اطلاعیه

مقاله ترجمه شده پیش بینی استراتژیک با استفاده از یک روش دلفی تعدیل شده

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M341

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۷۰۰۰  تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۳

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۷ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده پیش بینی استراتژیک با استفاده از یک روش دلفی تعدیل شده با مشارکت کاربران نهایی : یک مطالعه موردی از تأثیر iPad در اکوسیستم کامپیوترهای شخصی تایوان

عنوان انگلیسی:

Strategic foresight using a modified Delphi with end-user participation: A case study of the

چکیده فارسی:

تایوان یک مرکز تولید کامپیوتر های شخصی است و کامپیوتر های رومیزی، نوت بوک، و نت بوک ها را تولید میکند. اگرچه ظهور تبلت هایی مثل آی پد اپل رونق بازار های پی سی را به خطر انداخته و به صورت چشمگیری بر اکوسیستم پی سی تایوان تاثیر گذاشته است. این تحقیق یک دلفی تعدیل شده با مشارکت کاربران نهایی را برای آینده نگری راهبردی برای شرکتهای موجود در اکوسیستم پی سی تایوان را پیشنهاد میکند. این نتایج نشان میدهد که این شرکتها میتواند این سه استراتژی را در پاسخ به تاثیر مثبت تبلت ها اعمال کند. ۱)نوآوری خدمات و برند ۲) تمرکز بر تکنولوژی ابری (cloud) و بازار تولیدات در چین ۳) مشارکت درصنعت تفریحات و سرگرمی های دیجیتال. ما معتقدیم که این روش دلفی تعدیل شده با مشارکت کاربرنهایی، ابزاری ارزشمند برای آینده نگری راهبردی در باب تولیدات با عمر کوتاه مانند وسایل الکترونیکی مصرف کننده و تولیدات مد است.

کلمات کلیدی:

آینده نگری راهبردی، روش دلفی با مشارکت کاربران نهایی، اکوسیستم پی سی تایوان، آی پد

 ترجمه بخش ۵ مقاله

۵. نتیجه گیری و بحث :

نتیجه گیری:

ظهور تبلت ها، اگرنگوییم وجود، حداقل رونق اکوسیستم پی سی تایوان را به خطر انداخته است. در این تحقیق ما یک مدل دلفی تعدیل شده با مشارکت کاربران نهایی برای رسیدن به آینده نگری راهبردی به خاطر شرکتهای مرتبط با پی سی تایوان ارائه کردیم. برای درگیر ساختن دانشجویان در این پروژه، ما یک رقابت موردی راازطریق همکاری با جاکعه مدیریت تکنولوژی چین (CSMOT) را ایجاد کردیم. پروژه های دوراندیشی بیشتر در حضوریک دلفی ۵ مرحله ای انجام میشود. نتیجه گیری نهایی ازطریق یک مجموعه تعاملات فشرده بین بین متته کارو ۶۲ تیم دانشجویی صورت گرفت. کمیته کارشناسان ۳ استراتژی را پذیرفتند. استراتژی هایی که برای شرکتهای OEM PC در تلاش ها برای پایدار ماندن و رشد کردن در عصر وجود آی پد اپل ارائه شد.

بحث:

در طول این پروژه ما به ۳ مورد مشاهده شده درباره ی روش پیشنهادی رسیدیم :

۵. ۲. ۱. قدرت دلفی تعدیل شده با مشارکت کاربر نهایی

این دلفی تعدیل شده امکان وجود هرگونه تعصب و اعمال نظرات شخصی را در این آینده نگری راهبردی دور اندیشی کاهش میدهد. ما همهی عناوین پروژه های پیشنهادی توسط تیم های رقابت کننده را دراینترنت برای بوجود آوردن اثر مرجع منتشر کردیم. این شرکت کنندگان را تشویق میکند تا جاه طلب باشندو با استفاده از خلاقیتشان برنده شوندبه جای اینکه با نظرات دیگران گمراه شوند. ما معتقدیم که ان دلفی تعدیل شده که دراین تحقیق بکاررفته تنوع نظرات آینده نگری راهبردی را افزایش میدهدو به صورت چشمگیری فرایند تحقیق را تسهیل میکند و زمان موردنیازبرای انجام تحقیق را کاهش میدهد. در طی آخرین مرحله ی رقابت، کارشناسان با ۶ تیم بحث کردند، امتیاز دادند، و نتیجه نهایی را گرفتند. در طی این فرایند کارشناسان مستقیما باهم ارتباط داشتندو نظرات همدیگر را جویا میشدند. زمانی که یک کارشناس نظر کارشناس دیگر را میشنود، میتوانند نظرات خودشان را قوی تر کنند و یا با آنها تطبیق دهند. در این تحقیق یک کارشناس به عنوان برگزارکننده درنظرگرفته شد. او نظرات کارشناسان را ترکیب کرده و روشن میکند و میزگردی را برای پژوهش های آینده نگری راهبردی توسط تیم های رقابتی به راه میاندازد.

۵. ۲. ۲سوابق شرکت کنندگان تفاوتی را بوجود میاورد.

 اهمیتی ندارد که بیش از ۹۰درصد شرکت کنندگان از دانشکده ی مدیریت بودند، بیشتر آنها از دپارتمان تجارت بین الملل بودند که این خود نشان میدهد که یادگیری آنها از تجارت بین الملل میتواند حساس ترباشدو درباره پیشرفت صنعتی و اثر آنهامفیدتر واقع شوند. اما ۶ تیم راه یافته به مرحله آخر شامل دانشجویان دپارتمان مرتبط با مدیریت تکنولوژی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.