اطلاعیه

مقاله ترجمه شده آیا سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت، ابزاری مناسب برای شرکت های کوچک و متوسط می باشند

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:h78

قیمت فایل ترجمه شده ۱۸۵۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۳

سال نشر: ۲۰۱۴

تعداد صفحه ترجمه فارسی:۲۸ صفحه WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده آیا سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت، ابزاری مناسب برای شرکت های کوچک و متوسط می باشند

عنوان انگلیسی:

Is the activity based costing system a viable instrument for smalland medium enterprises? The case of Mexico

چکیده فارسی:

شرکت های کوچک و متوسط (SME ها) با چالش های جدی در مورد رقابت مواجه هستند، آنها نیاز به توسعه استراتژی هایی دارند که آنها را قادر به کنترل هزینه هایشان کند. هدفهای این کار تجزیه و تحلیل و ارزیابی تاثیر، نفوذ و ویژگی های هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) می باشد. این پژوهش یک مطالعه توصیفی از نوع کمی، با یک نمونه ۱۸۰ تایی کوچک و متوسط می باشد. نتایج نشان دهنده نفوذ کم از ABC در SME ها با استفاده از سیستم های سنتی، به دلیل عدم آگاهی، می باشند و اینکه شرکت هایی وجود دارند که به طور کلی از هیچ سیستم هزینه ای استفاده نمی کنند.

در نهایت SME ها مکزیکی متوجه سازگاری و سودمندی ABC شدند، و این که مهم ترین واقعیت درک برنامه های ممکن از روش هزینه های مختلف برای مقاصد مختلف است.

 کلمات کلیدی: شرکت های کوچک و متوسط، هزینه یابی بر مبنای فعالیت، سیستم های هزینه سنتی، مکزیک

ترجمه بخشی از مقاله انگلیسی

۵ نتیجه گیری

این کار امکان فاش کردن میزان عکس العمل های اجتماعی ناشی از سیستم هزینه ABC / ABM به SME های مکزیکی را فراهم کرده است​​. شواهدی وجود دارد که مبانی نظری آنان موفق به تغییر فرهنگ تجارت با توجه به چشم انداز و ساختار سازمان شده است. همچنین به توضیح مشکلات که در تصویب آن توسط SME ها ​​مواجه هستند کمک می کند ، به طور عمده مشکلات توسط کارکنان وقتی در تلاش برای درک سیستم هستند، هزینه های بالای تنظیم آن، مشکلات ماهیت مالی و حسابرسی یافت می شود.

این موضوع همچنین به تجزیه و تحلیل پیشنهادات برای اجرای آن ساخته شده توسط نویسندگان مختلف، و چگونگی انتظارات، بازرگانان مکزیکی و چگونگی ارزیابی آنها از اثرات اطلاعات ارائه شده توسط سیستم ABC / ABM می پردازد.

به این ترتیب نتایجی را برای به دست آوردن دانش فنی برای SME ها ​​در یک کشور خاص فراهم می کند، در مرحله توسعه با چالش رشد و موقعیت خود برای مقابله با رقبای خارجی با پیدا کردن جائی در برابر رقبای خارجی مواجه می شود. در SME های مکزیکی، تاثیر ABC / ABM تنها ۷.۲۲ درصد است. با این حال، شرکت های کوچک این روش را به عنوان یک ابزار اطلاعاتی مفید در فرآیندهای تصمیم گیری خود می بینند. اما آنها تنها از مقایسه بین سیستم های هزینه های جاری خود و نتایج ABC به منظور به دست آوردن اطلاعاتی که ممکن است به آنها برای تصحیح اشتباهات یا شکست ها در سیستم های سنتی و برای از بین بردن فعالیت هایی که ارزشی به آنها اضافه نمی کنند، استفاده می کنند.

با استفاده از این تجزیه و تحلیل، نکات مهم زیر در مورد استفاده از سیستم ABC / ABM حاصل شده است:

  • در مجموع، ۶۶ درصد از SME ها که از سیستم های سنتی استفاده می کنند هیچ اطلاعی از سیستم ABC ندارند، با وجود این واقعیت که تمام افرادی که پاسخ این نظرسنجی را دادند دارای اطلاعات و دانش حساب و هزینه دانش بودند. به همین دلیل لازم است که اطلاع رسانی در مورد سیستم ABC / ABM در محیط کارآفرینی مکزیکی ضروری است.
  • با در نظر گرفتن محیط رقابتی که در آن SME ها ​​مکزیک می باشند، این موضوع باعث نگرانی است که ۷٪ از شرکت های صنعتی و ۱۹٪ از شرکت های خدمات در مکزیک از هیچ سیستم هزینه یابی استفاده نمی کنند، و صنعتی ها هیچ دانشی در مورد اینکه چه روش تولیدی در شرکت آنها استفاده می شود ندارند.
  • SME ها ​​ اطلاعات را با بخش حسابداری خود به اشتراک می گذارند در ۲۹٪ و ۲۰٪ از شرکت های متوسط از هزینه یابی مبتنی بر فعالیت استفاده می کنند زیرا آنها نرم افزار حسابداری دارند که باعث می شود اتخاذ آن آسان تر شود.
  • اگر چه فعالیت بر اساس بودجه بندی (ABB) اطلاعات کافی را برای تسهیل اهداف بلند مدت آنان می دهد، تنها ۱۲ درصد از SME ها از این ابزار استفاده می کنند، با توجه به این که نگرانی اصلی کارآفرینان SME حل مشکلات فعلی است.
  • SME ها ​​با استفاده از سیستم ABC فرهنگ سازمانی خود را نسبت به این ایدئولوژی که بهبود در مدیریت شرکت از زیر سیستم ها و تمام منابع که در موفقیت آن شرکت داشته اند آمده است، تغییر داده اند.
  • برای SME ها، اطلاعات به دست آمده از سیستم ABC / ABM معتبر است از آنجائیکه پشتیبانی برای بهبود مدیریت شرکت، تضمین می کند که این فلسفه و مشکلات موجود در اجرای آن از روش پیاده سازی های اولیه مشتق شده است.
  • SME ها ​​مکزیکی استفاده از سیستم ABC را با روشهای دیگر مبتنی بر مراکز ارگانیک در نظر گرفتند تا سازگار و مفید باشد. این به این معنی است که سودمندی این روش در روش های جایگزین وجود ندارد ، اما در درک برنامه های ممکن از روش هزینه های مختلف برای مقاصد مختلف وجود دارد.
  • عامل کلیدی در تاثیر پذیرش سیستم ABC / ABM معرفی و تبلیغ روش آن است. به همین دلیل است که شروع گسترش یک پیشنهاد برای به روز رسانی رئیس حسابداری و ایجاد برنامه های حمایتی دولت با دانشگاه ها، به منظور دامن زدن به رشد این بخش که برای اقتصاد مکزیک بسیار مهم می باشند، واقعا ضروری است.
  • در SME های مکزیکی ​​ سیستم های سنتی هزینه، هنوز یک ابزار معتبر برای فرایندهای تصمیم گیری هایشان می باشند.
  • برای SME های ​​مکزیکی که ABC / ABM را اتخاذ کرده اند، داشتن تجربه در هزینه های استاندارد عامل مهمی نیست از آنجائیکه ۸۰٪ سیستم را با داده ها بر اساس هزینه های واقعی ، همانطور که توسط کاپلان و کوپر (۲۰۰۳) ارائه شده است تغذیه می کنند.

در نهایت، ناشی از نیاز به تعمیق مطالعه است که آیا SME های ​​مکزیکی روندهای دیگری را برای مشکلات در سیستم های سنتی در مدیریت هزینه دنبال می کنند ، و همچنین برای تعیین اینکه تا چه حد استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات به کاهش مشکلات موجود در اجرای موفقیت آمیز آن کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.