اطلاعیه

مقاله ترجمه شده سهامداران عمده و تحقیقات حسابداری

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:h60

قیمت فایل ترجمه شده: ۱۸۵۰۰

تعداد صفحه انگلیسی:۱۸

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:۳۹ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده سهامداران عمده و تحقیقات حسابداری

عنوان انگلیسی:

Large shareholders and accounting research

چکیده فارسی:

سهامداران بزرگ، به طور بالقوه، عنصر بسیار مهمی از سیستم حاکمیت شرکتی می باشند. در حالی که پژوهش تحلیلی به طور معمول در بزرگی سهامداران مبهم می باشد، در عمل تغییرات مهمی در نوع مالکان بزرگ وجود دارد (و در انواع مختلف مالکان بزرگ، می تواند نقش حکومتی بسیار متفاوتی ایفا کند). پس از بررسی خلاصه و از استدلال استاندارد هزینه های سازمانی، در این مقاله، من بر ناهمگونی مالکیت متمرکز تأکید کرده و به طور ویژه، بر نقش خانواده ها، نهادها، دولت ها و مالکیت کارمندان توجه داشته ام. همچنین نقش سهامداران بزرگ در شرکت های خصوصی که در آنها مالکیت، گرایش به متمرکزتر شدن نسبت به شرکت های تجاری عمومی دارند، را توضیح داده ام. در نهایت، به طور خلاصه، تغییرات ساختار مالکیت در سراسر کشور منتخب را شرح داده ام.

 کلید واژه ها: سهامداران بزرگ، هزینه های سازمانی، مالکان کنترل کننده، مالکان اقلیت، شرکت های خصوصی، بین الملی

ترجمه بخشی از مقاله انگلیسی

۴-۵- ژاپن و کره: نقش Keiretsusو Chaebols

ساختار مالکیت شرکت های ژاپنی ( و همچنین بسیاری از شرکت های کره ای) به طور معمول در میان سهامداران شرکت ها با موسسات مالی اشغال شده توسط اکثریت سهام دارایی ها متمرکز شده است. بخش مهمی از مالکیت شرکت های صنعتی ژاپن، توسط گروه های کوچکی از شرکت های کوچک -Keiretsus- متشکل از شرکت هایی در صنایع مختلف، نشان داده شده است. این شرکت ها از طریق منابع حاصل از مالکیت سهام، وابسته می باشند و به طور کلی بریک بانک تجاری بزرگ برای نیازهای بانکی اصلی تکیه دارند. شرکت های اصلی Keiretsu، از طریق سهام متقابل، نگه داری اعتبار، به هم پیوستگی ادارات و شرکت ها در گروه، و انواع معاملات کسب وکار، روابط مالی و شخصی را نزدیک به هم حفظ می کنند.

از یک طرف، رابطه شرکت های کوچک، پتانسیلی برای افزایش نظارت بر عملکرد مدیریتی دارد. از طرف دیگر، رابطه شرکت های کوچک می تواند اثربخشی نظارت را کاهش دهد. مدیران ممکن است در آرایش ناکارآمد و کم تلاش تثبیت شوند، که در آن، مدیران در بازار، از یکدیگر در برابر کنترل شرکت های بزرگ محافظت می کنند، که نتیجه ی آن، محیط ضد رقابتی و انحصاری می شود. به عنوان نمونه ای از ژاپن، Douthett وJung(2001 ) دریافته اند که شرکت های کوچک ژاپنی، ضرایب پاسخ درآمدی بالاتری نسبت به شرکت های غیر Keirestu دارند. علاوه براین، ERC به عنوان افزایش قدرت رابطه شرکت های کوچک، افزایش می یابد. در نهایت، اقلام تعهدی شرکت های کوچک، کمتر از اقلام تعهدی توسط شرکت های غیر Keiretsu می باشد.

Douthett وJung(2001) نتیجه گیری می کنند که توانایی نظارت بر شرکت های کوچک، اطلاع رسانی درآمدها را بهبود می بخشد. شیوه های کسب وکار در کره، مشابه و نه یکسان با ژاپن می باشند. استفاده گسترده ای از ساختار مالکیت هرمی و منابع متقابل در میان شرکت هایی که متعلق به یک گروه کسب وکار می باشند، وجود دارد. این نوع از ساختار سازمانی، به سهامداران کنترل کننده اجازه می دهد تا با وجود نگهداری بخش نسبتا کوچکی از حقوق جریان نقدی، کنترل کاملی بر شرکت داشته باشند. چنین اختلاف بین مالکیت و کنترل، نگرانی هایی را در مورد درجه ای از منابع سهامداران کنترل کننده خارج از شرکت به منظور افزایش ثروت آنها، افزایش می دهد، یعنی درجه ای است که سهامداران کنترل کننده، از آن نفوذ می کنند.

 Beakو همکاران (۲۰۰۶)دریافته اند که صادرکنندگان Chaebol کره ای، در معاملات درون گروهی مجموعه ای از اوراق بهادار دخیل است و قیمت هایی را به نفع سهامداران کنترل کننده خود ارائه می دهد. آنها همچنین دریافته اند در صورتی که صادرکنندگان Chaebol اوراق بهادار خصوصی خود را برای حق العمل به دیگر اعضای شرکت بفروشند و یا اگر سهامداران کنترل کننده بهره خالص مثبتی از مالکیت سهام صادرکنندگان و واردکنندگان دریافت کنند، صادرکنندگان Chaebol متوجه اعلام %۸/۸ بالاتر سود نسبت به دیگر صادرکنندگان می شوند.

این نتایج، مطابق با نفوذ در گروه های کسب وکار می باشد. نتیجه گیری کلی از این بخش این است که پیش بینی های تئوری هزینه سازمانی استاندارد، لزوما برای تمام کشورهای جهان صدق نمی کند. زمینه های حقوقی، فرهنگی و سایر زمینه هایی که در آن مالکیت اعمال می شود، به احتمال زیاد تحت تأثیر اثر حکومت سهامداران عمده خواهد بود. به عنوان محقق، این وظیفه ماست که برای درک محیطی که مطالعه می کنیم و برای استفاده از چنین تغییراتی در محیط زیست، به دنبال سوالات پژوهشی جالب و جدید بگردیم. خبر خوب این است که باید فرصت های زیادی برای تحقیقات آینده وجود داشته باشد.

۶- نتیجه گیری مختصر

این مقاله بر تشخیص ناهمگونی سهامداران عمده متمرکز شده است. به طور خاص، بر اهمیت خانواده ها، نهادها، دولت ها و کارکنان به عنوان سهامداران بحث کرده ام. نقش هریک از این ها احتمالا متفاوت می باشد و در نتیجه عاقلانه است که فراتر از مفاهیم بیش از حد کلی از “سهامداران عمده” برویم و به جای آن، در نظر بگیریم که دقیقا چه کسی مالک است، و همچنین نشان می دهیم که تحقیقات بیشتر در مورد اثرات نوع سهام خاص بر نتایج حسابداری، جالب خواهد بود. من همچنین تأکید کرده ام که اگر محققان واقعا علاقه مند به تحقیق در تمرکز مالکیت هستند، شرکت های خصوصی ممکن است دارای بهترین بستر باشند، هم به این دلیل که این شرکت ها تمایل به مالکیت متمرکز دارند و هم به دلیل اینکه تحقیقات کمتر قابل توجهی در این شرکت های از لحاظ اقتصادی مهم، در مقایسه با شرکت های تجاری عمومی وجود دارد.

اما شاید مهمتر از همه این باشد که، می خواهم خوانندگان را برای استفاده از ابتکار خود و نه فقط  “دنبال کردن ارابه موسیقی” در انتخاب موضوع پژوهش تشویق کنم. من به خواندن خارج از حوزه حسابداری (هم به منظور یافتن موضوعات مورد توجه و هم برای پیشرفت های روش شناختی حسابداری) و از نزدیک دنبال کردن آنچه که در عمل اتفاق می افتد، توصیه می کنم. فرصت های بسیار جالب پژوهشی در چین وجود دارد و من بسیار به دنبال مسائل آینده از  CJARو شرکت در کنفرانس آینده چین می باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.