اطلاعیه

مقاله ترجمه شده خطر دعوی قضایی ، کیفیت حسابداری و بازده سرمایه گذاری

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h146

قیمت فایل ترجمه شده ۱۷۵۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۶

سال نشر:  ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۳۲ صفحه WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده  خطر دعوی قضایی ، کیفیت حسابداری و بازده سرمایه گذاری

عنوان انگلیسی:

Litigation risk, accounting quality, and investment efficiency

چکیده فارسی:

این مقاله به بررسی اثر واسطه گرانه خطر دعوی قضایی بر رابطه بین کیفیت حسابداری و بازده سرمایه گذاری می پردازد. ما از بیمه مسئولیت مدیران و افسران به عنوان یک پراکسی برای خطر دعوی قضایی استفاده می کنیم. با استفاده از داده های کانادایی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸، نشان می دهیم که با پوشش بیشتر بیمه مسئولیت مدیران و افسران کیفیت اقلام تعهدی نمایش داده می شود.علاوه براین، رابطه منفی قبلی بین کیفیت اقلام تعهدی و حساسیت گردش نقدی سرمایه زمانی که پوشش غیرعادی بیمه مسئولیت مدیران و افسران کم( زیاد) است، قوی تر ( ضعیف تر) است و بیانگر این می باشد که نقش کیفیت حساب داری در تسهیل بازده حساب داری با خطر دعوی قضایی قابل نظارت شرطی می شود.

واژگان کلیدی: بیمه مسئولیت مدیران و افسران؛ خطر دعوی قضایی ؛ کیفیت اقلام تعهدی؛ حساسیت گردش نقدی سرمایه

۱. مقدمه

این مقاله به بررسی اثر عامل تعیین کننده خطر دعوی قضایی  بر رابطه بین کیفیت حساب داری و بازده سرمایه می پردازد. خطر دعوی قضایی  مشکلات سازمان را کاهش می دهد و کیفیت حساب داری را ارتقا می بخشد و کیفیت بالاتر حساب داری به نوبه خود بازده تخصیص سرمایه را تقویت می کند. از این رو، عواملی که باعث کاهش خطر دعوی قضایی  می شود اثر زیان بار خطر دعوی قضایی  را از بین می برند، رفتارهای فرصت طلبانه مدیران را تحریک می کند، کیفیت حساب داری را کاهش می دهند و بازده سرمایه را کاهش می دهد. ما اعلام می داریم که بیمه مسئولیت مدیران و مسئولان خطر دعوی قضایی  را کاهش می دهد و رابطه بین بیمه مسئولیت مدیران و افسران، کیفیت حساب داری و بازده سرمایه را بررسی می کنیم.

ما از یک بافت سازمانی منحصر به فرد در کانادا بهره می بریم که در ان شرکت ها باید اطلاعات بیمه مسئولیت مدیران و افسران را آشکار کنند. ما از محدودیت های پوششی  بیمه مسئولیت مدیران و افسران استفاده می کنیم واین فرضیه را مطرح می کنیم که مدیران و روسایی که محدودیت های پوششی غیرطبیعی زیادی دارند با خطر دعوی قضایی  کمتری مواجه می شوند. تحت این شرایط قابل نظارت، ما این فرضیه را مطرح می کنیم که رابطه بین کیفیت حساب داری و بازده سرمایه تغییر می کند.

ما سازگار با شواهد گسترده ای که وجود دارد تایید می کنیم که یک رابطه منفی بین محدودیت های پوششی بیمه مسئولیت مدیران و افسران و کیفیت اقلام تعهدی وجود دارد. علاوه براین، ما درمی یابیم که رابطه منفی بین کیفیت حساب داری و حساسیت گردش نقدی سرمایه وقتی محدودیت پوشش بیمه مسئولیت مدیران و افسران بالا باشد، ضعیف تر است. روی هم رفته، یافته های ما بیانگر این است که خطر دعوی قضایی  یک مکانیسم مدیریت مهم است که با تقویت نقش اقلام تعهدی در تصمیم گیری های مالی سرمایه گذاری،  تضمین کننده کیفیت اطلاعات حساب داری است و  بازده تخصیص سرمایه را بهبود می بخشد. یافته های ما برای سنجش های جایگزین کیفیت حساب داری و بازده سرمایه قوی هستند.

Abstract

This paper examines the moderating effect of litigation risk on the relationship between accounting quality and investment efficiency. We use directors’ and officers’ (D&O) liability insurance as a proxy for litigation risk, accruals quality for accounting quality, and investment cash flow sensitivity for investment efficiency (Biddle & Hilary, 2006; Hovakimian & Hovakimian, 2009). Using Canadian data from 1998 to 2008, we show that firms with higher D&O insurance coverage exhibit lower quality accruals. Moreover, the previously documented negative association between accruals quality and investment cash flow sensitivity is stronger (weaker) when abnormal D&O coverage is low (high), suggesting that the role of accounting quality in facilitating investment efficiency is conditional upon observable litigation risk.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.