اطلاعیه

مقاله ترجمه شده روند تصمیم گیری گروهی چند معیاره یکپارچه: انتخاب حسابدار ارشد

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h91

قیمت فایل ترجمه شده ۱۸۵۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۸

سال نشر: ۲۰۱۴

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۴ صفحه WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده روند تصمیم گیری گروهی چند معیاره یکپارچه: انتخاب حسابدار ارشد

عنوان انگلیسی:

:An integrated multi-criteria group decision making process: selection of the chief accountant

چکیده فارسی:

بسیاری از ویژگی های فردی از جمله توانایی های سازمان، خلاقیت، شخصیت، و دلایل رهبری در انتخاب پرسنل حسابداری در نظر گرفته. شده اند . در دهه قبل , هزینه های عظیم اقتصادی و اجتماعی با توجه به اظهارات تقلب مالی ,بازار، را متزلزل ساخت و  سهام های  سرمایه گذاری را نا بود نمود ، و باعث کاهش اعتماد به نفس در گزارشگری مالی. گردید . بسیاری از این تقلب ها  توسط کارکنانی انجام شد  که از اطلاعات حسابداری اگاه بودند . مدیریت مالی یک گروه ویژه و اختصاصی است، و  به استانداردهایی نیاز دارد که از هر بخش دیگر متفاوت است. در این مقاله، الگوریتم تصمیم گیری چند معیاره فازی (MCDM) ، روش ارزیابی نسبت افزودنی با اعداد فازی (ARAS-F) و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در پیدا کردن و ترویج حسابدار ارشد استفاده می شود.

مقدمه :

 هدف از این مطالعه، توسعه یک رویکرد تصمیم گیری برای مشکل منابع اطلاعات متعدد است ، که قادر به ترکیب هر دو داده ها ی واضح و داده های فازی نشان داده شده به عنوان متغیرهای زبانی و یا اعداد فازی مثلثی به منظور تجزیه و تحلیل. می باشد .

ARAS مبتنی بر اصول مستقیمی است که در ان جایگزین صدا باید بزرگترین درجه را نسبت به راه حل بهینه داشته باشد . & Turskis, 2010; Turskis & Zavadskas 2010; Tupenaite,  Zavadskas, Kaklauskas, Turskis, & Seniut, 2010).هدف دوم این مقاله ساخت یک مدل انتخاب مدیر حسابدار مسئول، پس از مطالعه اینکه چگونه سهامداران , مدیر حسابدار ارشد را انتخاب می کنند می باشد . اهمیت این مدل این است که زمان اتخاذ شده توسط سهامداران و مدیران , به منظور جمع آوری تجربه در انتخاب حسابدار ارشد ، بیشتر از افزایش بهره وری فعالیت های شرکت کاهش می یابد . منابع انسانی یکی از تواناییها و ظرفیتهای هسته ای یک سازمان به منظور افزایش مزیت رقابتی در اقتصاد دانشی می باشد . انتخاب پرسنل , روند انتخاب در میان نامزدهایی، می باشد که با شرایط مورد نیاز برای انجام یک کار تعریف شده از بهترین طریق , مطابق هستند . (Dursun & Karsak, 2010). این یکی از زمینه های مهم در مدیریت منابع انسانی است ، که حال حاضر و آینده شرکت را هدایت می کند . کیفیت سرمایه انسانی برای شرکت هایی با تکنولوژی بالا برای حفظ مزایای رقابتی در دوره اقتصاد دانشی بسیار حائز اهمیت است . (Chien & Chien, 2008).

Kelemenis, Ergazakis, & Askounis (2011) یک مرور کلی از مطالعات اخیر را در مورد مشکل انتخاب پرسنل ارائه دادند . (from 1992 till 2009 year). به عنوان مثال، از اعداد فازی، اپراتورهای OWA، AHP، فرآیند سلسله مراتبی تحلیل فازی (AHP)، فرایند شبکه تحلیلی، TOPSIS فازی، برنامه ریزی هدف مضرب فازی ، تجزیه و تحلیل تفکیک، درخت تصمیم، شبکه های عصبی تحلیلی، روش مجموع کل، ظرفیت افزودنی های ساده ، روش محصول وزن دار، سیستم های خبره، TOPSIS گروه، تکنیک گروه اسمی، و غیره. استفاده شده است . دو دهه گذشته , دوران تغییر نیازهای مشتریان بوده است . بحث آکادمیک و سیاسی پر جنب و جوش در مورد روند انواع حرفه حسابداری هنوز ادامه دارد . (Heidhues & Patel, 2011).

دو رشته از حسابداری وجود دارد: حسابداری مالی و حسابداری مدیریت. در تجارت در حال اجرا، حسابداران کسب و کار در خارج از هسته سرمایه های فکری شرکت ها. قرار دارند . Seifert, Sweeney, Joireman, & Thornton (2010) تئوری را در مورد عدالت سازمانی برای طراحی خط مشی ها و قوانین درون سازمانی ارائه دادند .  اعداد در حسابداری مالی به طور کلی در طبیعت بسیار محافظه کارانه مورد استفاده قرار می گیرند . حسابداری مدیریت , اطلاعات مالی سفارشی مناسب و به موقع را به آن دسته از مدیران داخلی با عملکرد روزانه در  سازمان ارائه می دهد . لامبرت و Pezet (2011) شیوه های را که از طریق آن حسابدار ی مدیریت ایجاد می شود , مورد تجزیه و تحلیل. قرار داد . Tillmann & Goddard (2008) یک تئوری پایه ای اساسی حسابداری مدیریت استراتژیک و حس گیری را ارائه دادند . شناخت حسابداری یا تکنیک حسابداری مدیریت به سادگی امکان پذیر نیست , بلکه نیاز به دانش بسیار گسترده دارد . استفاده از مقیاس های شخصی برای پیش بینی عملکرد شغلی دارای سابقه ای طولانی می باشد . (Penney, David, & Witt, 2010). با این حال، پیشرفت های روش شناختی   زیادی در روش های فراتحلیلی صورت گرفته و ۵ مدل شخصیت – وجدان – برون گرایی که به نحو گسترده ای پذیرفته شده اند ,ظهور نموده اند . توافق پذیری، ثبات عاطفی، و اشکاربودن  تجربه، علاقه شخصی به عنوان یک شیوه انتخاب در میان دانشگاهیان. است .

Abstract

Many individual attributes are considered in the selection of personnel accountants such as organization abilities, creativity, personality, and leadership demonstration. In the preceding decade the enormous economic and social costs due to financial fraud statements have shaken the market, devastated investment portfolios, and reduced confidence in financial reporting. Many of these frauds were carried out by employees who were privy to accounting information. The financial management is a special department; its needs to standards differ from any other department. In this paper, a fuzzy multi-criteria decision making (MCDM) algorithm, the additive ratio assessment method with fuzzy numbers (ARAS-F) and the analytic hierarchy process (AHP) are used in finding and promoting the most adequate chief accountant.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.