اطلاعیه

مقاله ترجمه شده اثر کمیته حسابرسی و کیفیت حسابرسی بر روی جلوگیری از مدیریت سود

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h169

قیمت فایل ترجمه شده   ۲۰۵۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۷

سال نشر:  ۲۰۱۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۱ صفحه  WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده اثر کمیته حسابرسی و کیفیت حسابرسی بر روی جلوگیری از مدیریت سود، پیش و پس از نظام نامه ۲۰۱۱ نظارت بر شرکت ها در نیجریه

عنوان انگلیسی:

Impact of Audit Committee and Audit Quality on Preventing Earnings Management in the Pre- and Post- Nigerian Corporate Governance Code 2011

چکیده فارسی:

علیرغم توازن­ها و بررسی­ها (مثل نظام­نامه نظارت بر شرکت­ها)، سهام­دارانشان را با گزارش ارقام غیر واقعی در مورد فرایند، گمراه کنند. نیجریه، دو نظام­نامه نظارت بر شرکت که توسط SEC صادر شدند، یعنی نظام­نامه ۲۰۰۳ و نظام­نامه ۲۰۱۱ را تجربه می­کند. هدف این مطالعه آن است تا تاثیر این دو نظام­نامه را بسنجد و مقایسه­ای را با استفاده از کمیته حسابرسی و کیفیت حسابرسی در مقابل مدیریت سود، پیش و پس از نظام­نامه ۲۰۱۱ ایجاد کند.

واژگان کلیدی: کمیته حسابرسی؛ کیفیت حسابرسی؛ مدیریت سود؛ نظارت بر شرکت­ها؛ نظام­نامه ۲۰۱۱ نیجریه

مقدمه

مجموعه  ای از رسوایی  های شرکتی در سراسر دنیا، اطمینان به صورت  حساب  های مالی را فاسد کرده  اند و تردیدی را در ذهن سرمایه  گذاران بر جای گذاشته  اند که موجب از دست رفتن اعتماد سرمایه  گذاران در سراسر دنیا شده است. بطور مثال شرکت  های انرون ، وورلدکام ، و زروکس  در کشورهای توسعه یافته (فودیو، ایبیکونل و اوبا، ۲۰۱۳) و plc کدبوری نیجرین ، plc برادران لور  در نیجریه (آجیبولاد، ۲۰۰۸) بدنبال جلب نظر سرمایه  گذاران بوده  اند، زیرا آنها از نبود سرمایه  ها رنج   کشیده  اند.

مدیران از مدیریت سود استفاده می  کنند تا حجم سود گزارش شده را بالا ببرند، بطور مثال مدیران از روش  های مختلف مدیریت سود برای معرفی هدف استفاده می  کنند تا از گزارش زیان  های سالیانه اجتناب کنند (بیر، کوهن، لیز، و والتر، ۲۰۱۰). معمولا این نوع مدیریت سود برای مدت کوتاهی دوام می  آورد، و در دوره  های بعدی کاهش خواهند یافت که موجب تاثیر منفی بر روی مالکان تجاری می  گردد. بطور مشابه، رقم کلاهبرداری مالی از ۱۸.۲% در سال ۲۰۰۸ به ۳۱.۰% در سال ۲۰۱۲ افزایش می  یابد که موضوعی مهم است که توجه پژوهشگران و نویسندگان را در مورد دلایل پشت این سناریو می  طلبد (NDIC،  ۲۰۱۴).

در فرایند بازگرداندن اعتماد به سرمایه  گذاران، قوانین مختلفی برقرار شده  اند، بطور مثال نظام  نامه ساربنس اوکسلی اکت  ۲۰۰۰ در آمریکا و نظام  نامه ۲۰۱۱ نظارت بر شرکت  ها در نیجریه. هدف اصلی نظام  نامه نظارت بر شرکت  ها این بود که با کنترل مدیریت سود و کلاهبرداری در حسابداری، اعتمادپذیری را به صورت  حساب  های مالی بازگرداند (کوهن، دی، و لیز، ۲۰۰۸). انتظار می  رود که اجرای مکانیزم  های نظارتی (نظام  نامه ۲۰۰۳) در نیجریه، رسوایی  های شرکت  ها و دیگر موضوعات مرتبط را تسکین دهد. با این حال، ورشکستگی  ها و رسوایی-های شرکت  ها هنوز وجود دارند، بطور نمونه موارد plc بانک وما  و plc بانک اسپرینگ  در نیجریه (مورد اداره نادرست سرمایه) از ضعف اقدامات نظارتی بر شرکت  ها رنج می  بردند (دماکی، ۲۰۱۱).

Abstract

Earnings management have been considered as one of the methods used by the business leaders to mislead their stakeholders to report unrealistic numbers, despite the various check and balances (e.g. corporate governance code) on the process. Nigeria experienced two corporate governance codes issued by SEC, code 2003 and code 2011. This study tends to measure the effectiveness of these two codes and make comparisons using audit committee and audit quality against earnings management in the pre- and post-code 2011.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.