اطلاعیه

مقاله ترجمه شده سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی: دغدغه های امنیت اطلاعات برای سازمانها

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M448

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۲۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۱۹ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی: دغدغه های امنیت اطلاعات برای سازمانها

عنوان انگلیسی:

Human resource information systems: Information security concerns for organizations

چکیده فارسی:

ما امنیت HRIS و e-HR را با ارائه قوانین امنیت اطلاعات و اینکه چگونه به سازمانها مرتبط می­شوند بررسی می­کنیم. با افزایش کاربرد سیستم­های سازمانی از قبیل HRIS و e-HR، امنیت چنین سیستم هایی یکی از حوزه­هایی است که کشف آن ارزشمند خواهد بود. حتی، تحقیقات مجزای کمی در این حوزه وجود دارد، اگرچه که کار گسترده با توجه به امنیت HRIS وجود داشته باشد. گرچه روی امنیت HRIS و e-HR تمرکز می­کنیم، جنبه هایی از امنیت HRIS و e-HR را مطرح می­کنیم و اینکه چگونه می­تواند در سازمانها افزایش یابد. یک مدل تحقیق هم در ارتباط با پیشنهاداتی که می­توانند راهگشای تحقیقات آینده باشند ارائه شده است.

۱.         مقدمه

یک سیستم اطلاعاتی منابع انسانی (HRIS) یک سیستم کامپیوتری یکپارچه است که برای درخواست، ذخیره، جابجایی،‌تحلیل، بازیابی، و توزیع اطلاعات مربوطه در مورد یک منابع انسانی سازمانی بکار می رود (کاوانا، گویوتال، و تاننباوم، ۱۹۹۰). HRIS مشابه یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی است، با یک اخطار که منحصرا روی عملکردهای منابع انسانی (HR) یک سازمان تمرکز می کند. اخیرا یک حرکت به سمت سیستم های منابع انسانی الکترونیکی (e-HR) شده که به سازمانها اجازه می دهد تا یک فصل مشترک شخصی را با کارمندان به صورت مجزا داشته باشند. فصل مشترک ها شامل توانایی بکار بستن برای شغل، مزایای مرتبط با تغییر شغل، و آموزش مبتنی بر وب می شود (استون، استون- رومرو، و لوکاسزوسکی، ۲۰۰۶). با اینحال، یک تفاوت اساسی بین HRIS و e-HR هست. HRIS به سمت بخش HR جهت داده شده است. کاربران نهایی عمدتا شامل کارمندان HR می شوند. با e-HR، کاربران نهایی در واقع کارمندان HR نیستند، اما افراد خارج از HR چرا: کارمندان و مدیریت. ما دوست داریم اشاره کنیم که e-HR مقدمه HRIS برای همه کارکنان یک سازمان است.

پیشرفت هایی در فناوری های اطلاعات عملکردهای منابع انسانی (HR) را در سازمانها تغییر داده است. امروزه، بیشتر سازمانها یک HRIS را به گستردگی جهت حمایت از عملکردهای اساسی HR اجرا می کنند، مثل افزایش کارایی اداری، تصمیم گیری، و اشتراک اطلاعات (لنگنیک- هال و موریتز، ۲۰۰۳). در یک مطالعه انجام شده توسط بیدلز، لوری، و جونز (۲۰۰۵)، ۸۰ درصد از گردانندگان HR اشاره کدند که یک HRIS سطوح سودمندی اطلاعات را به اندازه تواناییشان جهت انتشار اطلاعاتبهبود داده است. بعلاوه، ۹۰ درصد از مدیران HR در این مطالعه گزارش کرده اند که ارزش افزوده HRIS برای سازمانها وجود دارد. بهمین صورت، متخصصین HR به ارزش افزوده برای سازمانها توجه کرده اند، زیرا HRIS می تواند زمان آنها را خالی کرده، و از این رو اجازه مشارکت بیشتر در تصمیم های استراتژیک سازمانی را بدهد (باسلر و دیویس، ۲۰۰۲؛ هوشین، والاس، و کورنلیوس، ۲۰۰۷). از این مطالعات، می توان تشریح کرد که یک کارمند سازمان مهمترین منبع برای سازمان است. کارایی های بدست آمده از HRIS گسترده و کاربرد e-HR اجازه جذب و باقی ماندن یک نیروی کاری لازم برای ایجاد سودمندی بلندمدت و موفقیت برای سازمان را می دهد. بنابراین، شگفت آور نیست که بگوییم HRIS و e-HR راه حل های سطح سازمان هستند. مثالهایی از فروشندگانی که راه حل های RIS و e-HR را ایجاد می کنند شامل SAP، اوراکل- پیپل سافت، چک پوینت اچ آر، و اپیکور می شود.

Abstract

We explore HRIS and e-HR security by presenting information security fundamentals and how they pertain to organizations. With increasing use of enterprise systems such as HRIS and e-HR, security of such systems is an area that is worthy of further exploration. Even then, there is surprisingly little research in this area, albeit that extensive work is present in regard to HRIS privacy. While focusing on HRIS and e-HR security, we introduce aspects of HRIS and e-HR security and how it can be enhanced in organizations. A research model is also presented along with propositions that can guide future research.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.