اطلاعیه

مقاله ترجمه شده چارچوب عمومی برای مدیریت تکامل تکنولوژی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M481

قیمت فایل ترجمه شده:  ۰۰۰ ۹ تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۱

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۱۶ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده چارچوب عمومی برای مدیریت تکامل تکنولوژی

عنوان انگلیسی:

General framework for management of technology evolution

چکیده فارسی:

تغییرات سریع در محیط کسب وکار و ریسکهای تکنولوژیهای جدید، در صنایع تکنولوژی محور فعلی حیاتی هستند. در چشم انداز مدیریت تکنولوژی (MOT)، تجزیه و تحلیل روندهای فعلی تکنولوژی، یکی از مهمترین عوامل در موفقیت کسب وکار محسوب می شود. این مقاله به معرفی چارچوب جایگزین برای روش تکامل نقشه راه تکنولوژی (TRM) می پردازد. اگرچه که این چارچوب جایگزین در راستای روش فعلی تکامل تکنولوژی قرار دارد، اما توسعه آن برمبنای رویکرد کاملا متفاوتی قرار دارد نه چارچوب عمومی تکامل تکنولوژی، لذا یک ابزار عملی جایگزینی را برای تجزیه و تحلیل روندهای فعلی تکنولوژی ارائه می دهد. به علاوه، با همان رویکرد در زمینه های مختلف کسب وکار می توان نکات تصمیم گیری استراتژیکی را ارائه کرد.

واژگان کلیدی: مدیریت تکنولوژی، چرخه هایپ، تکنولوژیهای سیار، نقشه راه تکنولوژی، تصمیم گیری مبتنی بر تکنولوژی

۱. مقدمه

رقابت جهانی و تغییرات سریع در محیط کسب وکار، شرکتها را وادار می کنند تا فرصتهای کسب وکار و ریسکهای تکنولوژیهای جدید را درک کنند که شامل اهمیت نوآوریهای تکنولوژیکی برای ثبات رقابتی بودن صنعتی می شود (موگی، ۱۹۹۳؛ مور، ۱۹۹۹؛ ژو، چن و گیو، ۱۹۹۸). نوآوریهای تکنولوژیکی می توانند شامل تغییرات در تولید و خدمات یا تغییرات در فرایند عملیات شوند (یعنی نوآوری فرایند) (داگسون، ۲۰۰۰؛ استیل، ۱۹۸۹). از سوی دیگر، مدیریت تکنولوژی از سه فاکتور اصلی تشکیل شده است: رهبری، انگیزه کارکنان و مدیریت صحیح تکنولوژی (آلان و تورستن، ۲۰۰۶؛ خلیل، ۲۰۰۰؛ لی- هوا و خلیل، ۲۰۰۶؛ متیو، ۱۹۹۱؛ شورای پژوهش، ۱۹۸۷). از این جهت، شرکتها مدام تحت فشار هستند تا نوآور باقی بمانند، لذا محصولات و خدمات جدیدی را معرفی می کنند تا تفاوتی را در بازار ایجاد کنند و نوآوری فرایند را پیاده سازند تا عملکرد کسب وکار را بهبود بخشند (کریستنسن، ۱۹۹۷؛ شیلینگ، ۲۰۰۸).

بسیاری از شرکتها با رقابت شدیدی مواجه هستند، زیرا چرخه عمر محصول و تکنولوژی کوتاه می شوند. به علاوه، مشتریان به طور فزاینده ای تقاضای محصولات و خدماتی می کنند که می توانند سفارشی شوند تا نیازهای خاص آنها را پاسخ دهند (گارسیا و برای، ۱۹۹۷؛ استارک، ۲۰۰۵). این موضوعات خواستار این هستند که فرایندها، منابع تکنولوژیکی موردنیاز را تطبیق دهند (لی- هوا و خلیل، ۲۰۰۶). نقشه راه تکنولوژی (TRM)، فرایندی است که وقتی به طور صحیح به کار می رود، به شرکت امکان تطبیق تکنولوژیها با استراتژی کلی شان را می دهد که موجب می شود تصمیمات سرمایه گذاری دقیقی را اتخاذ نمایند (ولز، فال، فرخ و پروبرت، ۲۰۰۴).

هدف مدیریت تکنولوژی (TM) همکاری تمام عوامل (یعنی پژوهش، توسعه، برنامه زیری، مهندسی، ماشین آلات، نرم افزار، تولید و ارتباطات) و وادار کردن آنها برای کار با هم به بهترین شیوه برای کسب سود برای شرکت در بلندمدت است (همیلتون، ۱۹۹۷؛ لی- هوا و خلیل، ۲۰۰۶). براساس ارزیابی دقیقتر اهمیت وظایف مختلف TM، مشخص می شود که برخی از آنها ارتباط چندانی به انواع خاصی از شرکتها ندارند. در شرکتهای تکنولوژی بالا، باارزش ترین وظایف TM، توسعه محصول، توسعه تکنولوژی و کاربرد تکنولوژی است.

Abstract

Rapid changes in the business environment and the risks of new technologies are critical in the current technology-driven industries. In the perspective of Management of Technology (MOT), analysis of current technology trends is one of the most important factors for business success. This paper introduces the alternative framework for the evolution of Technology Roadmapping (TRM) methodology. Even though this alternative framework is aligned with the existing methodology of technology evolution, its development was based on a totally different approach than that of the general framework of technology evolution, thus providing an alternative practical tool for analyzing the current technology trends. In addition, the strategic decision points can be provided by the same approach in various business areas.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.