اطلاعیه

مقاله ترجمه شده معماری محصول، توانایی های سازمانی و یکپارچه سازی فناوری اطلاعات به منظور کسب مزیت رقابتی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M317

قیمت فایل ترجمه شده:    ۱۳۰۰۰تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۰

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۳۶ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده معماری محصول، توانایی های سازمانی و یکپارچه سازی فناوری اطلاعات به منظور کسب مزیت رقابتی

عنوان انگلیسی:

Product architecture, organizational capabilities and IT integration for competitive advantage

چکیده فارسی:

شرکت ها به خوبی دریافته اند که دلالت های استراتژیک طراحی محصولات با کیفیت موجب می شود کارآیی هزینه های کل بهبود یابد. طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) ماورای نقش کلاسیک خود به عنوان ابزار طراحی محصول، اینک به ابزار رقابت شرکت ها تبدیل شده است. هنوز کلیه قابلیت های سیستم فناوری اطلاعات شناخته نشده است، به خصوص کاربرد الگوهای سه بعدی در طراحی سیستم ها بوسیله کامپیوتر، که ممکن است به واسطه قابلیت های سازمانی این توانایی ها نیز شناسایی شوند. در این مقاله الگوی پیکربندی یک سیستم فناوری اطلاعات و الگوهای کاربردی طراحی بوسیله کامپیوتر مورد بررسی قرار می گیرند. نوع شناسی پیکربندی سیستم فناوری اطلاعات بر مبنای ۱- میزان یکپارچگی طراحی به کمک کامپیوتر میان مونتاژ کنندگان و عرضه کنندگان و ۲- ساختار اطلاعات طراحی محصول استوار است. ساختار محصول چهار شرکت الکترونیک نشان می دهد که یکپارچه سازی اطلاعات بواسطه توانایی های سازمان نسبت به سرمایه گذاری در زمینه فناوری اطلاعات از اهمیت بیشتری برخوردار است. یافته ها نشان می دهد یک شرکت کره ای که دارای سطح یکپارچگی فناوری اطلاعات بالاتری است نسبت به دو شرکت ژاپنی در بازار عملکردی بهتری دارد و موفق تر است. در این بررسی دیدگاه های ارزشمندی در مورد تاثیر استراتژی یکپارچه سازی تکنولوژی اطلاعات مطرح می شود که به مزیت رقابتی در بازارهای جهانی منجر می شود.

واژگان کلیدی : توانایی های سازمانی، سبک تولید، کاربرد طراحی کامپیوتری، یکپارچه سازی اطلاعات، اثربخشی سیستم فناوری اطلاعات، تولیدکنندگان، صنعت الکترونیک ژاپنی و کره ای

 ترجمه بخش ۵ مقاله

۵-نتیجه

این مقاله تفاوت های دو سبک تولید (سبک باز-مجموعه ای و سبک باز-مکمل) را از طریق مطالعه موردی شرکت های الکترونیکی بصورت برجسته مورد بررسی قرار داد. در سبک تولید باز-مکمل، کارکردهای تولید و فرآیندهای مجموعه ای بسیار یکپارچه هستند در حالیکه در سبک باز-مجموعه ای کارکردهای تولید و فرآیندهای مجموعه ای تا حدودی جداگانه انجام میشوند. این بررسی تایید میکند که اشتراک گذاری بالای داده ها و فرآیند نوآوری بیشتر در سبک باز-مکمل اتفاق می افتد. این بررسی نشان میدهد که چگونه سیستم طراحی به کمک کامپیوتر میتواند فرآیند نوآوری و اشتراک گذاری اطلاعات در سبک تولید محصول باز –مکمل را تسهیل کند.

این مقاله در بررسیهای موردی خود از تولید کنندگان ژاپنی و کره ای استفاده کرده است. این بررسی های موردی بر مبنای مصاحبه های تفصیلی و بررسی های مداوم شرکتها انجام شده و نشان میدهد که چگونه یکپارچگی فن آوری اطلاعات در محیطهای سازمانی مختلف حاصل میشود. این مقاله الگوهای کاربرد طراحی به کمک کامپیوتر سه شرکت الکترونیکی مختلف را مورد بررسی قرار داد. طاحی کامپیوتری تنها یک ابزار تولید محصول نیست بلکه به فرآیندهای سازمانی نیز مربوط میشود. طراحی به کمک کامپیوتر برای برنامه ریزی، طراحی، مهندسی و تولید و همچنین در درجاتی از فرآیندهای سازمانی نیز مفید است. تفاوت محصولات خودروسازی و شرکتهای الکترونیکی در مدت زمان چرخه تولید محصول است، بنابراین کاهش زمان تولید محصول برای مزیت رقابتی آنها بسیار مهم است. گرچه دو شرکت الکترونیکی پیشگام ژاپنی هنوز به درجات کافی از فرآیندهای نوآور دسترسی پیدا نکرده اند. با توجه به عدم موفقیت در فرآیند یکپارچه سازی، آنها نتوانستند از توانایی های واقعی آی تی ( بخصوص طراحی سه بعدی) استفاده کنند و جایگاه رقابتی آنها متزلزل است. یافته ها نشان میدهند که یک شرکت کره ای به میزان بالایی از یکپارچگی آی تی در مقایسه با دو شرکت ژاپنی دست یافته و به همین دلیل در بازار عملکرد بهتری دارد. این بررسی بینش عمیقی در مورد استراتژی یکپارچه سازی آی تی نشان میدهد که از طریق آنها میتوان به مزیت رقابت بازارهای جهانی دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.