اطلاعیه

مقاله ترجمه شده ادراک هایی درباره نهادینه سازی اخلاق و کیفیت زندگی کاری

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M302

قیمت فایل ترجمه شده:    ۱۱۰۰۰تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۱ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده ادراک هایی درباره نهادینه سازی اخلاق و کیفیت زندگی کاری: مدیران بازاریابی تایلندی در مقابل مدیران بازاریابی آمریکایی

عنوان انگلیسی:

Perceptions about ethics institutionalization and quality of work life: Thai versus American marketing managers

چکیده فارسی:

تحقیقات قبلی نشان می دهدکه نهادینه سازی اخلاق به طور موثر بر کیفیت زندگی کاری تاثیر می گذارد (کیفیت زندگی کاری). این تحقیق فرض می کند که تاثیر نهادینه سازی اخلاق بر کیفیت زندگی کاری برای مدیران تایلندی بیشتر از مدیران آمریکایی است، چراکه فرهنگ تایلندی جمعی است در حالیکه فرهنگ آمریکایی فردی می باشد. داده های نظرسنجی از یک نمونه مدیران بازاریابی شرکت های تایلندی می باشد که در بورس اوراق بهادار تایلند (SET) جمع آوری شدند. داده ایالات متحده شامل یک نمونه از اعضای انجمن بازاریابی امریکایی بود. نتایج تا حدودی فرضیات را تأیید می کنند.

کلمات کلیدی: نهادینه سازی اخلاق، کیفیت زندگی کاری، تحقیقات میان فرهنگی تایلند و ایالات متحده

 ترجمه بخش ۵ مقاله

۵. بحث

ایده نهادینه سازی اصول اخلاقی توجه زیادی در سالهای اخیربرانگیخته است، و بر ارتقای شرایط کاری در سازمانهای تجاری تاکید دارد. این عمل بر اساس افزایش مسائل کاری شامل اصول اخلاقی (یا، حداقل، آگاهی عمومی آنها) ایجاد شده و به آگاهی عمومی، حتی به هتک حرمت می انجامد. اسکولتنز و دام (۲۰۰۷) متوجه شد که امریکا بالاترین امتیاز از بین ۲۴ شرکت بر چهار از پنج متغیر مرتبط با اصول اخلاقی و کد های اصول اخلاقی (مثلاً وجود کدهای ارتباط اصول اخلاقی و اجرای کدهای اصول اخلاقی) را بدست آورد، اما تحقیقات اندکی دررابطه با موضوع توسعه و کشورهای غیر غربی وجود دارد. نمونه ۲۴ کشور اسکولتن و دام ۲۰۰۷ شامل تعدادی کشورهای غیر غربی بود، اما همه اعضای OECD بودند). در این تحقیق برپایه نظزسنجی های مدیران یازایابی در تایلند و امریکا، مولفین ادراکات پاسخ دهندگان را از نهادینه سازی اصول اخلاقی صریح و ضمنی در شرکت هایشان را مقایسه کردند، و ادراکات کیفیت زندگی کاری خود، مثل اینکه نیازهای رده بالاتر و پایینتر آنها توسط سازمانهای کارفرما چقدر خوب برآورده می شود.

نتایج نشان دادند که سازمان های تجاری تایلندی تمایل به داشتن درجه پایینتری از نهادینه سازی اصول اخلاقی ضمنی نسبت به سازمانهای تجاری امریکایی دارند، اما هیچ تفاوت قابل توجهی بین سطوح نهادینه سازی صریح آنها وجود ندارد. این نتایج اظهار دارند که شرکتهای تایلندی باید بر ارتقای نهادینه سازی اصول اخلاقی ضمنی به منظور افزایش ادراکات اصول اخلاقی سازمان های خود – یک متغیر درازمدت در موفقیت تجارت-تمرکز کنند. این تلاش ممکن است شامل تغییر قابل توجه، مانند رهبری و تصمیم گیری شفاف تر باشد. مدیریت بالاتر نیاز به بررسی فعال تر مسائل اخلاقی نسبت به گذشته دارد.

این تحقیق نشان می دهد که تاثیر مثبت نهادینه سازی اصول اخلاقی صریح بر نهادینه سازی اصول اخلاقی ضمنی در تایلند قویتر از امریکاست. درنتیجه، فعالیتهایی که به افزایش نهادینه سازی اصول اخلاقی صریح در تایلند کمک می کند باید ادامه یابد. برای مثال، دولت تایلند باید برای قانون گذاری و انگیزه دادن شرکت های تایلندی به منظور نهادینه سازی اصول اخلاقی صریح به خوبی راهنمایی شود. تلاش اینچنینی از کاهش فساد تجاری برای تجارت جهانی اطمینان می دهد، و به تعهدی برای افزایش شفافیت برای سرمایه گذاران و مبارزه با فساد تاجران در تایلند اشاره می کند. همانطور که مایکل پورتر می نویسد، «فرهنگ اقتصادی دیگر مورد انتخاب نیست» (هریسون و هانتینگتون، ۲۰۰۰، ص ۲۷). به علاوه تجار تایلندی از این ابتکار عمل استقبال می کنند.

جدول۶: نتایج آزمونهای اختلاف گروهها (تحلیل دوگروه)

نتایج همچنین نشان می دهند که زمانیکه دو گروه مدیر در شرایط کیفیت زندگی کاری رده پایین تر تفاوت نداشته باشند، مدیران بازاریابی تایلندی کیفیت زندگی کاری رده بالاتر و کیفیت زندگی کاری کلی بهتری نسبت به همتایان امریکایی خود نشان می دهند. شاید این نتایج بدین خاطراست که مدیران بازاریابی تایلندی نسبت به همتایان امریکایی خود جمعگراتر هستند. همچنین، به موجب توسعه اقتصادی کمتر، انتظارات مدیران بازاریابی تایلندی کمتر از امریکایی هاست، که به سطوح بالاتر رضایت با کیفیت زندگی کاری کمک می کند. این امر با تضاد رضایت-شغلی/جنسی سازگار است (مثلاً، کلارک، ۱۹۹۷؛ سوسا-پوزا و سوسا-پوزا، ۲۰۰۳) ، که نشاندهنده مفهوم تجربه رضایت بیشتر در کار زنان است زیرا آنها انتظارات کمتری نسبت به مردان دارند.

این یافته ها نشان می دهند که شرکت های امریکایی باید اولویت بیشتری به مدیرانی با برنامه های محل کار که برای افزایش کیفیت زندگی کاری رده بالاتر خدمت می کنند، بدهند (مانند، شناسایی اجتماعی، اعتماد به نفس، حس مالکیت، و خود شکوفایی مدیران). همچنین آنها حمایت بیشتر جمعگرایی درون گروهی را بررسی کردند. گروه تحقیق GLOBE (هوس و همکاران، ۲۰۰۴، ص. ۴۷۱) متوجه شد اگرچه امریکا در بکاربستن جمعگرایی درون گروهی تقریبا ضعیف است، تقریباً به اندازه تایلندی ها به آن اهمیت می دهند (امریکا: ۵,۷۷، تایلند: ۵,۷۶).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.