اطلاعیه

مقاله ترجمه شده مدیریت دانش در عصر پردازش ابری و وب ۲.۰

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M344

قیمت فایل ترجمه شده:  ۸۰۰۰  تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۱ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده مدیریت دانش در عصر پردازش ابری و وب ۲.۰: تجربه قدرت نوآوری های برانداز

عنوان انگلیسی:

Knowledge management in the age of cloud computing and Web 2.0: Experiencing the power of disruptive innovations

چکیده فارسی:

انواع مختلف سازمان ها، در جهان به طور فزاینده ای پویا زندگی می کنند. بخش عمده ای از این پویایی از تحولات و نوآوری در فن آوری، به ویژه فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ایجاد می شود. بعضی از سازمان ها از امتیازات این پویایی استفاده می کنند و محصولات و مدل های جدید کسب و کار ایجاد می کنند و پیشرفت می کنند. دیگران آن را نادیده می گیرند و یا زمان طولانی در تلاش برای انطباق با آن هستند و، اغلب با عواقب منفی آن مواجه می شوند. برخی از این نوآوری ها، با استفاده از اصطلاحات کریستنسن، طبیعت «برانداز» دارند از قبیل تلفن، وب و به تازگی پردازش ابری. این مقاله به بررسی پدیده نوآوری پردازش ابری و وب ۲.۰ می­پردازد و به طور خاص تاثیر آنها را بر دانش سازمانی بررسی می کند.

کلمات کلیدی: شبکه های اجتماعی مدیریت دانش (KM)، وب ۲.۰ پردازش ابری، نوآوری برانداز.

 ترجمه بخش ۴ مقاله

۴.۳. یک نظم جهانی جدید KM ؟

دیگر فروشندگان ابر بدون شک از این فرصت تجاری جدید استفاده خواهند کرد و آنقدر طولانی نخواهد بود قبل ازاینکه ما بینیم بسیاری از راه حل های مدیریت دانش مبتنی بر فن آوری های وب ۲.۰ و ابر یک جزء جدایی ناپذیر از آن راه حل میباشد.

حتی دولت ها نیز متوجه فرصت های فن آوری های وب ۲.۰ و پردازش ابری شده اند. گروه مدیریت دانش فدرال ایالات متحده وظیفه تحقیق در مفاهیم استفاده از فن آوری های وب ۲.۰ توصیه های آن با توجه گزارشاتش را دارد:

“یکی از بزرگترین مزایای وب ۲.۰ و نرم افزار اجتماعی ناشی از برنامه معمول خود و استفاده در کسب و کار و عملیات دولت است. در حالی که رویکردهای هدفمند با استفاده از این ابزار برای روابط عمومی و توسعه با ارزش هستند، خود ابزارها نیز یک دارایی با ارزش برای اطلاع رسانی و آگاهی دادن فعالیتهای مدیریت در سازمان است.

ابزاری که قادر به توسعه و نگهداری شبکه های اجتماعی در میان کارکنان نه تنها به دسته بندی و شناسایی تخصصها کمک می کند، بلکه همچنین می تواند انتقال و جذب دانش و اطلاعات حیاتی را فراهم کند. چنین ابزارهایی در تعامل با دیگری، میتواند به عنوان یک لایه بدون نشت اطلاعات و مدیریت دانش اقدام کند، که فراتر از محدودیت های ذاتی ساختار سازمانی سنتی است. “

اتحادیه آموزشی پایدار یادگیری انطباقی اروپا از طریق بهره برداری از دانش نهان و عیان، در ابتدا ابتکار عمل را گسترد eLogbook، یک وب آزاد مبتنی بر راه حل های مشترک. این پروژه در چارچوب برنامه ششم مشترک توسط کمیسیون اروپا و توسعه یافته توسط موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس (EPFL )در لوزان با بودجه دولتی انجام شد. هدف از eLogbook، حمایت از مدیریت دانش ضمنی و صریح در جوامع مورد بحث بود.

در بحث های اخیر توسط این نویسنده با یک عضو تیم EPFL او نشان داد که یک نسخه جدید از این راه حل مشترک، در حال حاضر به “Graasp” نامیده می شود، در حال حاضر عملیاتی شده است (مراجعه کنید به:: graasp.epfl.ch ).هنگامی که در مورد کاربران بالقوه از چنین راه حلی از او میپرسیم او تعدادی از احتمالات زیر را ذکر میکند:

• در محل کار برای تیم های پروژه برای تعریف نقاط عطف، سازماندهی و به اشتراک گذاری اطلاعات.

• در زمینه یک دوره رسمی برای نوشتن مطالب به اشتراک گذاشته شده و بحث.

 • یک باشگاه مطالعه برای ارسال لینک به کتاب های جالب، و غیره

•استفاده یک تیم تحقیقاتی از آن برای به اشتراک گذاشتن منابع جالب.

افزایش محبوبیت رویکرد CoP توجه بسیاری از تحلیلگران را جلب کرد. اودل و هوبرت (۲۰۱۱) استدلال می کنند که آن قاتل نرم افزار KM است چراکه آنها علت وجودی KM را اینگونه مورد توجه قرار میدهند که: “اتصال کارکنان به دریافت پاسخ در یک لحظه یادگیری، جمع آوری محتوای مهم برای یک جامعه کارکنان، حفظ محتوا هنگامی که کارمندان جامعه را ترک میکنند و حفظ تازگی مطالب با ثبت مداوم گفتگو “. آنها سه شرکت های ایالات متحده را (کونوکو فیلیپس، فلوئور و Schlum برگر) به عنوان رهبران در حال توسعه راه حل های موفق CoP نام میبرند.

در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، که در سوئیس در ژانویه ۲۰۱۲ برگزار شد، Neelie Kroes معاون رئیس اتحادیه اروپا مسئول برنامه دیجیتال که به نام مشارکت ابر اروپا نامیده شد است.. اگرچه لحن سخنرانی به نفع بهره وری و اقتصاد بود، اما با این وجود بر اهمیت فزاینده ای پردازش ابری در دستور کار سیاسی تاکید میکرد.

“پردازش ابری اقتصاد ما را تغییر خواهدداد. او می تواند مزایای بهره وری قابل توجهی برای همه افراد و حتی کوچکترین شرکت ها به ارمغان بیاورد. او ، خدمات امن ومقیاس پذیر برای بهره وری بیشتر، انعطاف پذیری بیشتر، و پایین آوردن هزینه را وعده میدهد.

استانداردها، گواهینامه، حفاظت از داده ها، قابلیت همکاری، قفل، اطمینان قانونی و دیگرموارد – مخصوصا مشکل است- برخی برای شرکت های کوچکتر. آنها کسانی هستند که منتظر سود بیشتر از ابر هستند – اما چه کسی است که می تواند قدرت خرج بسیاری داشته باشد، و هیچ منبعی برای مذاکرات فردی با تامین کنندگان ابر نیست. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.