اطلاعیه

مقاله ترجمه شده آزادسازی قوانین، تغییر تکنولوژیکی و عملکرد وام‏دهی تجاری بانک ها

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:h22

قیمت فایل ترجمه شده ۱۵۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۸

سال نشر: ۲۰۰۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۹ صفحه WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده آزادسازی قوانین، تغییر تکنولوژیکی و عملکرد وام‏دهی تجاری بانک های بزرگ و کوچک

عنوان انگلیسی:

Deregulation, technological change, and the business-lending performance of large and small banks

چکیده فارسی:

طبق نظر DeYoung و همکاران [ژورنال پژوهش خدمات مالی]، آزادسازی قوانین و تغییر فنی (تکنولوژیکی)، صنعت بانکداری ایالات متحده را به دو گروه اولیه‎ی سایز مبنا تقسیم کرده است: بانکهای خیلی بزرگ که تخصص آنها در استفاده از اطلاعات “سخت” برای دادنِ وامهای استاندارد شده، و بانکهای کوچکتر که تخصص آنها در استفاده از اطلاعات “نرم” و توسعه روابط جهت دادنِ وامهای غیراستاندارد میباشد. ما عملکرد وام‏دهی تجاریِ بانکهای کوچک و بزرگ را در دوره بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ ارزیابی میکنیم. بانکهای کوچکی که وامهای تجاری کوچک میدهند با توسعه روابط و وامهای غیراستاندارد مشخص میشوند. یافته‏های ما که با مدل DeYoung و همکاران مطابق است نشان میدهد که در بازار وام‏دهی تجاریِ کوچک، بعد از کنترل تمرکز بازار، هزینه سرمایه‏ها و بسیاری عوامل دیگر که ممکن است بر بازدهی اثر بگذارند، بانکهای کوچکتر عملکرد بهتری نسبت به بانکهای بزرگ دارند. اما، بانکهای بزرگتر ظاهراً مزیت وام کارت اعتباری را دارند که این بازاری است که با روابط غیرشخصی و وامهای استاندارد شده مشخص میشود. بطور قابل توجهی ما دریافتیم که بانکهای بزرگتر در حال هجوم و تعدی به بازار کوچکترین وامهای تجاری بودند؛ نتیجه‏ای که با استفاده از امتیازدهی اعتباری توسط بانکهای بزرگ برای ایجاد وامهای تجاری خیلی کوچک مطابقت دارد [Berger و همکاران، ژورنال پول، اعتبار مالی، و بانکداری، ۲۰۰۴]

ترجمه بخشی از مقاله انگلیسی

۵. نتیجه گیری

این مقاله به مجموعه‏ی رو به رشدِ تحقیقات درباره تفاوتهای عملکرد وام‏دهی در بانکهای کوچک و بزرگ می‏افزاید. تحکیم و تثبیت در صنعت بانکداری موجب نگرانی درباره بقای بانکهای کوچک و در دسترس بودنِ اعتبار برای شرکتهای تجاری کوچک شده است. با این حال، اگر بانکهای کوچک در مقایسه با بانکهای بزرگ، در پردازش اطلاعاتِ اعتباری برتری داشته باشند، باید به بقای خود ادامه دهند. ما عملکرد وام‏دهی تجاری را برای بانکهای کوچک و بزرگ در دوره سالهای بین ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ ارزیابی میکنیم. این بازار بر مبنای استفاده از اطلاعات “نرم”، توسه روابط، هزینه‏های بالای واحد، و وامهای غیراستاندارد مشخص میشود. مطابق مدل پیشنهاد شده توسط DeYoung و همکاران (۲۰۰۴)، بعد از کنترل تمرکز بازار، هزینه سرمایه‏ها و بسیاری از عواملی که ممکن است بر بازده تاثیر بگذارند، ما دریافتیم که بانکهای کوچکتر در بازار وام‏دهی تجاری بهتر از بانکهای بزرگ عمل میکنند. این نتیجه بخاطر تفاوتهای موجود در ترکیبِ سند داراییهای وام تجاری در بانکهای کوچک و بزرگ یا تمرکز بازار نیست زیرا نسبت وامهای تجاری کوچک به کل وامهای تجاری و تمرکز بازار در سراسر تجزیه و تحلیل ما، ثابت نگه داشته شده‎اند.

بطور قابل توجهی، رابطه بین سایز بانک و عملکرد وام‏دهی کارت اعتباری نسبتاً متفاوت است. به نظر میرسد که بانکهای بزرگتر در وام‏دهی کارت اعتباری، برتری دارند؛ بازاری که بر مبنای استفاده از اطلاعات “سخت”، روابط غیرشخصی، هزینه‏های کمِ واحد، و وامهای استاندارد مشخص میشود. علاوه بر این، ما شواهدی را یافتیم که بانکهای بزرگتر در بازار کوچکترین وامهای تجاری، تعدی کرده‏اند و این نتیجه‏ای است که با استفاده از امتیازدهی اعتباری توسط بانکهای بزرگ جهت دادنِ وامهای تجاری بسیار کوچک، مطابقت دارد (Berger و همکاران، ۲۰۰۴).

این نتایج مهمند زیرا آنها به احتمالِ اینکه بانکهای کوچک در آینده، علیرغم این حقیقت که بازار بانکداری بطور افزایشی توسط بانکهای بزرگ مغلوب شده است، به بقای خود ادامه خواهند داد، اشاره میکند. قابلیت سوددهی (ادامه حیات) بانکهای کوچک باید نگرانیِ در دسترس بودنِ اعتبار برای شرکتهای تجاری کوچک را کم (سبک) کند. بعلاوه، این تحقیق حاوی اطلاعات مفید درباره نقش بانکهای کوچک در پروسه‏ی میانجی‏گری مالی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.