اطلاعیه

مقاله ترجمه شده : هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سودآوری مشتری

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی

خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h3

قیمت فایل ترجمه شده ۱۰۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۳

سال نشر: ۲۰۰۷

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۰ صفحه WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سودآوری مشتری

عنوان انگلیسی:

ACTIVITY-BASED COSTING AND CUSTOMER PROFITABILITY

چکیده فارسی:

این مقاله به جستجوی فرصت هایی به منظور بررسی سودآوری مشتری در هزینه یابی بر مبنای فعالیت در مطالعه ای موردی برای پیاده سازی یک ABC  واقعی در یک شرکت کوچک تجاری می پردازد.

اگرچه ABC به طور گسترده ای در شرکت های سرتاسر جهان پیاده سازی شده است ولی اکثر گزارشات که  پیاده سازی های  ABC  را مورد توجه قرار داده اند در مورد اینکه چگونه رویکرد  ABC  می تواند برای تجزیه و  تحلیل سود آوری مشتری مورد استفاده قرار گیرد، حرفی به میان نیاورده اند. نه تمامی مشتریان، مشتریان خوبی هستند و نه تمامی درآمدها، درآمدهایی خوب. بهترین مشتری شرکت می تواند عملاً مشتری ای باشد که بیشترین ضرر را ایجاد می کند، هنگامی که یک مشتری با شرح حال ضعیف ممکن است یک منبع قوی پول نقد(سود سهام) شرکت باشد.

 ترجمه بخشی از مقاله

تجزیه و تحلیل حجم

روش های سنتی بر مبنای این فرض که مشتریان دارای حجم خرید بالا، سودآورترین آنها هستند عمل می کنند. تعدادی از شرکت ها، خدمت رسانی به مشتری را بهبود می دهند به منظور گسترش عملیات و افزایش سهم بازار آنها، با این تفکر که این خدمات ارزش و وفاداری در بین مشتریان ایجاد می کند که بعد ها آنها سود های بالاتری برای شرکت ایجاد خواهند نمود. اما مطالعات بر روی سودآوری مشتری آشکار نموده است که مشتریان دارای حجم خرید بالا ضرورتاً سودآور نیستند. مشتریان مختلف تقاضای مختلفی برای فعالیت های شرکت از ورود سفارش تا آماده کردن و پردازش سفارش های مشتری، فاکتور نویسی برای مشتری تا نهایتاً ارسال کالاها و فراهم نمودن پشتیبانی از مشتری ایجاد می نمایند. تجزیه و تحلیل سودآوری مشتری بایستی در سرتاسر فعالیت های مرتبط با مشتری و محرک های آنها انجام گردد.

نتایج مهمی از طریق مشاهده دقیق اعداد نمایش ۲ قابل حصول است که شامل داده های کلیدی برای مشتریان ۱، مشتری شماره ۷ سودآورترین بود زیرا بیشترین درآمد را ایجاد می نمود و – انتخابی می باشد. در نمایش ۲ علی رغم سود ناخالص نسبتاً کوچک (به علت تخفیفات حجم خرید)، همچنین بیشترین سود را ایجاد می نمود. اگرچه این مطلب توصیه می کند که مشتریان بزرگ، سودآور هستند ولی بعضی از آنها نیز می توانند زیان آور باشند. دو مشتری بعدی حجم قابل مقایسه ای از درآمد و سود ناخالص را ایجاد نمودند اما به تفاوت در سود هایشان برحسب منشأ آنها دقت شود. مشتری شماره ۱۹۲ تقریباً ده برابر بیشتر فاکتور ایجاد کرده است که هزینه های خدمت رسانی به آن را بیش از ۶۰۰۰ دلار افزایش و سود شرکت را کاهش داده است. به طور مشابه مشتری شماره ۱۲۶ تقریباً دو برابر سود ناخالص مشتری شماره ۶۳۶ ایجاد و سودی تنها کمی بیشتر از مشتری شماره ۶۳۶ ، آن هم به علت افزایش در فعالیت فاکتور نویسی تولید نموده است. مشتری شماره ۳۰ حتی درآمد بیشتری از مشتری شماره ۱۲۶ ایجاد نموده ولی تعداد غیر معمول بالایی از سفارشات را نیز باعث شده است که همراه با تخفیفات حجمی (با نسبت کمتری از سود ناخالص/درآمد نشان داده شده است) منجر به بازگشت نارضایت بخش ۷ درصدی شده است. یک همبستگی اساسی بین تعداد سفارشات و درآمد(سود) کسب شده توسط شرکت قابل ملاحظه است. اما این تنها یکی از محرک های ممکن سودآوری مشتری است.

محرک سودآوری دیگر می تواند به وسیله ی تجزیه و تحلیل مشتری شماره ۳۰ و بررسی تخفیفات حجمی مطلوب که پشتیبانی فروش شرکت را شامل می شود، شناسایی گردد. هر زمان که مشتری برای یک تخفیف حجم، تقاضایی صادر می کند، دپارتمان تجاری مجبور است پیشنهادی جدید ارائه نماید. تعداد پیشنهادات پردازش شده توسط دپارتمان، بر روی درآمد(سود) شرکت تأثیر می گذارد.

نمایش ۲-۲ جفت مشتریان انتخابی را با نمودارهای مشابه به جز محرک سودآوری “سفارشات پردازش شده” مقایسه می نماید. مشتریان با تعداد بیشتری پیشنهادات بررسی شده توسط دپارتمان تجاری، از منابع شرکت بیشتر استفاده و بنابراین هزینه های بیشتر تولید می نمایند (سود کمتری را ایجاد می کنند) در مقایسه با مشتریانی که سفارشات را بدون هرگونه پشتیبانی مطرح می کنند. به وضوح تعداد سفارشات بر روی سود شرکت تأثیر می گذارد همانطور که تعداد محصولات مختلف سفارش داده شده دارند.

نمایش ۲-۳ داده های کلیدی برای مشتریان انتخابی که هر کدام یک تک سفارش در طی دوره ی زمانی در نظر گرفته شده، داشته اند را نمایش می دهد. با تجزیه و تحلیل و مقایسه ی مشتری شماره ۴۷۹ با ۱۱۳۴ و مشتری شماره ۱۱۴۸ با ۳۵۲ مشخص می شود که هر چه ردیف های فاکتور در یک تک سفارش بیشتر باشد سود کمتری ایجاد می کند و علتش هم هزینه پردازش بالاتر می باشد.

مسائل مرتبط با جمع آوری حساب های دریافتنی در صنعت توزیع گسترده شده است. تأثیر آنها بر سودآوری ۴ نشان داده شده است. فرآیند جمع آوری بدهی – شرکت نمونه به نظر واضح می آید همانطور که در نمایش ۲ برای مشتریان شماره های ۳۸۲ و ۹۰۸ آغاز شد و منجر به هزینه های اضافی برای شرکت گردید. سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت، تخصیص این هزینه ها به مشتریان را ممکن ساخت که باعث پی بردن به سود آوری واقعی مشتریان گردید که کمتر از مقدار مورد انتظار از طریق سود های ناخالص دریافتی بود.

در بعضی نقاط هزینه ی خدمت برابر با سود ناخالص می شود (نقطه سر به سر حاصل می گردد). بیان یک قانون کلی برای تعیین اینکه آیا سر و کار داشتن با یک مشتری مفروض سودآور است یا خیر، از آنجایی که رفتار مشتری بسیار متغیر است، مشکل می باشد. تیم پروژه به بررسی نقطه ی سر به سر یک فاکتور با سود ۵ نشان داده شده است، – ناخالص متوسط، به عنوان پایه ای برای تجزیه و تحلیل بیشتر همانطور که در شکل ۲ پرداخت. یک معامله ابتدایی هنگامی سودآور بود که مقدارش حداقل ۳۵۰ دلار آمریکا باشد ( مشتری شماره ۵۳۱ و ۷۸۵ ). با فرض این اطلاعات، تجزیه و تحلیل موقعیت های پیچیده تر به سادگی با اضافه نمودن یک هزینه ی اضافی مرتبط، بسیار واضح است. برای مثال اگر مشتری (مثل شماره ۷۴۱ ) پرس و جو هایی که برای بررسی توسط دپارتمان تجاری ضروری است را ارائه می نمود یا (مثل شماره ۶۳۷ ) سفارشی برای چندین محصول ارائه می کرد، در آن صورت این نوع از خرید ها بایستی دارای ارزشی حداقل ۵۰۰ دلار آمریکا باشد تا برای شرکت سودآور گردد. در نتیجه هر چه یک معامله پیچیده تر باشد، نقطه سر به سر بالاتری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.