اطلاعیه

مقاله ترجمه شده حسابداری مدیریت و اصول عقلانی در ارتش

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:H106

قیمت فایل ترجمه شده ۱۸۵۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۷

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۲ صفحه WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده حسابداری مدیریت و اصول عقلانی در ارتش: در مورد بیمارستان نظامی اسپانیایی در قرن ۱۸

عنوان انگلیسی:

:Management accounting and rationalisation in the Army: The caseof Spanish Military Hospitals in the 18th centuryJuan

چکیده فارسی:

مقاله حاضر به  تحقیق در زمینه ی حسابداری در یکی از مناطق مورد غفلت قرار گرفته وتوسعه نیافته ارتش می پردازد. با وجود ادبیات موجود ، صنایع وابسته به ارتش به خودی خود  بیش از حد توسعه یافته نبود. به همین دلیل، این مقاله به تجزیه و تحلیل فرایند اصول عقلانی توسعه یافته در قرن ۱۸ام در بیمارستان ارتش اسپانیا، به عنوان یک نتیجه از ورشکستگی مالی سلطنتی می پردازد. با توجه به این روند، بیمارستانهای نظامی بیشترشان در کشور های توسعه یافته بودند ، و آن منجر به ظهور Contralor (کنترل کننده) در بیمارستان شده است، و به این ترتیب حسابداری به عنوان یک مسئله ی ضروری در نظر گرفته شد.

کلمات کلیدی: حسابداری در ارتش،اصول عقلانی، کنترل کننده

مقدمه

نوآوریها وابداعات حسابداری مدیریت در مؤسسات نظامی مورد مطالعه قرار گرفته و از نقطه نظر تاریخی، عمدتا به صنایع ارتباط دارد (فلیشمن و تایسون، ۲۰۰۰؛ هوسکین و مکیو، ۱۹۸۸؛ لیمارچند ۲۰۰۲و تایسون، ۱۹۹۳). در حقیقت یک بحث جالب توجه در توسعه ی حسابداری در بسیاری از صنایع در یک نهاد نظامی به عنوان مرحله ی آکادمی در غرب ایالات متحده آمریکا  جاسازی شده است (هوسکین و مکیو، ۱۹۸۸، ۲۰۰۰؛ تایسون، ۱۹۹۳ فلیشمن و تایسون، ۲۰۰۰). که از این بحث، و بدون توجه به چشم انداز استفاده شده برای چنین تجزیه و تحلیلی و روش ها و سیستم های توسعه یافته، پیدایشی تازه در چنین نهادی بود، و قبلا در روش های تجارت خصوصی ،حسابداری مدیریت بکار گرفته نشده است (فونل، ۱۹۹۷). به همین ترتیب، به طور کلی پیدایش منافع حسابداری بهای تمام شده و گسترش وسیع چنین روشی و تغییر آن نسبت به هزینه یابی استاندارد در جوامع انگلستان به شدت درشکل  نظام ریشه دار شدند  ،و به طور ویژه در صنایع در جنگ جهانی اول ظهور یافتند(لافت، ۱۹۹۳؛ میلر و اولری، ۱۹۸۷).با این حال، از آنجا که ادبیات مربوط به پیدایش ابداعات تکنیک های حسابداری مدیریت در سازمان های نظامی، به خودی خود اندک بوده است، بنابراین این تکنیکها تنها در صنایع (عمومی یا خصوصی) مرتبط با نظام متمرکز نشده است(فونل، ۲۰۰۵، ۲۰۰۹). جالب توجه است، چنین شکافی در منابع به پیشرفت و نوآوری در روش های حسابداری مدیریت در ارتش می تواند در مطالعات قبلی و بحث های بعدی که درگیر موضوع هستند تاثیر بگذارد. بدین معنا مراحل آکادمی ودانشگاهی در غرب ایالات متحده آمریکا  منجر به حرکت تکنیک های حسابداری مدیریت از ارتش به تجارت خصوصی شده است (هوسکین و مکیو ، ۱۹۸۸). با وجود این،لیمرچاند (۲۰۰۲) نشان داد که تکنیک های استفاده شده در تجارت خصوصی با توسل به مهندسان نظامی در نهادها وموسسات جنگ تفسیر وبکار برده می شدند. به روشی مشابه وین، زامبون و زان (۲۰۰۷) از دولت به عنوان ترویج کننده ی یک سیستم پیچیده از ثبتهای حسابداری در ونیزی آرسنال که در سال ۱۵۸۶ تاسیس شد اشاره کردند. برخی از دلایل می تواند برای اجرای تکنیک های حسابداری در موسسات نظامی، پدیدار شود. در مرحله اول،این تکنیکها می توانند یک بحران اقتصادی باشند(فونیلl، ۲۰۰۹). بحران می تواند تغییر در وضعیت موجود داده شده را توضیح دهد

Abstract

The present paper deals with one of the most neglected areas of research in accounting, that of the Army. In spite of the literature on industries related to the Army, not too much has been extended on the Army per se. For this reason, this paper analyses the process of rationalization developed in the 18th century in Spanish Army Hospitals, as a result of the bankruptcy of the Royal Finances. Due to this process, the Military Hospitals were the most developed in the country, and it led to the emergence of the Contralor (Controller) within the hospital, and thus accounting was considered as an essential matter.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.