اطلاعیه

مقاله ترجمه شده حسابداری مدیریت برای مدیریت ایمنی شرکت ساخت‌وساز اسپانیایی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h198

سال نشر: ۲۰۱۵

نام ناشر (پایگاه داده): الزویر

نام مجله: Safety Science

نوع مقاله: علمی پژوهشی (Research articles)

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۰ صفحه PDF

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۸ صفحه word

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۹۵۰۰  تومان

عنوان فارسی:

مقاله  لاتین ISI حسابداری ترجمه شده :  حسابداری مدیریت برای مدیریت ایمنی. مطالعه‌ی موردی شرکت ساخت‌وساز اسپانیایی

عنوان انگلیسی:

Managerial accounting for safety management. The case of a Spanish construction company

چکیده فارسی:

حسابداری مدیریت در موسسات می‌تواند نقش مهمی را برای پشتیبانی از مدیریت ایمنی ایفا کند. این امر با فراهم آوردن گزارشات سیستماتیک مناسب جهت پشتیبانی از فرآیند تصمیم‌گیری در حوزه‌ی پیش‌گیری ریسک و منفعت رساندن به ذینفعان داخلی و خارجی صورت می‌گیرد.

در این مقاله، نخست با توجه به ارائه‌ی اطلاعات سیستماتیک مربوط به هزینه‌ی اقدامات لازم برای اطمینان از بهداشت و ایمنی در محیط کار، ضعف‌های سیستم‌های حسابداری مدیریتی جاری بررسی می‌شود. پس از آن، با مراجعه‌ی خاص به شرکت‌های ساخت‌وساز مدلی از حسابداری مدیریت برای محاسبه، تجزیه‌وتحلیل و کنترل این هزینه‌ها ارائه می‌شود. در نهایت، مطالعه‌ی موردی در شرکت ساخت‌وساز اسپانیایی با تمرکز بر دو پروژه‌ی ساخت‌وساز انجام‌شده در سال ۲۰۰۸ در آندالوزیا (واقع در اسپانیا) اجرا می‌شود. این مقاله نشان داد که هزینه‌های ایمنی و بهداشت اساسی هستند و با درجه‌ی بالایی (بیش از ۹۰%) برای شرکت نامرئی باقی می‌مانند، زیرا اقلامی که این دسته از هزینه را ایجاد می‌کنند درون سایر ثبت‌های حسابداری پراکنده هستند و بنابراین در صورت سودوزیان ناشناخته باقی می‌مانند. بر این اساس، شرکت‌های ساخت‌وساز نیازمند اجرای سیستم حسابداری مدیریت به منظور داشتن اطلاعات مناسب درباره‌ی هزینه‌های ایمنی هستند تا تصمیمات آن‌ها در مدیریت ایمنی به نحو مناسب اتخاذ شود.

کلیدواژه‌ها: جلوگری از حوادث، شرکت‌های ساخت‌وساز، حسابداری مدیریت، هزینه‌های ایمنی، مدیریت ایمنی.

مقدمه

همانگونه که در مطالعات و گزارشات مختلف مستند شده است، میزان آسیب‌دیدگی‌های کاری مربوط به بخش ساخت‌وساز نسبت به سایر حوزه‌ها بسیار بالاتر است (آگیلس بوش وهمکاران، ۲۰۱۴؛ چای و هان، ۲۰۱۳؛ فانگ و همکاران، ۲۰۱۰؛ مانو و همکاران، ۲۰۱۳؛ مارتینز ایرز و هماکران، ۲۰۱۰؛ مونترو و همکاران، ۲۰۰۹) و بسیاری از شرکت‌ها در این حوزه‌ها در معرض هزینه‌های بالای مرتبط با چنین سوانحی هستند. این هزینه‌ها در ماهیت متنوع هستند و شامل هزینه‌های انسانی (که به طور مستقیم قابل اندازه‌گیری نیستند) و مالی برای شرکت‌های این بخش از صنعت و همچنین تمام جامعه است (مرخصی استعلاجی، درمان پزشکی و …) (ابودایه و همکاران، ۲۰۰۶؛ دورمن، ۱۹۹۷). در این راستا، سایر هزینه‌ها مربوط به تاخیر در اجرای پروژه‌ها، صدمه دیدن شهرت شرکت یا زیان سهام بازار هستند (گاسلین، ۲۰۰۵؛ یالون و همکاران، ۲۰۱۱).

بر اساس تحقیق ریچاردسن (۲۰۰۵)، حسابداری مدیریت یا مدیریتی به عنوان ایفاکننده‌ی نقشی فعال در ارزیابی پروژه، طرح‌ریزی استراتژیک و روابط با ذینفعان نامیده می‌شود، بنابراین گستره‌ا‌ی موثر و دامنه‌ا‌ی از روش‌ها و تکنیک‌ها در این حوزه انجام می‌شود. چنین موردی مدیریت ریسک ایمنی در محیط کار است، جایی که حسابداری مدیریتی می‌تواند اطلاعات ارزشمندی برای تصمیم‌گیری استفاده‌کنندگان داخلی و مدیریت روابط با ذینفعان فراهم نماید.

همانگونه که تاپورا و همکاران (۲۰۱۵) بیان نمودند، رویکرد حسابداری مدیریت یک عامل اصلی در تصمیم‌گیری مدیریتی برای ایمنی کار است، خصوصا هنگامی که سازمان در بخش ایمنی سرمایه‌گذاری می‌کند می‌تواند اطلاعات را برای سازمان فراهم نماید.

Abstract

Managerial accounting can play an important role in supporting safety management in enterprises, by systematically providing appropriate reports to support the decision-making process in the area of risk prevention, benefiting both internal and external stakeholders.

 In this paper, we first examine the weaknesses of current managerial accounting systems as regards the provision of systematic information on the cost of measures to ensure health and safety in the workplace. We then propose a model of management accounting to calculate, analyse and control these costs, with particular reference to construction companies. Finally, we implement a case study in a Spanish construction company, focusing on two construction projects carried out in 2008 in Andalusia (Spain). This study reveals that health and safety costs are substantial and remain invisible to the company to a very large degree (more than 90%), because the items that make up this cost are dispersed within other accounting entries, thus remaining unidentified on the income statement. Accordingly, construction companies need to implement a management accounting system to get appropriate information about safety costs, to guide their decisions in safety management.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.