوصی و پوشیدگی سیستم های اطلاعاتی چند عاملی، صورت خواهد گرفت.

واژگان کلیدی : مهندسی در سراسر زندگی، سیستم های اطلاعاتی، مدیریت دانش، استانداردهای اطلاعاتی

۱.         مقدمه

تقاضای چرخه های زندگی در دنیای پیچیده امروز و علوم و فنون دارای عمر طولانی مانند هوانوردی، کشتیرانی، ساختمان سازی و ابزار تولید انرژی، اذعان می دارند که برخورداری از اطلاعات خوب درمورد موقعیت های عملیاتی و شرایط ، برای عاملین و کاربران این علوم و فنون، از همیشه مهم تر است. همچنین برخورداری از چنین اطلاعاتی برای طراحان در راستای یادگیری از تجربیات علوم و فنون کاربردی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این امر مخصوصا زمانی اهمیت می یابد که افراد مختلفی از سازمان های متفاوت که اغلب از نظر جغرافیایی پراکنده هستند، ممکن است در سراسر چرخه زندگی مشارکت داشته باشند. برخورداری از اطلاعات مناسب درمورد موقعیت علوم و فنون، سبب کنترل هزینه های نگهداری،مد نظر قرار دادن گستره زندگی و قابل قبول گشتن میزان ریسک تشکیلات محصولات خدماتی، خواهد شد.

در این زمینه کسب اطلاعات در مواردی مانند موقعیت دارایی ها، محیطی که دارایی ها در آن استفاده می شوند، تصمیماتی که در مرحله طراحی اتخاذ می گردند، پیکربندی هایی که هنگام تولید به آنها دست یافته می شود، عملیاتی که هنگام تعدیل خدمات و تعمیرات انجام می گیرند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فناوری های اطلاعاتی به ارائه پتانسیل های چشمگیری در این زمینه می پردازند و بنابراین به عنوان یکی از کلیدی ترین ابزارهای افزایش بهره وری آتی در نظر گرفته می شوند؛ اما همواره باید در نظر داشت که قبل از اینکه این پتانسیل ها آزاد شوند، باید به چالشهای عمده ای غلبه کرد. هدف این مقاله ارائه مروری بر این چالش ها و همچنین بررسی محیط هایی که لازم است این تحقیق در آنها انجام شود، می باشد.

Abstract

Information technologies hold great promise in achieving reduction in through-life support costs for long-lived complex artefacts such as aircraft and ships, and may allow very much improved assessment of asset condition, but in order for these to be achieved a number of technical and socio-technical challenges have to be overcome. Based on a perspective gained in the EPSRC Knowledge and Information Management Through-Life Grand Challenge project this paper gives an over view of these challenges, of recent research achievement and of areas where further research is needed. In particular, it notes that it is important to identify what information needs to be captured through the life of the artefact and how the information may be organised and sustained over long timescales. Important standards are reviewed, as are emerging developments such as classification systems and ontologies for organisation and the use of lightweight representations and annotation. Finally, socio-technical challenges including data accuracy and quality issues, security and privacy and the latency in multi-faceted information systems are reviewed.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.