اطلاعیه

کار آموزی پتروشیمی آبادان

این فایل موجود نیست

فهرست مطالب

واحدهای پتروشیمی آبادان
واحد ۱۰۰
واحد۲۰۰
واحد۳۰۰
واحد۴۰۰
واحد۵۰۰
واحد۶۰۰
واحد۷۰۰
واحد۸۰۰
واحد۹۰۰
واحد ۱۰۰۰
مشخصات محصولات مجتمع
برخی از آزمایشهای مربوط به پساب
تست سختی کل
اندازه گیری آب به روش کارل فیشر
دستگاه ارسات
تعیین کدورت
تعیین گریس و روغن
فنول
اندازه گیری cl2
تعیین coD
شرکت سهامی پتروشیمی آبادان
شرکت سهامی پتروشیمی آبادان در سال ۱۳۴۴ در نتیجه مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت آمریکایی «بی .اف.گودریچ» به منظور تولید «پی . وی . سی» ماده اولیه پلاستیک ، همچنین «دی . دی . بی » ماده اولیه پاک کننده ها و سود سوز آور مورد نیار داخل کشور احداث و بهره برداری از آن در سال ۱۳۵۰ آغاز گردد.
در سال ۱۳۵۲ تصمیم به اجرای طرح توسعه واحد پی . وی . سی به ظرفیت سالانه ۶۰ هزار تن گرفته شد. بهره برداری از این واحد در سال ۱۳۵۴ انجام گرفت که عملاً بیش از ۴۳ هزار تن در سال بازده نداشته است .
در سال ۱۳۵۸ با خرید سهام شریک خارجی (۲۶ درصد) شرکت ملی صنایع پتروشیمی مالک کلیه سهام این شرکت شد.
باشروع جنگ تحمیلی تولید مجتمع به حال تعلیق درآمد و خساراتی به آن وارد شد. پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ بازسازی آن شامل واحد پی وی سی با ظرفیت ۱۵ هزار تن در سال به اتمام رسید و در تاریخ ۱۳/۷/۶۸ راه اندازی شد. بازسازی فاز دو شامل الفنن و اتیلن دی کلراید تا پایان سال ۱۳۶۸ به میزان قابل توجهی انجام گرفت . با بهره برداری از این فاز تولید پی . وی . سی به سقف ۴۰ هزار تن در سال خواهد رسید و تا پایان همان سال بازسازی فاز سه شامل واحد های تترامرودودسیل بنزن تا سقف ۱۸ درصد انجام شد.
خوراک مجتمع شامل ۵/۵ میلیون فوت مکعب تصفیه شده در روز ، ۴۷ هزار تن نمک و سوخت در سال از پتروشیمی بندر امام ، ۵/۴ هزار تن بنزن از ذوب آهن اصفهان ، ۲۰ هزار تن اتیلن دی کلراید در سال است . سرویسهای جانبی شامل :
۱ـ آب : آب کارخانه از رودخانه اروند از طریق پالایشگاه آبادان تأمین می گردد.
۲ـ برق : برق کارخانه بوسیله شبکه سراسری تأمین می گردد و جهت تأمین برق دستگاه های حساس در هنگام قطع برق سراسری حدود ۵ مگاوات برق اضطراری از پالایشگاه آبادان دریافت می گردد.
۳ـ بخار آب : دو عدد دیگ بخار تأمین کننده ۵۰ درصد بخار آب مصرفی کارخانه می باشند . کمبود بخار آب مصرفی از طریق لوله بخار آبی که از پالایشگاه آبادان کشیده شده است تأمین می گردد.
۴ـ سوخت : جهت مصارف سوختی در بویلرها و کوره ها ، از گاز طبیعی منطقه آغاجاری و از طریق پالایشگاه آبادان تأمین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.